Embassy Darts

niets te doen, dus maar weer eens een poll verzonnen: wie wint de Embassy dit jaar?
(darten dus, voor mensen die nu :confused: denken)

Ik denk Barney

[zeik-mode ON]

Nothing personal…

Darts vind ik nog erger dan voetbal :Z
Wat een kinderachtige sport, maar sinds er een Nederlander gewonnen heeft kan het hier in NL op een aardige populariteit rekenen…

[zeik-mode OFF]

Ik bekijk het altijd van de positive kant!

BARNEY GAAT WINNEN!

ps. waar blijven jullie RDJ en Dynamike?! :wink:

geef ff een gil als de finale komt. Dat wil ik wel zien. De rest boeit me niet.
Wie was die gozer die in 29 min. een wedstrijd had gewonnen?
die wint denk ik…

BARNEY NATUURLIJK!!!

HET IS GEEN MENS HET GEEN BEEST HET IS EEN SUPER HAGENEEZZZ LALA LALA LAAAA

Hij is GROEN hij is GEEL hij is HOMOSEXUEEL !! LALALALA LALALALA LA LA!

barney is me wat te commercieel geworden…

maar natuulijk als ik hem was zou ik ook het onderste uit de kan trekken :slight_smile:

co niet meer;P

en het was btw 23 mins:)

ik keek al sinds 88 (misschien wel eerder) zag er toen eentje een 9 darter erin jassen (nog nooit eerder vertoond) maar goed, ben die Nederlanders ook wel een beetje zat, gaan teveel naast hun schoentjes lopen Jacob : “Ik vind dat Taylor eigenlijk geen sterke punten heeft” hop, co’tje verloren… Barneveld 2 jaar geleden grootspraak over zijn volgende opponent en in de 2de ronde eruit.

Kortom, dit jaar geen favo, dus dan maar toch een nederlander :stuck_out_tongue:

Originally posted by RDJ
BARNEY NATUURLIJK!!!

ohja, ik twijfelde eigenlijk tussen Barney en Co…

nahja dan gaat mijn vote maar naar Co. Die kan wel wat aanmoediging gebruiken nu Barney een beest is… :wink:

Ik vind het wel een leuke sport. Ik kijk het dan ook als ik tijd heb…

Ik moet toegeven dat ik pas ben gaan kijken toen het echt bekend werd in NL doordat Barney aan het scoren was. Maareuh dat doe ik niet om mee te kunnen praten (sterker nog, ik ben waarschijnlijk de enige uit mijn vriendenkring die darts kijkt) en ook niet om Barnay te steunen, maar gewoon omdat het leuk is.

En wie van mij moet winnen? De beste moge winnen zeg ik dan!

Als ik het voor het kiezen heb, doe dan maar een Nederlander (liefst een Limburger;)) maareuh… tja :slight_smile:

Originally posted by Totibbs
[B]

ohja, ik twijfelde eigenlijk tussen Barney en Co…

nahja dan gaat mijn vote maar naar Co. Die kan wel wat aanmoediging gebruiken nu Barney een beest is… :wink: [/B]

co ligt er dus uit;P

hoop dat barny wint :smiley:

Darten is cool, voetbal sux! (no flames please!) :wink: Is toch geweldig, een sport die gewoon in je gewoon in de kroeg kunt doen! Relaxed :cool:

Trouwens, als je zelf af en toe een pijltje gooit dan ga de Embassy veel meer waarderen. Wat die mannen daar laten zien, daar gaat toch echt jaren en jaren training (maar dan wel weer in de kroeg :stuck_out_tongue: ) in zitten.

Nu Co Stompé eruit ligt hoop ik als Nederlander dat Barney gaat winnen. Barney heeft dit jaar gelukkig ook wat minder praatjes, dus op deze manier gun ik hem ook wel zijn 3e Embassy titel.

(Trouwens, Co ligt eruit om Bob Taylor de partij van zijn leven heeft gegooid, normaal heeft Co gelijk en heeft Taylor geen bijzondere kwaliteiten, hij kon altijd slecht tegen podium-spelen, maar blijkbaar gaat dat nu stukken beter…)

Ik hoop dus dat Barney wint, maar King of Adams zijn ook zeker kandidaten.

Oh ja, veel mensen denken dat Barney ongeveer de beste darter van de wereld is, maar dit is totaal niet waar!!! Er is nog een andere dartbond + bijbehorende competitie waar iemand al 8 of 9 jaar wereldkampioen is, nl: Phil Taylor. Vergeleken met Phil valt iedere andere darter in het niet… Barney doet het nu goed op het toernooi en gooit richting de 100 punten per 3 pijlen, maar Phil Taylor (die net weer wereldkampioen is geworden, de embassy en dat andere toernooi overlapt elkaar) gooit over een heel toernooi een gemiddelde van 108 punten per 3 pijlen! 3 jaar geleden met de ‘match of the century’, toen Barney net dacht dat hij onoverwinnelijk was omdat hij de Embassy had gewonnen, is hij flink afgedroogd door Phil Taylor…

Kortom: darten is :cool:

:smiley:

Originally posted by Upp3rd0G
[B]Darten is cool, voetbal sux! (no flames please!) :wink: Is toch geweldig, een sport die gewoon in je gewoon in de kroeg kunt doen! Relaxed :cool:

Trouwens, als je zelf af en toe een pijltje gooit dan ga de Embassy veel meer waarderen. Wat die mannen daar laten zien, daar gaat toch echt jaren en jaren training (maar dan wel weer in de kroeg :stuck_out_tongue: ) in zitten.

Nu Co Stompé eruit ligt hoop ik als Nederlander dat Barney gaat winnen. Barney heeft dit jaar gelukkig ook wat minder praatjes, dus op deze manier gun ik hem ook wel zijn 3e Embassy titel.

(Trouwens, Co ligt eruit om Bob Taylor de partij van zijn leven heeft gegooid, normaal heeft Co gelijk en heeft Taylor geen bijzondere kwaliteiten, hij kon altijd slecht tegen podium-spelen, maar blijkbaar gaat dat nu stukken beter…)

Ik hoop dus dat Barney wint, maar King of Adams zijn ook zeker kandidaten.

Oh ja, veel mensen denken dat Barney ongeveer de beste darter van de wereld is, maar dit is totaal niet waar!!! Er is nog een andere dartbond + bijbehorende competitie waar iemand al 8 of 9 jaar wereldkampioen is, nl: Phil Taylor. Vergeleken met Phil valt iedere andere darter in het niet… Barney doet het nu goed op het toernooi en gooit richting de 100 punten per 3 pijlen, maar Phil Taylor (die net weer wereldkampioen is geworden, de embassy en dat andere toernooi overlapt elkaar) gooit over een heel toernooi een gemiddelde van 108 punten per 3 pijlen! 3 jaar geleden met de ‘match of the century’, toen Barney net dacht dat hij onoverwinnelijk was omdat hij de Embassy had gewonnen, is hij flink afgedroogd door Phil Taylor…

Kortom: darten is :cool:

:smiley: [/B]

ben ik het gedeeltelijk wel mee eens, alleen vraag ik me af waarom Phil Taylor niet mee doet met de top die zich heeft verzameld in de Embassy, bij dat “andere” toernooi zijn heel wat “lichtere” tegenstanders te verslaan + dat hij jaren WEL heeft meegedaan. Voor mij persoonlijk geldt als ik weet dat de ander minder goed kan tafeltennissen ik dan ook de mooiste ballen sla (in mijn gedachten dan…) terwijl tegen een “gelijke” het goede spel gevoelsmatig minder is (no playing around attittude, zeg maar)

Kortom, de druk is wellicht een stuk minder op dat “andere” tornooi. Evengoed knap van hem dat ie het zo lang volhoud (gozer doet al ERG lang mee, speelde al toen ik begon te kijken)

En zelf heb ik ook een dartbord met pijltjes (heeft me wel 400 gulden gekost waarvan de pijltjes 100 piek kosten, speelde altijd met die dikke barrels) en IDD, ik krijg het maar zelden voor elkaar om EEN pijl in de 60 te gooien, laat staan 3x, hoogste score was ooit : 20t, 20t,20d, ofwel : 160, jaren over gedaan, toen kwam me neef een dagje langs en gooide hetzelfde aantal toen ie pas een uurtje aan het spelen was, toen was voor mij de fun er af :stuck_out_tongue:

Trouwens, wat een slechte verslaggever op SBS6 zeg, die verteld letterlijk wat je ziet, wat heb ik daar nou aan? Nee dan schakel ik liever naar BBC 2 die maken er tenminste nog een mooi spektakel van en praten wanneer dat “moet” maar dat is zo’n beetje met IEDERE verslaggever in op de Nederlandse televisie, ze doen altijd alsof je voor het eerst kijkt (vooral tennis is erg irritant) voetbal is Theo Rijtsma m’n favo, voor de rest is het slecht of waardeloos, of ben ik de enige die dat opvalt? Terwijl dat bij de BBC wel HEEL anders is, maar goed dat is een ander onderwerp…

Originally posted by SoulShower
ben ik het gedeeltelijk wel mee eens, alleen vraag ik me af waarom Phil Taylor niet mee doet met de top die zich heeft verzameld in de Embassy, bij dat “andere” toernooi zijn heel wat “lichtere” tegenstanders te verslaan + dat hij jaren WEL heeft meegedaan.

Heb ik gisteren toevallig met iemand over gehad met iemand die landelijke competitie darts speelt. Op de embassy heb je 32 spelers waarvan een stuk of 20 de mogelijkheid hebben om te winnen als ze in goede vorm zijn. Bij die andere bond (pdc?) schijnen inderdaad minder toppers te zijn, maar wel 1 gigantisch uitschieter… Phil Taylor dus. De breedte van de top op het Skol wereldkampioenschap is trouwens wel toegenomen omdat recentelijk (afgelopen jaren) oa Ronnie Baxter, Chris Mason, Les Wallace (?), Roland Scholten zijn overgestapt… En waarom spelen die luitjes bij die bond??? Geld! Er valt meer te verdienen op de toernooien van de andere bond. En waarom zien wij dan niks van deze dart-guru? Omdat BskyB het achter de decoder heeft gestopt… :frowning:

Evengoed knap van hem dat ie het zo lang volhoud (gozer doet al ERG lang mee, speelde al toen ik begon te kijken)

Hij flikt toch echt wel bijzondere kunstjes. Hij heeft dus al 8 of 9 keer het Skol wereldkampioenschap gewonnen. En niet zomaar… hij heeft de runner-up meerdere keren met 7-0 verslagen! (De runner-up mag dan blij zijn als hij 2 legs in totaal weet te pakken… Afgelopen kampioenschap had hij gemiddeld iets meer dan 13 pijlen per leg nodig om te winnen! Er is nog nooit iemand geweest die hier ook maar bij in de buurt is geweest, ook Eric Bristow niet.

En zelf heb ik ook een dartbord met pijltjes (heeft me wel 400 gulden gekost waarvan de pijltjes 100 piek kosten, speelde altijd met die dikke barrels) en IDD, ik krijg het maar zelden voor elkaar om EEN pijl in de 60 te gooien, laat staan 3x, hoogste score was ooit : 20t, 20t,20d, ofwel : 160

Shit zeg… 400 piek! Wat een hoop geld… wat voor bord heb je gekocht? Een verguld bord of zo? :wink: Ik heb pijlen van 65 gld per setje (Harrows, 80% tungsten) en een Winmau pro sfd bord, kostende 85 gld. Die koop ik dus wel via mijn dartconnectie, hetzelfde bord kost in de winkel meestal richting de 125 gld.

Trouwens, wat een slechte verslaggever op SBS6 zeg, die verteld letterlijk wat je ziet, wat heb ik daar nou aan?

Albert Mantingh… :Z Arjan van der Giezen :Z :Z

Die luitjes snappen er helemaal niks van! Dit jaar is het al weer iets beter dan de voorgaande jaren. Deze keer hebben ze een rijtje outshots uit het hoofd geleerd, dus bij finishes kan hij wel aangegeven wat ze moeten gooien. Maar als ze afwijken van het standaardrijtje zijn ze het helemaal kwijt! Ik snap niet waarom zie niet een goede NL darter neerzetten die ook nog een beetje kan lullen. :confused: Maar in principe gaat het commentaar van die mafkezen mijn ene oor in en andere meteen weer uit. Trouwens, wel balen van de BBC, ze zenden bijna niks uit… :mad:

Oh ja, mijn hoogste finish: 157, mijn korste partij: 16 darts.

hehe, wel lachuh voor die 2 die op Co gestempt hebben :wink:

ik denk dat jij ook al jaren kijkt (ook toen er nog geen nederlanders speelden) :slight_smile:

Ronnie Baxter, Chris Mason, Les Wallace zijn ook toppers, jammer dat geld steeds belangrijker wordt voor ze want idd een andere reden kan ik niet bedenken, ik heb geen idee hoe de sfeer is bij dat andere toernooi, maar kan me niet voorstellen dat die beter is dan deze, ik wil er ook eens naartoe, maar ik drink niet :stuck_out_tongue:

het is precies wat je schrijft, ik kan ook niet zo geweldig rekenen, maar ik werk ook niet als verslaggever en idd een spoedcursus uitgooi rekenen kan geen kwaad, want als je het spel jaren speelt moet het er toch wel ingeramt zijn…

Bij sbs6 heb je nu 2 commentatoren waarvan een er goed (snel) kan rekenen, enorm belangrijk want dat geeft je ut idee dat je er bovenop zit en ook de BBC doet dat weer vele malen beter… op zich is dat goed voor te stellen, want darten staat hier nog in de kinderschoenen (wat tv-commentaar betreft) alleen ze praten over “andere” dingen terwijl er wordt gegooid, ik snap dat echt niet! en helemaal irritant als je erop gaat letten, echt na iedere pijl die gegooid wordt, “moeten” ze iets zeggen, doodmoe word ik ervan :Z heel jammer idd, dat de BBC pas de volgende dag de partijen uitzendt, het is echt een wereld van verschil, amateurs vs pro’s

dat van dat bord heb ik wat overdreven, de aankoop voelde duurder dan het was, bord was de duurste die ze hadden hangen (idem als op tv, winmau met die hele dunne ijzeren randen) kosten misschien 125 ofzo? pijltjes heb ik zonder testen gekocht, nu wil ik wel weer spelen, maar over maandje (als het allemaal voorbij is) dan heb ik weer andere hobby’s die ik leuker vind :stuck_out_tongue: heb ook een lui oog, en ga gigantisch kippig kijken als ik het lang speel :frowning:

Ah Co Stompe op BBC 2, naja weet de uitslag al :slight_smile:

Originally posted by Upp3rd0G
Albert Mantingh… :Z Arjan van der Giezen :Z :Z

“Jah , en dan kan hij nu voor de triple 17” (Persoon gooit totaal wat anders)
“jah , dat kan ook , er zijn diverse mogelijkheden.”

en dat 20 keer in 5 minuten …

Behoorlijk irri inderdaad :slight_smile:

Originally posted by pietpaulusma
[B]

co ligt er dus uit;P [/B]

waarom kan ik er dan ook nog op voten :confused: