En toen was het gedaan met AG

vbimport

Zoals sommigen wellicht al hebben gelezen, heeft de RIAA een rechtzaak van Audio Galaxy gewonnen. Gevolg: AG moet een bepaald bedrag betalen (rara waar dat naartoe gaat:Z) en tevens alle songs die copyrighted zijn filteren (tenzij de artiest toestemming geeft aan AG).

Na een kort bezoek aan AG gebracht te hebben concludeer ik dat er geen één song meer is te downloaden...

In mijn ogen is dit diep triest, aangezien AG een goed programma was en de positie van de klant tov de positie van de grote jongens (het kartel genaamd "platenmaatschappij") weer eens flink verslechterd... ze proberen je immers op deze manier te pushen om cd's te kopen tegen prijzen die voor een normaal mens onbetaalbaar zijn...

bah bah bah wat kan ik me daar aan ergeren....

nog meer AG gebruikers hier?

He,

Ik ben geen AG gebruiker maar net als met Napster zullen er wel tien of meer voor in de plaats komen, plus dat er nog steeds goede alternatieven zijn ( Kazaa, grokster, winmx etc ).

Verder bereikt de RIAA er ook mee dat meer mensen de iligale sites gaan ontdekken waar je complete albums kan downen en in mijn ogen zijn ze dan nog verder van huis.

Maarja voordat dat in die botte schedels van hun zal doordingen?

Grtz

leuk voor de RIAA, en al die artiesten die nu in lege stadions en ArenA’s kunnen optreden omdat niemand hun muziek kent :cool:

Ga gewoon de CD’s kopen zoals elke normale burger.

In Nederland zijn de muziekwinkels goed uitgerust met luistermogelijkheden en op de radio (Skyradio, Radio538, 10FM, Radio 3, radio Noordzee, Yorin FM en weet ik veel hoeveel zenders nog meer) en op TV (MTV, TMF en The Box) is eveneens voldoende mogelijkheid om in aanraking te komen met nieuwe muziek.

Wanneer leren mensen nu eens dat gratis niet bestaat.

Tax: ik denk dat jij niet beseft wat AG voor veel mensen (lees: artiesten) kan betekenen. Kijk, The rolling stones hebben AG niet nodig, dat is een feit! Maareuh weet je wel hoeveel bands er op deze manier ontdekt zijn?

Zelf ben ik er min of meer het perfect voorbeeld van… via AG heb ik erg veel groepen leren kennen waar nog nooit een hond van gehoord heeft. Gewoon omdat AG vermeldt welke groepen soortgelijke muziek maken…

Koop ik er dan de cd’s van? NEEEE absouut niet! Wat dan wel? Concerttickets, tshirts, DVD’s etc etc

Slechte zaak? Dacht het niet…

Originally posted by Da_Taxman
Ga gewoon de CD’s kopen zoals elke normale burger.

zolang cd’s nog geen 10 euro per stuk kosten vind ik ze het downloaden wel waard. ik ga echt geen 23 euro voor één enkele cd betalen. wel heb ik pas een 3-cd box van Queen gekocht met alle hits voor 21 euro, dat is tenminste value-for-money. als ze alles nou een beetje schappelijk prijzen houdt de piraterij vanzelf op.

Originally posted by Da_Taxman
[B]Ga gewoon de CD’s kopen zoals elke normale burger.

In Nederland zijn de muziekwinkels goed uitgerust met luistermogelijkheden en op de radio (Skyradio, Radio538, 10FM, Radio 3, radio Noordzee, Yorin FM en weet ik veel hoeveel zenders nog meer) en op TV (MTV, TMF en The Box) is eveneens voldoende mogelijkheid om in aanraking te komen met nieuwe muziek.

Wanneer leren mensen nu eens dat gratis niet bestaat. [/B]

De normale burger van deze tijd download muziek. Het mag niet, gebeurd toch. :cool:
Snachts 130 rijden op de snelweg mag ook niet. gebeurd toch.

De normale burger waar jij naar verwijst zal wel de burger van 5 jaar terug zijn …:wink:

De ik-doe-nooit-wat-fout-burger koopt inderdaad zijn cd’s aan belachelijk hoge prijzen. Helaas voor de platenmaatschappij is dit een uitstervend ras, waar ze zelf voor gezorgd hebben.

De ik-laat-mij-niet-afzetten-door-de-arrogante-platenmaatschappijen-burger downloadt zijn cd’s en gaat naar een concert of festivals.

Per cd van 20EURO krijgt de artiest MAXIMAAL 1 EURO. Die andere 19 EURO wil ik alvast niet uitgeven aan gangsters die enkel artiesten een kans geven als er snel geld in zit. Andere artiesten moeten vechten en hopen geld neerleggen aan diezelfde gangsters om een cd uit te kunnen brengen.
Wil jij hen die 19 EURO wel geven? Nou, reken je dan bij de eerste groep van burgers, maar ik ben het niet.

Originally posted by Wannes
[B]De ik-laat-mij-niet-afzetten-door-de-arrogante-platenmaatschappijen-MAAR-WEL-DOOR-DE-ORGANISATIE-VAN-FESTIVAL-burger downloadt zijn cd’s en gaat naar een concert of festivals.
[B]

ik denk dat de artiesten meer aan me verdienen sinds ik mp3s download dan toen ik nog originele cds kocht (voor 1996).
aangezien ik nu wel eens een concert bezoek van groepen waar ik toendertijd maar 1 nummer van kende maar doordat ik meer van hun ben gaan downloaden ben ik erachter gekomen dat ze echt goed waren, en dus ben ik naar hun concert gegaan, of een T-shirt van hun gekocht, dus dat de platenmaatschappijen nu hun eigen ruiten aan het ingooien zijn, moeten hun weten. Ik kom toch wel aan mn mp3s.

mjah vond audiogalaxy sucken dus wat dat aangaat…maar het blijft triest dat de platenmaatschappijen niet proberen dit soort nieuwe kansen aan te grijpen, en ze alleen stukprocederen.

Mja, als ik moet kiezen om

a) “me te laten afzetten” door organisatoren die mij de prijs van 4cd’s vragen om 3 dagen een onbeschrijflijk sfeervol festival mee te maken met een erg ruim aanbod van muziek en momenten die je nooit meer meemaakt + ontdekkingen van nieuwe groepen

b) voor die prijs 4 cd’s kopen en die dan eenzaam op m’n kamertje te beluisteren om dan te horen dat er een hoop brol opstaat die ik niet moest hebben (opvulsel) en helemaal geen nieuwe muziek heb leren kennen.

dan heb ik die keuze snel gemaakt.

[B]Mja, als ik moet kiezen om

a) “me te laten afzetten” door organisatoren die mij de prijs van 4cd’s vragen om 3 dagen een onbeschrijflijk sfeervol festival mee te maken met een erg ruim aanbod van muziek en momenten die je nooit meer meemaakt + ontdekkingen van nieuwe groepen

b) voor die prijs 4 cd’s kopen en die dan eenzaam op m’n kamertje te beluisteren om dan te horen dat er een hoop brol opstaat die ik niet moest hebben (opvulsel) en helemaal geen nieuwe muziek heb leren kennen.

dan heb ik die keuze snel gemaakt. [/B]

Typisch een geval van ‘Expensive lunch’ redenering (versus ‘Free lunch’ redenering)

Je kunt het zo negatief formuleren als je wilt, of zo positief als je wilt.

Voorbeeldje:

Als ik zou moeten kiezen tussen de prijs van 4 CD’s voor een periode van drie dagen met een aanbod van muziek waar meer dan de helft niet hetgeen is dat ik prefereer in een onvoorspelbare setting qua weersomstandigheden en de kans om gemolesteerd en/of beroofd te worden, of

4 CD’s te moeten kopen waar ik vantevoren in de platenzaak heb kunnen luisteren of deze overeenkomen met mijn muzieksmaak (en eventueel binnen een week kan terugbrengen indien ze me niet bevallen, gebruikmakend van het principe ‘luisterpas’ dat door sommige platenzaken gebezigd wordt). En van deze CD’s regelmatig en op verschillende plaatsen en momenten (thuis op de bank, in gezelschap of alleen; in de auto of op bed voor het slapen gaan) kan genieten.

De keuze is dan voor mij ook eenvoudig.
De feitelijke keuzemogelijkheden veranderen niet, maar de interpretatie van deze keuzemogelijkheden geven een heel ander beeld.

Het is zo makkelijk om de voor jou minder aantrekkelijke keuze als zeer negatief weer te geven en jouw persoonlijke voorkeur te verheerlijken, maar omwille van de discussie klopt er helemaal geen hout van… :wink:

[B]Mja, als ik moet kiezen om

dan heb ik die keuze snel gemaakt. [/B]

4cd’s=80 euro. als een festival (bv werchter) jou zo weinig kost chapeau. Je moet nog eten en drinken en weet ik veel wat. Waarbij je allemaal nog eens goed wordt afgezet.
Maar het is gewoon makkelijk om te zeggen, zij zetten mij af dus het is rechtvaardig dat ik hun besteel. Als je op een festival gratis binnen kon, dan doe je dat ook. Mensen willen gewoon alles gratis en als cd’s 5 euro moesten kosten, dan halen de meeste ze nog altijd van internet.
Als je echt iets wilt doen tegen die afzetterij, dan moet je niets kopen, maar ook niet downloaden.
Of zeg gewoon zoals ik: mp3’s downen: makkelijk en gratis, daarom doe ik het.

Maakt niet uit hoe ik de keuzes voorstel; ik hoef ook niemand te overtuigen om mijn keuze te volgen.

Als festivals je niks zeggen en je hebt het geld over voor een cd, ja dan doe je dat en dan laat je je sowieso niet beïnvloeden, hoe kleurrijk ik festivals ook mag voorstellen.

Ik heb mijn keuze jaren geleden gemaakt en een deel van de motivatie daarachter zit in de voorstelling van de keuzes zoals IK ze zie. Zie JIJ ze anders? Dan doe je dat en dan koop je die cd’s. Keuzes maken, daar ben je vrij in, en ik ook.

Maakt niet uit hoe ik de keuzes voorstel; ik hoef ook niemand te overtuigen om mijn keuze te volgen.

Klopt

P2P bestaat en dus maken mensen er gebruik van.

net zoals een kernbom en religie

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]P2P bestaat en dus maken mensen er gebruik van.

net zoals een kernbom en religie [/B]

Geef me dan maar P2P, zijn voor zo ver ik weet nog geen doden mee gevallen :slight_smile:

Shit man. Ik baal hier stevig van. Audio Galaxy had gewoon bijna alles. OK alternatieven zijn er, maar vaak toch (veel) minder te vinden. Al dat gelul over ik download en koop daarna blabla heb ik nou ook wel genoeg gehoord. Ik heb zo’n 400 cd’s gekocht in de winkel (vaak waar ik de lp ook al van had) voor toen nog 40 piek. dus wat lullen ze nou. Verkopen door de cd gewoon alles weer opnieuw met megawinsten. Meneer van Breukhoven geniet er goed van. Laat ik dus ook maar genieten en me mp3tjes lekker voor niks downloaden. Maar ja, waar naartoe. Kazaa? Winmx? weet het nog niet.

nu moeten we dan maar uitwijken naar de websites waar je complete albums kunt downen laat ik de sites maar niet noemen anders breng ik dit forum in de problemen :stuck_out_tongue:

greetz