Eigen ftp server maken

vbimport

Om maar weer even een vervolgje te maken op mijn topic die ik een paar dagen geleden heb gemaakt over ftp en fxp adressen heb ik weer een topic gemaakt over ftp adressen.

Ik ben namelijk van plan om een eigen server te maken, ik weet alleen niet hoe ik dat kan doen en waarmee ik dat kan doen. Het lijkt me logisch dat ik een vast of statisch ip adres heb en dat de pc 24uur per dag aanstaat.

Ik heb geen idee wat ik nog meer nodig heb dus advies is welkom

een FTP-proggie…zoiets als G6 ofzow of Serv_U…de laatste ken je zowiezo van download.com afrukken…:slight_smile:

nog 1 van de benodigheden: hoop geld voor de stroomrekening (als het een flinke FTP-server is zeker) :smiley:

Welk OS draai je?Met win2k ben je zo klaar.

Originally posted by Brinta
Welk OS draai je?Met win2k ben je zo klaar.

Ach Serv-U of G6 vind ik goed genoeg.

Originally posted by flash-x
[B]

Ach Serv-U of G6 vind ik goed genoeg. [/B]

:slight_smile:

Statisch IP adres hoeft niet eens per se. (hier zijn programmaatjes voor, die kunnen je IP dynamisch doorgeven aan een redirect service, kijk maar eens op www.yi.org)
Fatsoenlijke bandbreedte heb je veel meer aan…zodat anderen goed bij jou kunnen downloaden (en eventueel uploaden, want je zult wel een ratio instellen dan).

Om je PC in te richten als FTP server zou ik Serv-U adviseren. Dit is een gemakkelijke tool om users te managen en access rechten uit te delen. Daarbij komt nog dat Serv-U minder CPU gebruikt dan G6…

En nog een voordeel als je voor Serv-U kiest, Tax heeft het nm ook gebruikt dus kan je er alles over vertellen!!
:stuck_out_tongue:

Originally posted by Wookie
En nog een voordeel als je voor Serv-U kiest, Tax heeft het nm ook gebruikt dus kan je er alles over vertellen!!
:stuck_out_tongue:

Dat is zeker een reden om Serv_u te gebruiken, want dan kan ik bij problemen altijd Da_Taxman om hulp vragen en dan krijg ik zeker weten een heel erg uitgebreide uitleg waaraan niets ontbreekt :smiley:

dan weet Tha Taxman misschien ook wel hoe ik een vuurmuur kan omzeilen…???

connectie is superzzzz hierooo dus daar zal het niet aan liggen :stuck_out_tongue:

Originally posted by Fer2000
Kun je nu ook met serve-U meerder directories share van verschillende harde schijven of is dat nog steeds niet mogelijk

Het kan wel, maar je moet op een of andere manier een snelkoppeling aanmaken dan zodat je klikkend naar een andere partitie kunt. Via FTP commandline kan het dan altijd nog, maar dat ligt dan aan de client van de gebruiker (downloader/uploader).

Ik zou niet weten hoe je in Windows zo’n koppeling kunt maken zoals onder Unix, maar wellicht is het zo simpel als een snelkoppeling op je bureaublad…nooit geprobeerd.

Originally posted by -=HeadLesS=-
dan weet Tha Taxman misschien ook wel hoe ik een vuurmuur kan omzeilen…???

Ik draai hier ook een firewall, maar heb met FTP nergens last van. Zorg dat je de betreffende poort open hebt staan voor in- en outbound traffic op die app (Serv-U)

Dit zijn instellingen van de Firewall en niet zozeer van Serv-U, dus welke firewall draait er (heb ik verder geen verstand van, maar met die informatie kunnen anderen wellicht helpen)

Originally posted by Da_Taxman
Dit zijn instellingen van de Firewall en niet zozeer van Serv-U, dus welke firewall draait er (heb ik verder geen verstand van, maar met die informatie kunnen anderen wellicht helpen)

Als je met een Firewall (hoog) iets probeert te senden/ontvangen krijg je als het goed is toch een melding dat er traffic is!? Nou, dan zeg je gewoon dat dat OK is, en ook gelijk zeggen dat het altijd OK is als er via die poort iets gebeurt!
Heel simpel! :wink:

hallo allemaal
ik was op google aan het zoeken hoe ik mijn computer kan gebruiken als opslagplaats voor mijn website. dat heb ik geloof ik hier gevonden, ik heb Serv-U gedownload, en een map op mijn pc ingesteld waar de mensen in mogen komen, maar nu is mijn vraag, hoe kom je als buitenstaander in die map? moet ik dan nog een domeinnaam hebben, en zo ja, hoe moet ik de domein registreren als ze om een url vragen. als je een url hebt dan heb je toch al een domeinnaam?

ik hoop zo spoedig mogelijk antwoord te ontvangen!

mm ik zag zoveel namen die online zijn dat ik dacht dat dit in een uurtje beantwoord zou zijn. echter het is mij al wel gelukt om via “deze computer” en dan ftp://ipadres in die map te komen, dus hij is weldegelijk online. maar hoe kan ik er nu een url aan verbinden?

edit: als ik op de computer beneden zit dan kom ik er niet meer op, wat moet ik dan intypen?

dus het liefste een heel stappenpan hoe ik mijn website op de computer kan laten staan en hoe mensen dan alleen op die website kunnen komen!? (en niet in de rest van mijn pc)

owkee ik ben weer ergens achter gekomen, mijn server draait alleen op lokaal netwerk, dit komt omdat wanneer iemand met mijn modem verbinding wil maken niet doorverwezen wordt naar mijn pc, dus ik moet ergens in de modem (router) instellen dat hij mijn computer ziet, maar waar?

Zoek maar eens informatie over de term “port forwarding”. Wanneer je op, een andere pc dan je server, jouw ip-adres intypt met ftp als voorvoegsel, dus ftp:\ipadres dan wordt port 20 op je router opgevraagd (dit is in de regel namelijk de pc die van buitenaf wordt gezien) Door te port-forwarden geef je aan dat port 20 met je externe ipadres moet worden doorgelinkt naar port 20 (of anders, afhankelijk van je ftp-server-instellingen) van je ftp-server.

Voor iemand die zoveel haast heeft, had ik eigenlijk wel een reactie verwacht…

okee, het heeft idd lang geduurt tot antwoord omdat ik had besloten om te wachten op mijn nieuwe router , want we gingen overstappen, nu heb ik de nieuwe en was het echt heel makkelijk. dat andere ding kon denk ik geen server aan ofzoiets.

nu zit ik echter met een nieuw probleem, als iemand naar mijn ftp gaat dan komt hij in een map terecht waar ik hem eigenlijk niet wil hebben.
ik gebruik Xampp hier zit FileZillaFTP bij inbegrepen, dus daar zal ik wel iets moeten instellen, maar ik kan het nog niet vinden :S werkt iemand hier ook mee en kan die me helpen?

http://filezilla.sourceforge.net/documentation/

Using FileZilla --> The Site Manager

Succes…

ja maar dat gaat over hoe je kan inloggen op een server, maar ik wil zelf een ftpserver maken waar anderen kunnen inloggen (mischien hoort dat helemaal niet bij filezilla)
wanneer ik nu iemand anders ftp://mijnip laat intoetsen komt die persoon in een map terecht waar die in kan rotzooien, ik wil die persoon ergens anders laten uitkomen, ook wil ik eigenlijk een w8woord erop hebben

In die documentatie staat duidelijk hoe je het pad naar jou ftp map kunt veranderen (niet alleen hoe je moet inloggen). Ook staat er hoe je gebruikers aan kunt maken. Jij geeft aan dat je FileZilla nu als ftp-server wilt gebruiken. Het kan er allemaal mee.