Een topic over TV-kaarten. Met veel vragen

vbimport

Ik wil na mijn examens een TV op mijn kamer. Nee niet lachen, ik heb er nog geen. Of een goede TV-kaart in mijn PC. Met een goede TV-kaart bedoel ik het volgende:

1. Minimale resolutie om TV te kijken is 1024*768.
  2. Opname-resolutie minimaal 768*576.
  3. Stereo-geluid.
  4. Ik wil er CANAL+ op kijken, maar heb hier geen abonnement op. Dus de chipset Booktree 848 of 878 zou erop moeten zitten. (Maar bij welke kaarten zit dit erop?).
  5. Ik wil er niet te veel geld aan kwijt zijn: maximaal fl 350,- = 160 Euro.
  6. Eventueel een afstandsbediening.
  7. Eventueel een FM tuner, maar die ik kan ook mijn stereo aansluiten.

Nu weet ik wel dat de kaarten van Hauppage die beruchte Booktree 848 en 878-chipset hebben maar wat zijn de specificaties van deze kaarten (onder de 350,-)? Terratec heeft ook goede kaarten maar hebben die ook de Booktree 848 en/of 878-chipset?
Zou iemand me een URL kunnen geven van een (uitgebreide) test van TV-kaarten? Ik weet dat er een stond in PC-Consument nr4-2001, maar die beperkte zich tot 6 kaarten en gaf niet erg veel details.
Kan iemand die al een TV-kaart in z’n PC heeft misschien zijn ervaringen hiermee posten of mailen.
Hoe zit het met het geluid van Canal+ in combinatie met CableCrypt? Zover ik weet is dit nog niet mogelijk.
Bestaat er een programma waarmee je direct vanaf je TV-kaart kan capturen in MPEG of DivX?
Ik heb een stereo-installatie boven staan die al aangesloten is op de kabel. Kan ik die kabel (COAX) zomaar doorlussen en in de TV-kaart steken? Ik dacht van niet, maar ik weet het niet zeker.

Originally posted by Flappie666

Bestaat er een programma waarmee je direct vanaf je TV-kaart kan capturen in MPEG of DivX?

Dit kan je standaard met de programma’s die je bij je hauppage krijgt, daar weet ik het tenminste van, maar om rechtstreeks op te nemen in divx formaat heb je toch een krachtige pc nodig zoiets van een tbird 900 ofzo

Miro PCTV Pro (www.pinnaclesys.com)

Maar TV heeft nu eenmaal geen hogere resolutie dan 576x480 (als ik het goed heb), maar je kunt dit wel fullscreen op je monitor afspelen.

Dus je kunt wel op hogere resolutie willen capturen, maar als die er niet is dan zal het vervelend worden…

Mattel -> denk niet dat een TB900 krachtig genoeg is om rechtstreeks in DivX op te nemen… denk dat dat technisch gezien nog niet goed haalbaar is (misschien met een p4 geoptimaliseerde codec en een p4 op 2ghz)…

Van de Hauppauge kaarten kan ik je wel het een en ander vertellen. Wat ik zekers weet is dat een Hauppauge kaart van een 200 gulden dat allemaal wel lukt.
Alleen op de stereo aansluiten dat werkt niet zo; dat gaat nog altijd via je soundkaart (ook als je een kaart met radio hebt!..

Verder vind ik de beeldkwaliteit van hauppauge kaarten best wel goed.

Een redelijk alternatief is misschien een Terratec of een Dynalink, maar qua compatibiliteit kunnen die niet aan Hauppauge tippen (denk aan Linux en Win2k/XP e.d.)

Originally posted by Dee-ehn
Mattel -> denk niet dat een TB900 krachtig genoeg is om rechtstreeks in DivX op te nemen… denk dat dat technisch gezien nog niet goed haalbaar is (misschien met een p4 geoptimaliseerde codec en een p4 op 2ghz)…

toch wel , maar enkel op resolutie van 320x240

Hmmm ok, maar dat is een beetje lage resolutie dat ga je goed merken…

Originally posted by Da_Taxman
Maar TV heeft nu eenmaal geen hogere resolutie dan 576x480 (als ik het goed heb), maar je kunt dit wel fullscreen op je monitor afspelen.

Volgens mij is PAL 768x576 dus das dan de max resolutie!

Idd Wookie dat is de max PAL resolutie…

PAL = Europa
NTSC = USA

dus logisch dat je rekening houd met pal…maar uhhh ik zou zeggen koop een grote hd als je wilt opnemen van tvkaart…gig’s lopen aardig op als je een paar uur record in goeie kwali geluid + beeld… :slight_smile:

Videocapture in AVI (ongecomprimeerd) hoge kwaliteit:

5 minuten = 1 GB

Originally posted by Da_Taxman
[B]Videocapture in AVI (ongecomprimeerd) hoge kwaliteit:

5 minuten = 1 GB [/B]

dat zeg ik…een aardig grooooot schijfie ja…maar uhh ik zou je settings toch beetje aanpassen…1GB…hmmm dan kan ik maar uur of 5 opnemen…DAMN :wink:

Ik heb nog een goeie TV kaart thuis liggen van pinnacle systeems!! Alleen nog geen tijd gehad om hem in te bouwen. Shit happends

Laten we Secam niet vergeten… dit wordt geloof ik in oa Frankrijk en UK enzow gebruikt…

d8 ik dan…

secam is enkel in frankrijk :wink:

pinnacle systems = miro = GEEN cable crypt of cannal + zonder te betalen

Originally posted by The Shadow

Bij mijn weten wel hoor, niet de Rave wellicht, maar die anderen (de standaard en pro versie) wel…

Er wordt gebruikt gemaakt van de

PCI kaart met Busmaster chip: CONEXAN Bt8x8

chipset, welke compatible is met CableCrypt.

Maar ja, voor ik weer voor arrogant uitgemaakt wordt, ik kan er naast zitten :wink:

Originally posted by Mattel007
secam is enkel in frankrijk :wink:

niet dus; in China ook ingevoerd en er zullen nog wel meer landen zijn…

Ja, Tax, dat is dezelfde chipset…
Ik weet ook dat CableCrypt puur en alleen naar de chipset van je TV kaart kijkt dussuh dat zou inderdaad een alternatief zijn… alleen weet ik niet hoe het met de support is van bijv. Linux… die is bij Hauppauge nogal goed nl!

Originally posted by Misha

niet dus; in China ook ingevoerd en er zullen nog wel meer landen zijn…

dan heb ik me weer wat laten wijs maken :frowning:

Originally posted by TAX
[B]

Originally posted by The Shadow

Originally posted by DA TAX
Bij mijn weten wel hoor, niet de Rave wellicht, maar die anderen (de standaard en pro versie) wel…

http://www.pinnaclesys.de/du/produc...d=191&page_id=2
Er wordt gebruikt gemaakt van de
[/B]

joh?
ik heb hem persoonlijk niet… maar zoiets las ik destijds op de cablecrypt site.
werkt dus blijkbaar wel …

en ja heel arrogant tax :wink:

Shadow