Enschede!

vbimport

EEN VUURWERK FABRIEK IN EEN WOONWIJK? Het lijkt meer op een bomaanslag ofzo! Dit moet toch niet kunnen gebeuren, diep en diep triest is dit. 20 mensen van het leven beroofd en meer dan 100 (!) gewonden! Iedereen kan hier zijn reacties achterlaten en zijn hier mensen uit Enschede?
Greetz...

Dit is inderdaad in en in triest, zoveel gewonden en doden, ik vrees dat het nog veel meer dan 20 doden zullen worden. De beelden op het nieuws waren heel indrukwekkend, complete straten weggevaagd, het leek wel of het helemaal platgebombardeerd was.

Ik ben benieuwd waarom er inderdaad zo iets gevaarlijks in een woonwijk gevestigd mag zijn.

Ik wens alle mensen die iets hier mee te maken hebben heel veel sterkte.

Als het maar niet vlak bij de campus is, of de Hogeschool Enschede, want daar moet ik in de loop van de maand naartoe… Moest toch eigenlijk niet kunnen, een berg exposieven midden in een woonwijk. Dan kun je erop wachten dat er wat fout gaat.

[This message has been edited by Administr8or (edited 14 May 2000).]

is ook niet normaal moet toch niet meer kunnen in deze tijd een vuurwerkfabriek in een woonwijk waar zijn ze mee bezig.

MAAR TOCH MIJN MEDELEVEN NAAR DE SLACHTOFFERS EN GEWONDEN.

Even ter correctie, de fabriek stond er al. De woonwijk is er later omheen gebouwd.
Ik wens ook al betrokkenen veel sterkte!

Ik hoorde net dat er ook plunderingen plaatsvinden!
Dat gaat wel erg ver.

Ik heb de beelden hiervan op het nieuws gezien en het is gewoon ongelovelijk. Ik wens iedereen die er op de een of andere manier mee te maken heeft, heel veel sterkte.

Als ik dat zo zie is dat dus GEEN legaal (Volgens NEDERLANDSE normen) vuurwerk geweest! die huizen zijn gewoon WEGGEVEEGT!!! en zoals dutchy zegt! “MIJN MEDELEVEN NAAR DE SLACHTOFFERS EN GEWONDEN”

En als er echt plunderingen plaatsgevonden hebben dan zijn dat dus ECHT debielen geweest ofzo!

Maar goed… wordt laad en heb al wat op mzzL!

1. Het vuurwerk is/was legaal, maar het was professioneel vuurwerk voor evenementen/concerten en dus niet voor het “normale” thuis gebruik. Bovendien was het 100 ton wat in 2 a 3 explosies tegelijk de lucht in ging wat dus een enorme drukkracht met zich mee bracht. Volgens deskundigen stond het gelijk aan een raketinslag.

2. Plunderingen hebben NIET plaats gevonden.

3. Het was een zeer professioneel bedrijf met alle vergunningen. Veiligheid werd gecontroleerd en gekeurd door de brandweer en de landmacht. Volgens een vuurwerk deskundige (voorzitter NL vuurwerk federatie heb ik begrepen) zou het technisch gezien onmogenlijk zijn dat vuur overslaat naar de andere bunkers en er moet dus iets “raars” zijn gebeurt.

Het is inderdaad in en in triest dat zoiets kan gebeuren.

Wat je op het moment steeds meer hoort is dat er waarschijnlijk een pyromaan (verkeerde soort) bezig was in Enschede. Die zou het kunnen hebben aangestoken (bron nova+ilse)
En natuurlijk gaat mijn medeleven uit naar iedereen daar en ook naam mensen die er bekenden hebben zitten .

tja, 't het waren heel beelden die je achterover lieten vallen, juist of dat dat kleine stadje platgebombadeerd is , en 'k vind het dan ook erg voor al die mensen die nu niks meer overhebben , en hoop dat ze vergoeding krijgen van de overheid, of van het bedrijf. Het bedrijf was naar’t schijnt van plan om binnen 2 jaar te verhuizen.'t ja zullen ze nu ook wel moeten doen, of stoppen ze misschien?
Allé nu, wie zet nu zo’n vuurwerkopslagplaats pal in een wooncentrum.
Maar 't opslagplaats stond eral, de woonhuizen zijn nadien pasgekomen. En dat de dodelijke slachtoffers gelukkig verder mogen leven in het hiernamaals.

Alvast, ik wens de mensen van uit Enschede veel geluk en beterschap toe vanuit Belgie.

Wat moet er nu gebeuren

[This message has been edited by Mattel007 (edited 14 May 2000).]

Net zoals ik ook al in het andere topic heb gezegd vind ik het heel goed dat er op een plek als deze over zulke onderwerpen wordt gediscussieerd.

Het is in en in triest dat zoiets kan gebeuren en mijn condoleances en medeleven gaan uit naar alle slachtoffers en nabestaanden.

Ave…
PGN/iNERTiA

Dat zoiets de dag van vandaag nog kan gebeuren, daar zal wel iedereen verwonderd van staan.Je ziet weeral dat ze met hun wetten en voorschriften nog niet ver genoeg gaan.
Maar wat ik helemaal niet begrijp is dat zo’n betonnen bunker als een kaarthuisje in de lucht kan vliegen ?

300 ton vuurwerk, is wel wat. Wat zou het mooi geweest zijn als dat 's nachts gebeurd zou zijn

Mattel007
Dat begrijp ik.
Maar waarom steek men het dan in een bunker als het toch niets help !

Ja het is echt niet normaal he…
Ook al is de stad later er omheengebouwd, dan moet die fabriek toch gewoon verplaatst worden naar een veilige plek…pff dit is het rijke nederland, alles is hier toch zo goed geregeld…waarom dat dan niet…meer dan 20 doden, meer dan 300 gewonden pff…en dan heb je ook nog van die asocialen die gaan plunderen…nu is zelfs het leger ingezet om ramptoeristen en plunderaars weg te halen…vooral die plunderaars mogen ze van mij afschieten hoor…dan ben je wel heel zielig als je zoiets doet…

Die fabriek stond er al, en de vergunning was legaal. Maar op het moment van bouwen van de woonwijk was het nog geen vuurwerkfabriek. Blijkt weer eens dat je geen opslag/verwerking van gevaarlijk materiaal in een woonwijk moet huisvesten. Misschien hebben ze van dit geleerd. Kok en de koningin komen vandaag ook kijken, maar wat daar het nut van is weet ik niet. Medeleven ja, voor de slachtoffers, daar heb ik begrip voor… Ok, maar volgens mij komt Kok voor de financiele schade. Er is notabene een hele wijk naar de gvd geblazen.

check de beelden ns van die ontploffing.
http://www.omroep.nl/cgi-bin/rtsp?/nos/nieuws/2000/mei/video/130500/amateur.rm[URL/]
btw, de buitenlandse zenders hebben ontzettend goede beelden ( nou ja goed)

Alle betrokken hier in het zuiden van het land leven ook ontzetten mee met de mensen in Enschede.

Alle betrokken hier in het zuiden van het land leven ook ontzetten mee met de mensen in Enschede.

foto’s: ANP