Er gaat niets boven Groningen?!

Voor een Aardrijkskunde PO moet ik deze hoofdvraag beantwoorden:

“Wat verklaart, vanuit de push- en pulltheorie, het vestigings- dan wel vertrekoverschot van de provincie Groningen als geheel en van de gemeenten binnen de provincie?”

ik zal de opdracht wel verkeerd begrijpen maar wil jullie toch vragen of een van jullie soms in Groningen woont of heeft gewoond. En waarom dan.
Kies uit de volgende (enquete)vragen en beantwoord ze eerlijk.

Wat is de reden dat je, vanuit een andere provincie, naar Groningen met gemigreerd (verhuisd)? (van welke naar welke gemeente)

Wat is de reden dat je, vanuit Groningen, naar een andere provincie bent gemigreerd (verhuisd)? (van welke, naar welke gemeente?)

Als je binnen de provincie Groningen bent verhuisd, wat was daar dan de reden toe? Van welke naar welke gemeente ben je dan verhuisd?

Als je een van de 4 bovenste vragen hebt ingevuld, mag je ook deze vraag invullen:

Hoe oud was je toen je migreerde (verhuisde)?

als je toevallig iemand kent die in Groningen heeft gewoond, of daar naartoe is verhuisd, mag je hem of haar ook die vragen voorleggen en de antwoorden hieronder posten.
thx :slight_smile:

Dat heb je verkeerd begrepen…! :stuck_out_tongue:

Volgens mij moet je aangeven. waarom mensen naar groningen verhuizen, vanuit andere gemeente binnen en buiten de Provincie. En waarom ze vertrekken naar elders.

Voorbeeld:
Mensen verhuizen naar de stad -> reden. meer werkaanbod / dorpen zonder lagere school / geen winkels in dorpjes

Mensen verhuizen naar Groningen -> De huizen zijn goedkoper / ze houden van spruitjes…

:stuck_out_tongue:

Met 12e jaar naar Limburg verhuisd. Pa had zin in een andere baan en wij mochten ook mee :slight_smile:

Ik werd geboren, getogen en admin, allemaal in Limburg :smiley:

Noord-Brabant, geboren en nooit zin gehad om weg te gaan. 't Bevalt me hier prima :slight_smile:

Maar Marsz-=FX heeft wel gelijk.

G en G Brabo… ben bezig te verhuizen maar niet naar Gruninge…

Ik blijf in NB.

Het leven is goed in m’n Brabantse land.
Het land waar mijn wieg heeft gestaan etc etc.

Geboren in Drenthe, verhuisd naar provincie Groningen op mijn 13e vanwege mijn moeders relatie. Binnen de provincie verhuisd op mijn 17e vanwege economische redenen ouders. Zelf vervolgens verhuisd naar Groningen-stad vanwege studie. Volgende maand verhuizen naar provincie Utrecht vanwege nieuwe baan.

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt.

:smiley:

Originally posted by Upp3rd0G
[B]Geboren in Drenthe, verhuisd naar provincie Groningen op mijn 13e vanwege mijn moeders relatie. Binnen de provincie verhuisd op mijn 17e vanwege economische redenen ouders. Zelf vervolgens verhuisd naar Groningen-stad vanwege studie. Volgende maand verhuizen naar provincie Utrecht vanwege nieuwe baan.

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt.

:smiley: [/B]

kijk daar heb ik nou wat aan. Maar die 3 boven je, interesseert me eigelijk niet zo veel.

had bij nader inzien dat “anders” weg moeten laten, omdat je dan (gespam) krijgt als van de brabo koeien naar andere brabo koeien. of van de ene limburgse heuvel naar de andere berg.
maar met optie 4 bedoelde ik eigenlijk een andere manier van verhuizen met betrekking tot Groningen. Maar die ik zelf dan was vergeten ofzo…

Originally posted by Mr. Belvedere
en wij mochten ook mee :slight_smile:

Toch wel?

Pa dacht niet bij aankomst “zijn ze toch stiekem meegekomen”
:stuck_out_tongue: :wink:

Originally posted by tradeburner
[B]

Toch wel?

Pa dacht niet bij aankomst “zijn ze toch stiekem meegekomen”
:stuck_out_tongue: :wink: [/B]

nee , na een week of twee mochten wij ook mee , nadat pa en ma eerst een huisje op de kop hadden getikt.

Sja… mooier of slechter kan ik het verhaal eigenlijk niet maken. "t was geen “Marco Polo onderzoekt het zuiden” expiditie of zo :slight_smile:

Originally posted by Totibbs
[B]

kijk daar heb ik nou wat aan. Maar die 3 boven je, interesseert me eigelijk niet zo veel.

had bij nader inzien dat “anders” weg moeten laten, omdat je dan (gespam) krijgt als van de brabo koeien naar andere brabo koeien. of van de ene limburgse heuvel naar de andere berg.
maar met optie 4 bedoelde ik eigenlijk een andere manier van verhuizen met betrekking tot Groningen. Maar die ik zelf dan was vergeten ofzo… [/B]

Ik mis een Smilie of meen je het soms… :stuck_out_tongue:

Haarlem de parel van het Noorden… :Z
Ik ging niet wonen al kreeg ik er een miljoen bij. :eek:

Tja optie 4 dachten er een stuk of 3 maar dat wordt blijkbaar niet gewaardeerd. Wees aub de volgende keer wat duidelijker.

dat wordt dus een dikke onvoldoende…:rolleyes:

Originally posted by Leetje
[B]

Ik mis een Smilie of meen je het soms… :stuck_out_tongue:

Haarlem de parel van het Noorden… :Z
Ik ging niet wonen al kreeg ik er een miljoen bij. :eek:

Tja optie 4 dachten er een stuk of 3 maar dat wordt blijkbaar niet gewaardeerd. Wees aub de volgende keer wat duidelijker. [/B]

laten we de vrede bewaren, en dus geef ik toe dat er een smile mis.

nu, zonder die smiles lijkt het tenminste gemeend en is het dus duidelijk (wat je wou).

en er komt geen volgende keer, want ik slaag (hopelijk) voor mijn eXamen :cool:

Nou sukses ermee en laat even weten hoe het gegaan is. :slight_smile:

Anders…

fryslan boppe