Erg vervelend probleem met Win2000

vbimport

Draai een dual boot systeem met Bootmagic.
Windows 98 op een partitie en windows 2000 op andere partitie. Beide NL, dus dat is het probleem niet… (en harde schijfruimte al helemaal niet, totaal 81GB )

Bij windows2000 setup staat ie gewoon niet toe dat er bestanden gekopieerd worden, alsof er een soort schrijfbeveiliging op zit…

Da_Taxman

Eindelijk is het bij mij zover, Windows2000 is FUBAR.

Vandaag om een ‘klein’ probleem anderhalf uur met Microsoft aan delijn gehangen om iets op te lossen, zegt die goser ‘voer de setup maar uit als upgrade, dan overschrijft ie alles zonder dat je alle programma’s opnieuw hoeft te installeren’.

Volgens mij kunnen jullie nu wel raden wat er komen gaat… Probeerde dat dus en toen gaf ie aan dat er een paar bestanden niet gekopieerd konden worden.

Het resultaat is nu dat ik win2k niet op kan starten, de setup kan zijn bestanden niet kopieren en kom ik dus ook geen steek verder mee en MS is helpdesk is pas maandag weer open…

Wie weet hoe ik dit klan aanpakken zonder dat ik weer anderhalve dag kwijt ben om 15GB aan programma’s opnieuw moet installeren en mogelijkerwijs al mijn gegevens op die partitie kwijt ben (NTSFS, dus onder win98 niet toegankelijk).

Draai nu op een windows98 partitie, maar die Personal Webserver is ZOOOOOO traag, dat is gewoon niet leuk meer.

Ik WAS best tevreden over win2000, maar niet op deze manier…

Da_Taxman

shit zeg da is nie zo leuk
ik wou dat ik je kon helpen!!!
jij helpt ook zo veeeel mensen
ik hoop voor jou dat er iemand kan helpen maar ik ken da kut probleem maar wat kunt ge eraan doen?MS nooit meer gebruiken en Linux installeren?

misschien is de cd beschadigd ?

Kan je niet met een vorige versie (bv een beta versie of zoiets) een keer proberen de zaak laten overschrijven ? of als je iemand weet die ook toevallig win 2000 heeft daar eens mee proberen.

In ieder geval succes.

De CD is niet beschadigd, het is overduidelijk een software probleem.

Klote is dat ik best wel afhankelijk ben van dit systeem (ook financieel). Dit weekend moet er een website online (update), maar ik zie het somber in op deze manier.

En dan ook nog eens een tentamen maandag wat ik MOET halen…

“All bad things happen at the worst possible time and all at once.” Weet niet van wie die uitspraak was (een van Murphys laws misschien), maar deze is nu wel heel erg toepasselijk.

In ieder geval bedankt voor de steun!

Da_Taxman

en ook niet met F8: laatste goede versie
en niet regelmatig een backup gemaakt en op een 2e hd gezet? 15gb = 1/2 dus 7gb (pqdi)

ojee dat is niet leuk
hang deze hd op de slave en pak een andere hd als master instal w2000 en haal je belangrijke files eraf.
probeer dan verder misschien vind je het dan.

nou sukses ermee

btw wat was nu dat “kleine probleempje” eigenlijk ?

[This message has been edited by portje* (edited 27 May 2000).]

Het kan zijn dat je windows 98 in een andere taal loopt dan windows 2000.Weet je ik had hetzelfde probleem mijn windows 98 was in het NL en de 2000 versie in’t engels je moet gewoon alles bewaren (jajaja 98 ook)en dan marcheert het (als je tenminste een grote HD hebt)

SALUT

81 Gb en nog geen backup ?? mmm

en terwijl jij anderen steeds tips geeft "vergeet"je je eigen spullen ? mmm

en 1 1/2 dag om opnieuw te installeren is ook een beetje veel vind je niet.

Ghost werkt helaas niet met Windows 2000, althans niet de versie die ik heb.

Verder staan wel alle data bestanden op andere partities, behalve Outloo.pst, waar alle mails in staan.

Ik weet dat je ook die ergens anders kunt neerzetten door in de registry te klooien, maar hoe precies heb ik nog niet kunnen vinden.

Ik vrees dat er weinig anders op zit dan die partitie grondig te herinstalleren…

Ach ja, alsof ik niets anders te doen heb

Da_Taxman

klinkt misschien errug simpel (ik heb ook geen win2000, maar je kan het proberen…)
start win 98 op met F8 ga dan naar dos en kopieer daar je belangrijke stuff van je win2000 partitie (kwee niet ntsf toegankelijk is onder dos…)

en zoals ik al zei in mijn repley pqdi doet het wel met W95 - W98 - NT4 - W2000 - Wmil
maakt niet uit, moet je zelf weten. http://www.powerquest.com/usindex.html

o en het nummurke Serial number: DP300ENWSCD-101002

[This message has been edited by portje* (edited 27 May 2000).]

NTFS is niet toegankelijk onder DOS of Windows 9x, helaas.

En PowerQuest DriveImage zal ik eens gaan proberen dan, bedankt portje*

ps dat kleine probleempje was dat Internet Services niet werkte. Oftewel, mijn webserver werkte niet zodat mijn werkgever niet kon zien wat ik in elkaar gedraaid had en het goed te keuren voordat het dus eigenlijk vandaag online zou moeten…

Da_Taxman

Je moet eens opstarten van cd, en dan de keuze herstel of repair.

Daarin kan je services aan en uit zetten binnen w2k.

Maar je moet dan wel weten welke servive vast loopt.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Er bestaat een utility om toch een ntfs partitie te lezen vanuit win98. Je vindt ze in de utilities sectie bij winfiles.com
Het alleen lezen proggie is gratis.

Je kan ook effe je brievenbus lichten natuurlijk.

Heb em net binnen. Bedankt!

Leest ie die partitie ook als het een niet actieve partitie is door Powerquest Bootmagic? Wat ik net geprobeerd heb niet in ieder geval. Hij zegt dat ie de NTFS partitie als L drive merkt, maar Windows kon em toch niet vinden.

Volgens mij hoef ik maar een bestand te hebben, outlook.pst (wel een bestand van bijna 200MB), dan is de schade alleen nog maar wat tijd (en ergernis, maar dat overleef ik ook wel).

Maandag of dinsdag nog even vriendelijk bellen met Microsoft, kijken wat zij te zeggen hebben hierop, uiteindelijk heb ik niets anders gedaan dan wat zij mij aangeraden hebben.

Da_Taxman

In plaats van een nieuwe topic te posten, nog even hierop doorgaan.

Nog steeds het probleem dat ik geen bestanden kan kopieren tijdens de herinstallatie (zonder te formateren).

Bij MS hebben ze me aanbevolen de bestanden uit de i386 directory naar een directory op de harde schijf te kopieren en vandaaruit winnt.exe op te starten om het installatieproces op gang te brengen.

Heb het nu wel voor elkaar dat ie op de juiste partitie kan komen (was met bootmagic even een instelling aanpassen zodat ie de win2k partitie niet meer verbergt), maar nog steeds geeft ie aan dat er geen bestanden gekopieerd kunnen worden tijdens de installatie.

WIE O WIE kan mij hierbij helpen…MS gaat vrijdag pas weer open en dan moet ik werken…

Oh ja, had geen noodhersteldiskette gemaakt (de volgende keer dus wel doen), dus die optie is ook uitgesloten.

Dit is niet leuk meer. Wellicht DriveImage Pro 3.0 kopen, dan kan ik daarmee de volgende keer gewoon de partitie backuppen en in een keer terugzetten.

Ben al wel blij dat ik nu bij mijn data kan, dus als het op een totale herinstallatie komt dan kan ik daar in ieder geval bij…

Alvast hartelijk bedankt!!!

Da_Taxman