Energiebesparing en toch overklokken!

Aan de ene kant wil je graag dat je woonkamer de koude winterdagen doorkomt , zonder dat je gelijk een Eskimo bontjas aan moet. Dus gaat de centrale verwarming goed zijn best doen.

Aan de andere kant komen die donkere winterdagen er weer aan en is het dus tijd om te gamen op je pc. Hiervoor kan je pc niet snel genoeg zijn , en moet er dus vet overgeklokt worden. Al dat overklokken geeft ontzettend veel warmte af en het hele zaakje moet dus gekoeld worden.

Nu heb je dus een oplossing , waarmee je twee vliegen in een klap bereikt , je gasrekening mee omlaag gaat en niet moeilijk te realiseren is als je al een soortement van waterkoeling hebt lopen :

Sluit je pc koelsysteem aan op de centrale verwarming !

Niks geen lawaaierige ventilatoren meer ! Alles via mooie koperbuizen aansluiten op de centrale verwarming. Je huis wordt er heerlijk warm van , en jij kunt je pc op 150% overklokken zonder enig probleem.

Game ze !

Ach lawaai hoor ik toch niet, en een verwarming heb ik op mijn kamertje niet nodig (6 PC’s die 24/7 lopen) :slight_smile:

Hmm… heb je ook een voorbeeld hoe je het geheel aan zou moeten sluiten? :wink: Hier op me room is het een teringherrie door die klotekoeler en warm is het ook, maar of dat ding het hele huis zou kunnen verwarmen?