Eneco/bART Inet Kabel ervaringen

vbimport

Hebben jullie een Eneco/bART kabel account dan wil ik gaar jullie ervaringen hiervan hebben.

Ik krijg hem namelijk van de week als het goed dus wil voorbereid zijn op problemo’s enz.

Ik heb eneco en quicknet en het bevalt mij best, snel en dag en nacht bereikbaar.
Ik raad je wel aan om een goede firewall te instaleren, die heb je wel nodig op de kabel (vast ip adres).
Je kan tegenwoordig kiezen uit twee snelheden bij eneco, tenminste bij mij in de omgeving, ik heb de snelste (toen ook de enigste keuze).

Groetjes deKIKker

Ik gebruik Bart/eneco al voor een jaar en op zich zijn ze prima. Alhoewel je soms nergens met hun helpdesk komt. Bart verwijst naar eneco en eneco verwijst naar bart. Dus, als je genoeg weet over internet en technische instellingen daarvan, dan zal het wel een prima keuze zijn. Ook komt het vaak voor dat je totaal niet kan internetten rond 6-7am. misschien is het een locale probleem.

Ik heb Eneco & Quicknet het werkt fantastisch. Zet er dan nog een download accelerator bij en je haalt op rustige uurtjes 40 tot 50 kb per seconde. ik heb alleen niet zoveel verstand van Firewalls.
Moet dat dan of niet? help me.

Greetz Rolo.
rolo123@hotmail.com

geenn verstand van firewalls?
probeer blackice defender weining tot geen instellingen,je kan hem hier gratis d/loaden[full]
zonelabs gebruik ik truowens
weet iemand of die goed is?
grtz

shadow

http://www.fosi.xpage.nu/

Ja, een firewall is zeer zeker nodig als je op de kabel zit, ik krijg steeds meer meldingen van poortscanners.
Ik gebruikte atguard, een zeer goed programma vind ik, nu heb ik norton internet security gedownload, hier zit norton antivirus en atguard samen in, perfect voor mij want ik gebruikte ze allebij.
Blackice vond ik niet zo goed, ik had ze alle twee op mijn comp. staan en vaak kreeg ik wel een melding van atguard maar niet van Blackice welke instelling ik ook gebruikte.
Het is ook een kwestie van voorkeur, probeer ze allebij en vindt zelf de beste voor jouw.
Zonelab heb ik ook geprobeerd maar ik viel toch weer terug op Atguard.

Groetjes deKIKker

norton antivirus is behoorlijk klote ik heb het een tijdje gebruikt helemaal up to date met de nieuwste '‘virusdefenitions’'van hun homepage etc.
norton heeft een groot probleem met trojans het herkende sub7[gold denk ik]geen eens dat kan je als virusscanner toch echt niet maken
ook al de andere minderwaardige trojans herkent ie niet mischien 6 uit de 150 herkent ie
ik had een hele tijd noch een heel klein rot virus-scannertje van norMan[niet norTon]op me hd,uit 1997
en die herkende een virus op me hd die norton[2000]niet zag[kon het alleen niet verwijderen maar herkende wel]
uit 1997!!!
>
>>> norton------->>>>> zielig excuus voor een >>> virusscanner,gebruik di
> t niet het verandert je
cpu in een virus hotel

grtz

shadow

[This message has been edited by The Shadow (edited 04 April 2000).]

klinkt redelijk allemaal ik heb sowieso een firewall aktief dus dat gaat ook niet veranderen trouwens je moet je niet te druk maken over de poortscanners dat maakt in feite niet zoveel uit een scan is een scan klaar. waar je wel op moet letten is of dat je file/printer shareing uit heb staan dan kan er weinig gebeuren.

trouwens ik gebruik zonealarm en het werkt best goed en is nog gratis ook. www.zonelabs.com

vaak is het zo dat men op zoek is naar een ftp site ofzo en alle poorten worden gescand op een bepalde IP range mocht je geen ftp draaiend hebben dan is er niets te vrezen.
dit is ook zo voor email servers en dergelijk.

dus laat je nie gek maakun door de scanners.

Blackice vind ik een beetje overdreven hij gaat zelfs een melding geven als je een scheet laat, dat hoeft voor mij niet, al laat ik niet zo vaak scheetjes

Ik gebruik zelf ook ZoneAlarm 2.0 en ben er wel tevreden mee. Ik heb een testje uitgevoerd en was erg tevreden met de resultaten. De test kan je uitvoeren op deze site en je kan ook meteen zien hoe goed je pc beveiligd is:
http://grc.com/default.htm

Kent iemand trouwens het programma eSafe Desktop?? Het is een virusprogramma en firewall in een (of zoiets). Ik heb het al wel gedownload, maar nog niet geprobeerd. Ik gebruik ZoneAlarm 2.0 en InocculateIT 5.1, maar als eSafe beter is, dan ga ik dat installeren.
http://www.ealaddin.com/esafe/desktop/index.asp
http://antivirus.cai.com/