Een virusscanner die geen geheugen vreet

vbimport

Ik heb nu Norton Systemworks 2001 (origineel) maar als ik die geinstalleerd heb dan gaat de pc een stuk langzamer omdat Norton Systemworks 2001 gewoon geheugen vreet.

Is er een goede virusscanner die weinig geheugen nodig heeft? Ik heb het liefst een freeware maar als die shareware is dan doe ik daar ook niet moeilijk over. Het zal ook erg mooi zijn als die compatible is mijn Windows XP maar als die compatible is net Windows 98 en Windows 2k dan is het ook goed :stuck_out_tongue:

AVP deed het altijd er goed en nam weinig resource in! :slight_smile:

Originally posted by -=HeadLesS=-
AVP deed

2 vraagjes :stuck_out_tongue:

[list=1]
[li]AVP is dat antivrus Pro ofzo?
[/li][li]Wat bedoel je met ā€œdeedā€ gebruik je die niet meer?
[/li][/list=1]

Dat is alles :slight_smile:

Originally posted by Pyromaniac
[B]

2 vraagjes :stuck_out_tongue:

[list=1]
[li]AVP is dat antivrus Pro ofzo?
[/li]> [li]Wat bedoel je met ā€œdeedā€ gebruik je die niet meer?
[/li]> [/list=1]

Dat is alles :slight_smile: [/B]

De antwoorden:

Anit Viral Pro ofzow idd :slight_smile:
Nopeā€¦gebruik em niet meer. Doe nie aan virusscannersā€¦is voor watjes :wink: :stuck_out_tongue:

Een virusscanner vreet alleen geheugen als hij resident in het geheugen aanwezig is. Dit is nodig om ervoor te zorgen dat er onder het werken gescand wordt (websurfen, floppyinsert etc etc). Als je dat niet nodig vind volstaat het verwijderen van de TSR van je virusscannerā€¦ je kunt dan nog altijd scannen wanneer jij het wiltā€¦

Ik heb wel graag een virusscanner die controleert op email en internet (vanwege anders gebruikers van de pc :()

Is een alternatief van Mcaffee niet de moeite of heeft die last van dezelfde verschijnselen :frowning:

McAffee is opzich wel een goeieā€¦enja het is idd zo dat je natuurlijk wel gewoon keer kan scannen zonder dat je een moni gebruikt die alles continu checkedā€¦tsrā€¦

Als je nu eens voor iedere n8 een scan schedulet dan hoef je geen monitor te draaienā€¦

Maareuh ik heb zelf McAffee altijd gebruikt en ben er ook zeer tevreden over (geweest)ā€¦ heb ook wel eens die realtime scanner erin gehad en heb nooit zo gek veel gemerkt van een snelheidsverschilā€¦ tis alleen wel irritant dat bij iedere actie die je uitvoert eerst die scanner ff 1sec ratelt ofzowā€¦

Norton 2000 (ofzo?) is toch tamelijk licht? checkt altijd mā€™n mail

Tijd voor een zwaarder systeem?
NAV 2001 is een van de beste antivirusprogrammaā€™s en een antivirusprogramma mag niet missen op je pc.
Degene die geen antivirus programma op zā€™n pc heeft is wel heel onvoorzichtig en is een gevaar voor een ander.

Inoculate IT van Computer Associates is licht en makkelijk.
Bijna geen performance verlies.

Inoculate IT kun je vinden op mijn homepage onder

www.angelfire.com/celeb/belvedere/ipesetup.cnc

even hernoemen naar .exe

en vergeet niet de laatste .dat files te downloaden (ongeveer 640kb groot)

VRAAG:

welke virus scanner filtert automatsch die IRRITANTE sircam virus berichten UIT mijn outlook express?

Ik krijg namelijk nog steeds tientallen van deze berichten binnen per dag:

ā€œHi! How are you? - I send you this file in order to have your advice - See you later. Thanksā€

Inmiddels al paar honderd ontvangen ofzo :frowning:
Als die nou eens automatisch gedelete werden zodat ik t niet meer zie, gaat de APT per dag weer omhoog :slight_smile:

Originally posted by MP|3
[B]
VRAAG:

welke virus scanner filtert automatsch die IRRITANTE sircam virus berichten UIT mijn outlook express?

Ik krijg namelijk nog steeds tientallen van deze berichten binnen per dag:

ā€œHi! How are you? - I send you this file in order to have your advice - See you later. Thanksā€

Inmiddels al paar honderd ontvangen ofzo :frowning:
Als die nou eens automatisch gedelete werden zodat ik t niet meer zie, gaat de APT per dag weer omhoog :slight_smile:

[/B]

Heb je misschien hier iets aan??

:cool:

Originally posted by Night Hawk
[B]

http://home-5.12move.nl/~sh982252/Antivirus-1kopie.jpg

:cool: [/B]

Nu weet dus iedereen jouw mailadres (niet dat dat erg is :p)

Originally posted by jojk
[B]

Nu weet dus iedereen jouw mailadres (niet dat dat erg is :p) [/B]

Dacht het niet he;)

:cool:

Originally posted by Night Hawk
[B]

[/B]

ok, okā€¦
waar kan ik t downloaden? :slight_smile: