En wat vinden we van deze Appie Heijn zaak

Van teletekst:

Prins Bernhard boos over AH-zaak SOESTDIJK Prins Bernhard is boos over de vervolging door justitie van twee medewerkers van een filiaal van Albert Heijn in Amsterdam.
Het duo achtervolgde een gewapende overvaller en greep hem in zijn kraag.
De twee zouden daarbij echter te veel geweld hebben gebruikt. De prins belde zelf met de krant om te zeggen dat hij het schandalig vindt wat hier gebeurt.Hij is bereid de eventuele boete voor hen te betalen.
Volgens De Telegraaf komt het vaker voor dat hij kranten belt om zijn mening te geven. “De prins reageerde met zijn hart”,zegt de RVD.“Premier Balkenende kent het feit. Hij heeft er geen opmerking over”.

Op zich mag ik hem niet zo die Bernhard, maar dit vind ik toch wel oke van hem.
Ik weet de achtergrond van het verhaal niet helemaal, maar een gewapende overval (al dreigt hij met een balpen) dat is toch niet normaal. Moet je toch niet raar staan kijken dat je klappe krijgt.

Vraag me af of Prins Bernhard ook wil gaan zitten indien er een gevangenisstraf opgelegd wordt (wat geloof ik wel mogelijk is).

Op zich is het wel goed dat er opgetreden wordt tegen overmatig geweld, ook al is de overvaller erg fout. Ik begreep dat de overvaller een gebroken neus had en daarom aangifte heeft gedaan…een gebroken neus kan al snel opgelopen worden en ook heel makkelijk in een actie van zelfverdediging.

Ik ben dus wel benieuwd waar de grens van overmatig geweld in dit soort acties gelegd wordt. De verdachte moet ook beschermd worden, maar het moet niet zo zijn dat je niet eens je eigen spullen mag verdedigen of alleen met een ganzenveer mag slaan omdat de verdachte anders misschien wel eens een schrammetje oploopt. De verdachte wist dat het fout was wat hij deed, voodat hij het ging doen en ik vind daarom dat hij ook moet opdraaien voor de gevolgen van zijn daden.

Maar zoals gezegd, ik ben niet op de hoogte van de hoeveelheid geweld die er zou zijn gebruikt, wat de exavte gang van zaken is geweest, maar ik vind wel dat je tot op zekere hoogte je eigen spullen mag beschermen.

Sja, zo is het nou eenmaal hier in NL hè! ‘Teveel geweld gebruikt’, tja. Kom je 's avonds thuis is je hele gezin gegeizeld en je vrouw inmiddels verkracht sla je die gast de peip uit, ga je gewoon de bak in! Wat een land hè! :Z

Ben met Bernard eens…
Die knakker viel gewoon tijdens de vlucht en brak zijn val met zijn neus.
Als je dit soort fratsen uithaalt moet je rekening houden met klappen.
Misdadigers verspelen gewoon hun rechten en dienen zeer hard aangepakt te worden.

He,

Originally posted by Leetje
[B]

Misdadigers verspelen gewoon hun rechten en dienen zeer hard aangepakt te worden. [/B]

Dit is een zin die in het wetboek van strafrecht opgenomen zou moeten worden!

Grtz

bernard rulez dit keer, die 2 jongens verdienen een standbeeld ipv een straf.

Originally posted by Destroyer
Dit is een zin die in het wetboek van strafrecht opgenomen zou moeten worden!

Tja, dan ga ik iemand vermoorden en de schuld op jou steken, jij hebt dan toch geen rechten meer.

Voor de rest, sluit ik me aan bij xian.

Naar wat ik van de diverse internetnieuwsbronnen heb begrepen hebben ze die overvaller vastgebonden en DAARNA een gebroken neus geslagen. Vervolging voor mishandeling is dus wat mij betreft terecht omdat hij (de overvaller) op dat moment niets meer terug kon doen.

Vind het wel een dope actie van prins Bernhard.

Als wat Crazy zegt waar is, en dat die overvaller al vastgebonden was en daarna een gebroken neus kreeg, tsja. Die appie’s hadden natuurlijk een adrealine top zo hoog als de himalya. DUs moesten ff hun ei kwijt. En wie verdient het dan meer dan die overvaller?

Vergeet niet dat slachtoffers (van die overval niet de overvaller) levenslang krijgen.
Sommigen durven bv niet meer achter de kassa te zitten etc. of zijn bang om op straat te gaan, psychische problemen etc.

Komt die overvaller er goed van af met zijn neus.

Wellicht durft hij nu niemand meer te overvallen uit angst en gaat daarvoor in therapie zodat hij zijn werk weer kan opnemen. En wij gaan voor die therapie betalen…

Originally posted by Totibbs
[B]Vind het wel een dope actie van prins Bernhard.

Als wat Crazy zegt waar is, en dat die overvaller al vastgebonden was en daarna een gebroken neus kreeg, tsja. Die appie’s hadden natuurlijk een adrealine top zo hoog als de himalya. DUs moesten ff hun ei kwijt. En wie verdient het dan meer dan die overvaller? [/B]

Die twee jongens in Venlo hadden natuurlijk ook een zeer hoge adrenaline spiegel nadat ze waren aangesproken op hun asociale gedrag. Dat is toch geen excuus voor hun gedrag ?!
Hoe je het ook wendt of keert dit is ook een vorm van zinloos geweld.
Het is heel goed dat ze de overvaller achterna zijn gegaan en hebben aangehouden , ik snap ook nog dat daarbij klappen vallen maar toen hij eenmaal overmeesterd was was dit geweld niet meer nodig.

Tja dat de crimineel klappen heeft gekregen vind ik niet meer dan goed… wie zijn vingers brandt moet ook de pijn voelen he…

Er is dan echter wel een grens die je bij een zulke actie niet moet overschrijden… en het is natuurlijk de vraag waar a. die grens ligt en b. of die in dit geval overschreden is. Dat de crimineel een gebroken neus heeft, hoeft niet persé zinloos geweld geweest te zijn… het kan immers ook een gevolg van zelfverdediging zijn. Natuurlijk zijn er wat mensen die het gezien hebben en het mooi weten uit te leggen, maar of je daar zo’n waarde aan moet hechten? Mensen overdrijven nogal graag, ook met dit soort zaken…

voor iedereen die zich wil afreageren: speel AH Blaffer
(bron: www.retecool.com)

Originally posted by Crazy Bob
voor iedereen die zich wil afreageren: speel AH Blaffer
(bron: www.retecool.com)

jammer dat het spel buggy is en scored over de 50000 niet accepteerd :slight_smile:

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]

jammer dat het spel buggy is en scored over de 50000 niet accepteerd :slight_smile: [/B]

Super!! :stuck_out_tongue:

Originally posted by Marsz-=FX
[B]

Super!! :stuck_out_tongue: [/B]

ja , beetje sql errors…

overigens hebben ze het nu aangepast , versie 1.1 is stukken beter

vooral het achtergrondmuziekje :bigsmile: