Eigen ftp server opzetten

vbimport

Kan iemand mij uitleggen hoe ik zelf een ftp server kan opzetten, zodat ik onderling met anderen bestanden kan uitwisselen?

Om te starten kan het perfect met ftp serv-U. Is maar een klein programma (1,5MB) en gemakkelijk te configureren.

Er zijn natuurlijk nog wel andere programma’s.

Ik gebruik het en het werkt goed

Nou ik neem aan dat je um op windows wil zetten gebruik dan G6 FTP. Roelend proggie :slight_smile:
Hier te downloaden:
http://www.gene6.com/g6ftpd/index.html

Moet je daar je pc dag en nacht voor laten aanstaan of moet je dan al je data ergens uploaden…

Als je een ftp-server wilt draaien moet je pc inderdaad dag en nacht aan staan. Maar je kunt natuurlijk ook één van bovenstaande programma’s draaien op het moment dat het jouw uit komt.

(Overigens, de meeste providers staan het niet toe om een server te draaien. @home scan hier regelmatig op.)

h t t p ://w w w.netknowledgebase.com/

in win2k zit gewoon IIS ff installeren en daar zit ook ftp ondersteuning in.

gewoon Surv-u nemen is lekker makkelijk ff een acountje aan maken bekend maken welke bestanden je wil sharen en of ze mogen wissen ja nee (tuurlijk niet) maar goed en dan gewoon

ftp://username:password@212.122.12.12

dat geef je aan iemand en hij of zij kan downen van je ftp piece of cake geef mij die cake maar :slight_smile:

en als je win2k hebt kan je inderdaad IIS installeren zit het ook in nou suc6 er mee

dank jullie wel. Ik heb mijn webservertje draaien met serv-u. Werkt zeer gemakkelijk.

Vergeet je default FTP port niet te veranderen,anders zou je problemen kunnen krijgen met je ISP.

Ave!