Eigen webserver

vbimport

Hoi allemaal,

Ik heb laatst gelezen in de pc active 4 en de computer totaal 5 van dit jaar, dat je van een oud pc'tje 386 / 486 nog best een redelijke webserver kan maken. Nou heb ik er nog een liggen op zolder en dat vind ik ook een beetje zonde. Ik zit op de kabel dus de vebinding met het web is ook niet zo'n probleem.

Nou wil ik graag weten of een van jullie daar een beetje ervaring mee heeft en of dat wel een beetje werkt, hoe zit het bijvoorbeeld met de veiligheid en kan ik hem zo verstoppen dat mijn provider er niet achter komt? Hoewel ik heb gehoord dat ze daar niet zo moeilijk over doen.

Dus graag wat info van mensen die hier ervaring mee hebben.

Alvast Bedankt!

DaFox

Je Kabelprovider zal moeilijk doen op het moment dat je teveel dataverkeer genereert (zodanig dat anderen daar last van hebben).

Gebruik als OS in ieder geval Linux met een Apache server. Daar zijn de systeemeisen niet zo sterk voor en het draait sneller dan welke MS webserver ook. Linux is daarbij nog goed te beveiligen ook.

Ik kan je er verder niet bij helpen omdat ik geen ervaring heb met Linux, maar je kunt leuke dingen doen als je zo’n servertje inricht, kijk alleen uit voor je dataverkeer.

Voor een eenvoudige domeinnaam, zonder reclame, die je naar je eigen servertje kunt wijzen: www.yi.org .

Ik hoop je hiermee in ieder geval iets geholpen te hebben.

Da_Taxman