Een vraag over een brander

vbimport

Hoe kan het toch dat ik wel een re-writatble kan wissen maar geen cd kan branden zonder dat i afgebroken wordt na 81%

welke brander ?
welke rw ( merk)
welk progie ?

???

Originally posted by Kennepohl
Hoe kan het toch dat ik wel een re-writatble kan wissen maar geen cd kan branden zonder dat i afgebroken wordt na 81%

Dat lijken mij wel twee dingen die niet veel met elkaar te maken hebben. Misschien moet je je harde schijf wel een keer defragmenteren dan denk ik dat dan wel weer kan branden, of misschien heb je wel een trojan horse op je computer want dan moet heel veel geheugen vreten als ik iedereen hier moet geloven (en dat doe ik wel):):slight_smile: zorg dan dat je van je trojan horse afkomt…

Het progje maakt niet uit heb verschilende geprobeerd en de brander is een cdd 3610 van philips

Misschien is het een bufferunderrun.
Maak eerst eens een imagefile met je branderproggie en brand dan je cd.
en het defragmenteren van je hd helpt ook om een betere aanvoer te krijgen zoals Pyromaniac al zei, maar misschien is je hd wel veel te vol dus maak eens ruimte.

kijk ook eens of je een upgrade van je Philips brander bios kunt vinden.

Ik zelf heb het meegemaakt bij dezelfde brander dat na een kopie van een 80 min. cd te hebben gemaakt de laser niet meer helemaal naar de beginstand wilde gaan zodat hij bij elke volgende cd pas na een stukje begon te branden en dan halfweg vastliep.
zo zie je maar weer, er kan van alles gebeuren met die dingen.

veel sukses, Portje

Dit klinkt als een serieus probleem, de modelle in de cdd2000 serie hebben hier ook nogal eens wat problemen mee gehad. Ik zelf had een cdd2600 en deze gaf oook een dergelijk probleem na een half jaartje branden. Dit blijkt om een ontwerpfout te gaan die ook bij vele HP’s terug komt. Ik wist niet dat dit probleem ook bekend was bij de 3000 serie… maar het lijkt er wel verdacht veel op.

Als het zo is dan is nl het mechanisme van de bewegende kop niet meer stabiel. Een mogelijkheid om dit op te lossen is de boel open te schroeven en de geleiders van de kop goed in te vetten… gebruik hiervoor wel olie die over hoge temperaturen kan en niet uithard.

Zelf heb ik nog enkel veertjes toegevoegd om het mechanisme strakker aan te drukken zodat alles wat beter contact heeft, maar ik geloof niet jou brander deze nodig heeft. BTW ik neem aan dat de garantie verlopen is dus openschroeven kan best.

succes… als je nog wat meer moet weten… je ken me melen…

Droppie

Ik heb dit probleem destijds ook gehad met mijn 3610. Ik haalde met writen op een CDR altijd 36% en dan kapte hij af. CDRW’s kon ik echter probleemloos gewoon vol schrijven en dat werkte wel goed…
Contact opgenomen met meneer Philips, die hebben me toen verteld dat dit niet te repareren was en dat ik naar de winkel terug moest voor een nieuwe drive.

Het kan best dat de hierboven beschreven manier werkt, maar dat heb ik destijds niet gedurfd omdat mijne pas 5 maanden oud was… (en ik gratiz een Yamaha 4416S kreeg :slight_smile: )…

ik zou zeggen net als drop lul openschroeven en de koppen in te vetten en de boel eens grondig te reinigen als je dit niet durft kun je ook naar een computerbedrijf doen alleen kost het je dan 25 a 50 gulden :frowning: maar goed er was eerst ook nog een site over de 3610 maar die kan ik met tijd gebrek niet vinden ook is een mogelijk heid is nieuwe firmware er op donderen als je dit gaat doen verwijs ik je door naar www.ooze.org en dan cd-r en moet je maar ff kijken nou suc6 er mee heb er ook eentje gehad maar gelukkig zit hij nu bij iemand ander in zijn computer die zich er maateloos aan ergert :slight_smile: nou suc6

Greetz

Edje_007:)