Email stalken

Een kennis van mij krijgt regelmatig ongewenste mails waarin zeer groffe taal wordt gebruikt.
Het Email adres van de persoon is bekent.
Dit is echter een hotmail adres.
Is het mogelijk van te achterhalen wie de stalker is ?
Graag enkele tips of kent iemand een prog. waarmee je de identiteit van deze stalker kan achterhalen.

Dank bij voorbaat,

Hugo.:confused:

Je kunt ergens in de Header van de mail het ip adres van de zender vinden, hier kun je het 1 en ander mee doen.

Maar als diegene niet zijn echte info heeft ingevuld bij het registreren dan kun je die via hotmail ook niet achterhalen.

Hij had de eigenschappen van de emial opgevraagt.
Daar staat dan Recieved : from …ip adres…by lw9fd.law9.hotmail.com with HTTP; Sun, datum, uur
Hou ga ik nu tewerk en wat kan ik dan allemaal doen met dat ip
adres ?

verdere info over het ip adres ff zoeken op http://www.ripe.net/perl/whois

daar staat meestal een abuse mailadres op van zijn provider waar je ff kan melden dat hij flamet (tegen de regels v/d netiquette) en daarvoor kan hij een waarschuwing krijgen van zijn provider :stuck_out_tongue:

abuse@hotmail.com
meer heb ik niet te zeggen

of toch wel vraag hotmail naar zijn ip + provider en stuur dan een mail naar abuse@zijnprovider.weetikveelwaar

Als het email adres bekend is kun je een regel in je mailophaal programmaatje (outlook , pegasus , incredimail , whatever) een message rule maken waarin vermeld wordt dat een bepaalde email met bepaalde inhoud of from field gelijk verwijderd wordt.
Heb je er ook geen last meer van.
Dan nog even instellen dat je verwijderde mail niet eens in je prullenbakjes wilt en je ziet de mail nooit , je haalt 'm wel op van de pop server.

Je kunt ook kijken bij je provider of je hier al mail kunt blocken van dit soort mail adressen. Bij hotmail kan dit makkelijk.

Zelf kan ik met m’n bigfoot account diverse dingen blokkeren , mails van hotmail , yahoo , eudora en nog een paar van die gratis spamdiensten komen niet eens aan op de pop server. De zender krijgt zijn mail weer teruggestuiterd met de mededeling dat het mail adres onbekend is.

bij outlook express kan je ook ipv afzender blokkeren (hier down je altijd de mail en die gaat direct naar ‘verwijderde items’) een message rule maken die zegt als de mail van een bepaalde afzender komt je die delete van de server, zo down je hem niet.

Ik gebruik die regels ook in Outlook Express. Voorbeeld:

Deze regel toepassen nadat het bericht is aangekomen
Als de berichttekst adult bevat bevat
Verwijderen

Je komt zo bij die regels: Extra > Berichtregels > E-mail…