Er komt geen geel meer uit

Een tijdje terug heb ik mijn cartridge van mijn HP Deskjet 710C gerefilled. Werkte makkelijk en ook goed. Maareuh opees kon ik geen geel meer printen. Eerste logische reactie is natuurlijk dat het geel op was (alhoewel ik die pas had bijgevuld…). Goed, nog wat geel ingespoten maar dus geen resultaat.

Kijk ik naar de printkop beneden dan zie ik wel een blauw en een paarsig streepje staan, maar geen geel streepje. Dat krijg ik dus ook niet te zien als ik een zakdoekje ertegenaan houd…

Zou het kunnen zijn dat me cartidge intern verstopt is geraakt? Zoja, hoe kan ik dat herstellen?

Ik zei toch dat dat bijvullen kut was! :stuck_out_tongue:

Maar eh, misschien met een naald?! :confused:

Ik heb het idee dat een bepaalde tijd na het hervullen de patroon toch niet helemaal meer geschikt is op een of andere manier, maar in mijn geval kan dat ook zijn omdat ik een aantal weken, zo niet maanden niet meer in kleur geprint heb.

Bij mij doen echter wel alle kleuren het nog (geprobeerd om een groot vlak in kleur uit te printen (geel, cyaan en magenta)), maar helemaal zonder strepen is het niet, dus dat duidt op een semi-verstopte printkop.

Het is omdat ik zo weinig kleuren print dat ik nog even afwacht om een nieuwe printkop van HP te kopen (ook omdat die dingen zo duur zijn)…

Het kan ook aan de scans liggen die ik laatst heb proberen te printen, daar heb ik ook nog niet naar gekeken…(tijd he… :wink: )

Ik ben net naar wat oplossingen aan het zoeken geweest op het www en ben tot de conclusie gekomen dat mijn probleem 2 oorzaken kan hebben:

1 Er zit een luchtbel in de spons van de gele inkt; hierdoor wordt de inkttoevoer gestremd
2 De printkop zelf is verstopt…

Er worden ook voor beiden symptomen oplossingen vermeld, maar eerst zou ik graag eens weten wat mijn probleem eigenlijk is… omdat het zo opeens begon nl (als hij verstopt zou raken zou dat toch langzaam maar zeker gebeuren he? en een luchtbel zou je toch al meteen opmerken?)…

Bij refillen krijg je toch ook altijd een spuit waarmee je de inkt kunt doorzuigen…heb je dat al geprobeerd om de luchtbel te forceren?

Verstopte cartridges zou je kunnen proberen te herstellen om deze boven een stoomketel te houden of te dippen in bakje warm water. Met alcohol uitkijken omdat dit je inkt echt kan aantasten.

Beide mogelijkheden zijn niet echt inktzuinig, maar als het helemaal niet werkt is het nog duurder

Originally posted by Da_Taxman
Bij refillen krijg je toch ook altijd een spuit waarmee je de inkt kunt doorzuigen…heb je dat al geprobeerd om de luchtbel te forceren?

Ja, reeds geprobeerd maar geen resultaat.

[B]

Verstopte cartridges zou je kunnen proberen te herstellen om deze boven een stoomketel te houden of te dippen in bakje warm water. Met alcohol uitkijken omdat dit je inkt echt kan aantasten.[/B]

Kokend water heb ik reeds geprobeerd, geen oplossing. Andere aangeboden oplossing was het dompelen van de cartridge in een 50% NH3-oplossing over een periode van ongeveer 2 uur.

[B]

Beide mogelijkheden zijn niet echt inktzuinig, maar als het helemaal niet werkt is het nog duurder [/B]

En daar kom je bij de derde optie aan… ik lees net op de een of andere vage site dat je de luchtbel eruit kunt persen (via de printkop) door de cartridge te overstelpen met inkt (lees: spuit de cartridge zo vol totdat de inkt beneden uit de kop komt gestromen).
Tis idd niet erg inktzuinig, maar ik ga dat zo denk ik toch maar eens proberen. Een nieuwe cartridge is duurder, en dan heb ik niets aan die fles inkt gehad, dus proberen maar…

Ik had precies hetzelfde:

Ik heb een Lexmark Z51 en had inkt besteld bij StART - Die Refill Profis. Ik kende ze via een advertentie die ze elke maand in de Computer!Totaal hebben.

Na het bijvullen (de tanks waren min of meer leeg) deed geel het niet meer. Nou ja, nieuwe cartridge erin dan maar.

Nog een keer de handleiding gelezen en daarin stond vermeld dat de tanks liever niet helemaal leeg zijn bij het bijvullen. Dus gewacht tot alles op een 30% voor het einde zat en weer bijgevuld. En WEER deed geel het niet!:mad: GVDdeGVD!

Toen heb ik naar het service nummer gebeld, en daar gaven ze me allemaal reuze goede tips hoe ik mijn nozzles (spuitgaatjes) kon reinigen. Allemaal gedaan - effect zero.

Ben nu een beetje terughoudend met bijvullen. Gewoon cartridges kopen kost meer geld, maar scheelt iig dit soort gekut.

Goed nieuws: hij doet het weer!

Wat heb ik gedaan? Heel simpel: zoals hierboven beschreven, die cartridge volpompen met inkt. Ik heb dus nog eens 8ml inkt in de spuit opgetrokken en tadaa… het werkt zoals het zou moeten werken: prima en traag (maar dat ligt aan mijn printertje…)… :slight_smile:

Iedereen: thanx for the hulp!