Email log router

vbimport

Ik ben nu een jaar of 2-3 in bezit van de WRT-410, een wireless router/switch van Planet. De verbinding is niet altijd even betrouwbaar te noemen. Ook gaf deze router heel regelmatig een restart waarbij het logboek ook gereset werd.
Enkele weken geleden zag ik dat er weer een nieuwe firmware-update uit was (van december 2005), en heb deze ingeladen in (de/het :rolleyes: ) router.

De verbinding is er verbazingwekkend genoeg op vooruit gegaan. Vreemde logboekmelding ben ik niet meer tegen gekomen. Wel is de restart nog geregeld aan de orde. (geregeld is tussen de 4 uur en 12 dagen)

Nu was ik in het configuratiegedeelte van de router aan het spitten en zag ik in de logsetting iets over “email log”. Ik vroeg me af wat hier de mogelijkheden mee zijn. Aangezien de helpfile van deze router hier niet in voorziet, dacht ik dat hier mogelijk wel mensen tussen zitten die weten hoe dit werkt. Mogelijk dat ik dan informatie krijg die anders weer verdwijnt met de reset.

BVD,
René

Weten doe ik het niet, maar het lijkt me niet meer dan logisch om aan te nemen dat op het moment dat je een SMTP server en een email adres opgeeft, de router de logging tot het moment van de druk op de knop per email, via de opgegeven SMTP server naar het opgegeven adres stuurt.

Wat ik je absoluut niet kan vertellen, is of de router ook om kan gaan met SMTP servers die de een of andere vorm van authenticatie nodig heeft. En… wat een mooie functie zou zijn, is wanneer de router logs scheduled kon verzenden.

Ben bang dat ik dan toch een eigen server moet draaien met mailvoorzieningen, want als ik bij emailadres mijnadres@home.nl invul en voor smtp mail.home.nl of mail.home.nl:25 da n gebeurt er niet veel.