En.. hoe was jullie dag?

Naar een idee van bmad komt hier de vraag: hoe was jullie dag? Dit om maar eens een beetje het “man-bijt-hond” gevoel in de woonkamer te brengen :).

Mijn dag was wel lekker. De hele dag op de uni gehangen en genoten van de faciliteiten van de Japanse cultuurvereninging (lees: goedkope cola en noodles met zeewier ;)). Nog college gehad van een gare Fransoos en een beetje in de trein getukt. Thuis gekookt (varkenslapjes met een soort van pannekoek en salade) en nu weer aan de slag :). Lekker muziekje van Tom Waits op en werken maar.

Hoe was jullie dag? :stuck_out_tongue:

Als ik nu terugkijk op m’n dag dan is het niet zo’n topdag geweest. Op ut werk wel alles ok, vrij rustig eigenlijk, maar das ook welis fijn. Toen kwam ik thuis en lag er een brief van het CJIB op de deurmat en dat heeft eigenlijk de boel verpest. Het schijnt dat ik is door rood gereden ben een maand terug ofzo 's ochtends vroeg toen ik naar m’n werk ging en nu willen ze dat ik ff 95 euro overmaak om die fout te compenseren. Lekker kut dus.
Wel vreemd eigenlijk want er ik heb ff opgezocht waar dat is en daar staat zeker geen flitspaal en ik denk eerlijk gezegd niet dat de cops hier in de buurt om 7.10u gaan staan flitsen. Ik denk eigenlijk dat ik gezien ben ofzo dat het gebeurde. Rond die tijd pak ik over het algemeen op die weg 3 Ã 4 rode stoplichten als ze niet op tijd op groen gaan dus het zat er wel in natuurlijk dat dit eens zou gebeuren.
Iemand een idee hoe ik het beste een bezwaarschrift kan indienen. Hoe ik hem moet indienen weet ik wel, maar wat zal ik erin zetten om mijn onschuld te bewijzen? Kan ik zomaar een foto opvragen of een keuringsrapport van het betreffende flitsapparaat? (ooit is zoiets dergelijks gelezen op tuftufclub ofzo)

Wook,

Ja IJkrapport van die flitspaal, foto opvragen, check ook ff of dat hij onder de juiste hoek is genomen, hiervoor bestaat ook iets voor (ben vaag). Maar die hoek zal wel kloppen.

Zelf maak ik van de xx,oo euri -> xx,08 euri. Dit schijnt het systeem daar niet leuk te vinden…van horen zeggen en blik op de weg.

Op tuftuf stond deze info idd. Volgens mij moet er nog veel van dit soort info to googlen zijn. filtspaal.nl etc… of Belgisch 2tuf.

Suc 6.
ps afgelopen 12 maanden zo’n 300 euro aan boetes gehad…grrrr :frowning:
ga boeven vange joh… :Z :cop:

Als je het altijd doet moet je naar mijn mening ook niet gaan zeuren als je een keer een boete krijgt. En dat gedoe met rapporten opvragen vind ik echt iets voor gefrustreerde Tuf-tufclub-mannetjes die denken dat ze lollig zijn :Z. Uiteindelijk pak je alleen jezelf ermee, want door al die bezwaarschriftprocedures enzo maakt justitie alleen maar meer kosten, en het geld om die kosten te dekken moet ergens vandaan komen dus verhogen ze weer de belastingen of de boetes…

Ik rijd zelf ook meestal 140-150 op de snelweg, één keer een boete gehad (staande gehouden door zo’n video-surveillance-auto (kenteken op verzoek ;))). Toen die vent zei: waarom reed u zo hard? zei ik: dat doe ik altijd, en dit is de eerste keer dat ik een boete krijg, dus ik kan er mee leven, aangezien het minder dan één euro “toeslag” per dag is dat ik te hard heb gereden. Die agent zei: nou, u bent de eerste vandaag die niet gaat lopen zeiken, normaal moet ik eerst nog een kwartier geneuzel aanhoren. :slight_smile:

Het staat volledig in je recht om bezwaar te maken, en dus doe ik dat ook, elke keer opnieuw. Totdat ze me ook dat recht gaan ontnemen.

ook als je buren een bouwvergunning aanvragen e.d.? en ook als je vantevoren weet dat je 't niet gaat redden?

Het recht om bezwaar te maken zal waarschijnlijk voortkomen uit het feit dat er met mensen word gewerkt en er fouten worden gemaakt. Om te voorkomen dat bij elke fout er niets aangedaan kan worden kun je een bezwaar indienen. Als je zelf dus weet dat je je niet aan de - door een democratisch gekozen regering - regels houd weet je wat de consequenties zijn en hoor je etisch gezien geen bezwaar aan te tekenen.

Maargoed, dan zijn er de verkeers agenten @^&&^# die wat mij betreft veel beter ingezet kunnen worden om de vele andere criminele zaken aan te pakken, en ze dwarszitten lijkt me eigenlijk best leuk. Netheid vs. Revenge, wat een dillema, al zou ik het wel weten, ik heb het niet zo op wraak…

Ik heb gewoon het idee dat ik genaaid wordt. Ze staan daar nooit te flitsen, want dat kan helemaal niet en er staat al helemaal geen flitspalen. Daarom wil ik gewoon ff weten of ze kunnen bewijzen of ik het echt gedaan heb. :slight_smile:

Go Wookie, go Wookie, go Wookie!! :iagree: :stuck_out_tongue:

off topic…

Lopen heel wat wookies rond in star wars battlefield.

Heb er al heel wat afgeschoten… :wink: :wink:

't zullen wel twee dienders geweest zijn die in de auto zaten en jou langs zagen stuiven … :slight_smile:

Ja en ja.

Don’t fight the system, abuse it.

Jep

Om te voorkomen dat bij elke fout er niets aangedaan kan worden kun je een bezwaar indienen. Als je zelf dus weet dat je je niet aan de - door een democratisch gekozen regering - regels houd weet je wat de consequenties zijn en hoor je etisch gezien geen bezwaar aan te tekenen.

Democratie is zowiezo ver te zoeken (bouwfraude,functionarissen met meer dan twaalf nevenfuncties en dergelijken) en dus houdt diezelfde regering zich meer aan de mazen van de wet dan aan de wet zelf. Maar omdat ik een ethische brave burger ben moet ik bij voorbaat mijn bek al houden, netjes belasting betalen en doodgaan. Mij niet gezien dus.

Maargoed, dan zijn er de verkeers agenten @^&&^# die wat mij betreft veel beter ingezet kunnen worden om de vele andere criminele zaken aan te pakken,

Helaas, agenten worden zelden aangenomen om hun gigantische (levens)ervaring, maar omdat ze bevelen kunnen opvolgen. (Dit is gebaseerd op een tweejarige werkervaring bij diverse politiburo’s in het zuiden des lands).

:bow:

Fuck the system… :a

Je wordt alleen geboren en gaat alleen weer dood…

De mensen bij m’n opa is z’n bus gingen met z’n alle!! :wink:

Democratie is zowiezo ver te zoeken (bouwfraude,functionarissen met meer dan twaalf nevenfuncties en dergelijken) en dus houdt diezelfde regering zich meer aan de mazen van de wet dan aan de wet zelf. Maar omdat ik een ethische brave burger ben moet ik bij voorbaat mijn bek al houden, netjes belasting betalen en doodgaan. Mij niet gezien dus.

Je haalt de woorden uit me mond :wink:

Wauw, na slechts 2 reactie’s al totaal “off topic”… wat een dag, wat een dag… :stuck_out_tongue:

Hahaha ok om ontopic te blijven me dag is net begonnen ben 2 uur wakker :wink:

On topic

tis nu 7:18

Nog niet veel dag gehad.
Naar 't werk, koffie, Telegraaf, Brabants dagblad, nu.nl oja en cdfreaks… :slight_smile:

Mijn dag … saai zoals altijd, maar ik krijg er genoeg voor betaald. :stuck_out_tongue: :iagree: