ehm...MxStream is mogelijk...en dan!?

vbimport

ok, ik heb net de postcode check gedaan en nu blijkt MxStream bij mij EINDELIJK mogelijk te zijn…dus dat wordt binnenkort bye bye KabelSloom!!!

maar ehm, nu begint het pas…wat moet ik nu doen?

er zijn allerlei aanbieders van ADSL, maar ik snap er geen *** van…moet KPN nix doen dan?

wat ik wil weten is dus zo duidelijk mogelijk hoeveel dat MxStream grapje mij gaat kosten (zowel maandelijkse als initiele kosten)

en is er veel verschillen tussen providers?

is Planet any good?

hell, ADSL voor dummies is dus mijn vraag…HELP :wink:

thnkz

ONE

Indien ADSL op je adres mogelijk is moet je het via een ADSL provider (bijv Planet) aanvragen. Deze speelt de order door aan KPN. KPN test of het mogelijk is om ADSL op jouw adres aan te leggen (ze moeten testen of het signaal sterk genoeg is, is de afstand van de ondergrondse kabel naar de centrale >3km dan is het niet mogelijk).
Heeft KPN de lijn vrijgegeven dan wordt de order teruggespeeld aan je provider. Deze moet dan weer wat papierwerk verrichten en na een tijdje krijg je of de monteur aan de deur of het doe-het-zelf pakket. Eenmaal dat gedaan ben je online :).

Ik had me zelf aanvankeljk ook voor ADSL ingeschreven en ben destijds voor Planet als provider gegaan. Voor het verschil in kosten hoef je het meestal niet te doen (tenzij ze een leuke actie hebben)… ik had echter destijds vernomen dat die het makkelijkste zijn wat downloadlimieten betreft… dussuh :wink:

Ik zit zelf bij Planet internet en betaal nu fl. 90,- per maand. De snelheid is bij een standaard abbo 512kbits p/s wat neerkomt op ongeveer 60kbytes p/s aan download. Ik ben er tot nu toe zeer tevreden over omdat ik 56k gewend was. De snelheden die sommige mensen hier noemen met kabel van 200/300bytes p/s haal ik nooit maar niettemin loopt het lekker :slight_smile:

Ik moest in totaal 2 maanden wachten op mijn aanluiting (was eerst niet mogelijk en later ineens toch wel (gelukkkig)).

Ik geloof dat de helft van mijn 90 piek voor de helft bestaat uit het abbo bij Planet en voor de andere helft voor de huur van de modem van KPN. Meer info over de kosten van ADSL bij Planet kun je hier vinden.

Nou , het modem koop je ,

45 piek van je abo gaat naar je provider (krijg je ook op de rekening van de provider)

45 piek van je abo gaat naar KPN (komt op de telefoonrekening)

Mijn ADSL aansluitingskosten , incl dat achterlijke groene ding kwam op de telefoonrekening te staan. (Van 500 piek… wow)

ok, en hoe lang duurt dat ‘testen’?

ik ga de 20ste een week op vakantie, als ik het daarvoor aanvraag hebben ze het dan gedaan als ik terugkom (of moet ik per se ‘in het land’ zijn?)

of kan ik het beter nu al aanvragen?

of…?

thnkz sofar!

ONE

Als je het nu aanvraagt heb je ongeveer over een maand!

Maar qua provider zou ik XS4ALL of Deamon of Cistron nemen! Ik heb zelf Cistron (2 Mbit/s) en dat bevalt me prima.

Originally posted by [-=¤Ðã®kçhi£Ð¤=-]
ik ga de 20ste een week op vakantie, als ik het daarvoor aanvraag hebben ze het dan gedaan als ik terugkom (of moet ik per se ‘in het land’ zijn?)
Dat testen deden ze bij mij gewoon bij de centrale. Ik heb niemand aan de deur gehad… Dus gewoon aanvragen en dan krijg je vanzelf bericht dat de tests geweest zijn en verdere info…

@homo is over het algemeen sneller dan maxstream want de download van maxstream is afgekapt tot ongeveer 110kb/s

Originally posted by flash-x
@homo is over het algemeen sneller dan maxstream want de download van maxstream is afgekapt tot ongeveer 110kb/s
Klopt idd… Maar als je in mijn geval keuze hebt tussen Kaasema kabel (met 3GB per maand datalimiet en fluctuerende snelheden ivm ‘delen’ verbindingen met andere gebruikers) en MxStream (zonder limiet en constante snelheid) is de keuze snel gemaakt…

Ja dan zou ik het ook wel weten
Ik download alleen al 5 gig per weekend.

Originally posted by Sorcerer
[B]Als je het nu aanvraagt heb je ongeveer over een maand!

Maar qua provider zou ik XS4ALL of Deamon of Cistron nemen! Ik heb zelf Cistron (2 Mbit/s) en dat bevalt me prima. [/B]

2 MBIT/s praten we dan over 2000:8=250 kb/s continue???zonder download limiet??? en hoeveel kb/s upload??? en voor welk bedrag??

Originally posted by Tha_Stranger
[B]

2 MBIT/s praten we dan over 2000:8=250 kb/s continue???zonder download limiet??? en hoeveel kb/s upload??? en voor welk bedrag?? [/B]

Check http://www.cistron.nl

Idd. iets van 250KB/s en een upload van 64KB/s
Verder heb je een datalimiet van 40GB maar daar wordt niet op gecontroleerd, ik ga er zelf altijd binnen een week al overheen! :slight_smile:

Het kost +/- Fl 200,- per maand!

[B]

Check http://www.cistron.nl

Idd. iets van 250KB/s en een upload van 64KB/s
Verder heb je een datalimiet van 40GB maar daar wordt niet op gecontroleerd, ik ga er zelf altijd binnen een week al overheen! :slight_smile:

Het kost +/- Fl 200,- per maand! [/B]

Das behoorlijk prijzig want met @homo haal ik ook wel 250 kb/s down en daar betaal ik 89,-- alleen 16kb/s up ipv. 64 alleen 64 kb/s heb je weinig aan

Originally posted by flash-x
Das behoorlijk prijzig want met @homo haal ik ook wel 250 kb/s down en daar betaal ik 89,-- alleen 16kb/s up ipv. 64 alleen 64 kb/s heb je weinig aan

Hoezo niet, over het algemeen upload ik heel wat!

[B]

Hoezo niet, over het algemeen upload ik heel wat! [/B]

wel lang, een maand om dit antwoord te verzinnen :smiley: :smiley: :smiley:

(gasten van mxstream zouden overigens vandaag bij mij langskomen…maar niemand gezien :mad: )

ONE

Originally posted by [-=¤Ðã®kçhi£Ð¤=-]
[B]

wel lang, een maand om dit antwoord te verzinnen :smiley: :smiley: :smiley:

(gasten van mxstream zouden overigens vandaag bij mij langskomen…maar niemand gezien :mad: )

ONE [/B]

Zocht eigenlijk naar de url van sensation fxp en toen kwam ik weer bij deze post!

Fuck KPN!