Een nieuwe TV kopen

vbimport

Ik heb geen idee welk merk ik zou moeten kopen, heb een Sony 10 jaar gehad (63 cm) maar ik zie dat ut achteruit gaat (logo van diverse kanalen vallen uit beeld)

Nu vind ik beeld kwaliteit en geluid het belangrijkste en de aansluitingen (liefst 3 of meer scart)

Ik heb gehoord dat Philips momenteel de beste is, alleen kan ik geen enkele site vinden waar dat word bevestigd.

Is er een soort gelijke site als deze maar dan voor TV’s of video’s? (want das ook wel interesant)

Breedbeeld is (nog) geen optie voor mij (te weinig tv kanalen zenden dit nog uit hier in Amsterdam) dus gewoon de 4:3 beeld :slight_smile:

Originally posted by Loek2001x
[B]
Ik heb gehoord dat Philips momenteel de beste is, alleen kan ik geen enkele site vinden waar dat word bevestigd.

[/B]

echt niet, philips tvs hebben schel geluid en het beeld is veel te korrelig, ik zou voor een sony wega gaan of een LOEWE. als je wilt weten wat voor kuren philips tvs nog meer hebben kijk dan maar eens in deze topic http://forum.cdfreaks.com/showthread.php?s=&threadid=32074&highlight=philips

Grappig ik wilde vandaag dezelfde post zetten.
Maandag stopte mijn TV er ook mee. Ik laat hem w.s. nog wel repareren, maar ben me er zovast ook al een beetje in aan het verdiepen. Vandaag even wat winkels langs geweest.
De grote vraag is natuurlijk wel of geen breedbeeld. Op dit moment staan er nog voor 95% 4:3 kastjes en maar 5 % 16:9. Het is wel zo dat van de nieuwe toestellen die nu verkocht worden 50 % breedbeeld zijn. In 2004 schijnen de Nederlandse zenders pas echt met 16:9 te gaan werken.
Maar goed als je TV groot genoeg is dan hou je nog een redelijk 4:3 beeldje over.
Nee dan dat 100 Hz. Dat slaat echt nergens op. Zit je 2 keer naar het zelfde beeldje te kijken. Oke het beeld is vooral als het stil staat wel wat rustiger voor je ogen maar gezien ik via de schotel digitaal zit te kijken is dat ook niet zo’n groot verschil meer. Maar dat digitale beeld dat zit er dus niet uit he. Nou weet ik wel dat je er niet met je neus boven op moet gaan zitten maar heb je al eens een voetbal wedstrijd op zo’n scherm gezien. Soms staan er stukken grasveld gewoon stil op het moment dat de camera toch naar links of naar rechts gaat. Nee analoog 50 Hz is voor mij toch nog wel een optie. Ik heb al een leuke Trinitron 4:3 gezien voor 1000 piek. Als ik een zaak binnen loop en kijk van een afstandje dan springen Trinitrons er voor mij toch wel steeds uit.
Maar dat soort dingen hebben volgens mij ook met smaak verschillen te maken.

Maar goed laat andere hun ervaringen maar eens geven. Ik weet het nog niet. Maar goed dat mijn TV in de zomer stuk ging.

Originally posted by C@rlo
Nee dan dat 100 Hz. Dat slaat echt nergens op. Zit je 2 keer naar het zelfde beeldje te kijken. Oke het beeld is vooral als het stil staat wel wat rustiger voor je ogen maar gezien ik via de schotel digitaal zit te kijken is dat ook niet zo’n groot verschil meer. Maar dat digitale beeld dat zit er dus niet uit he. Nou weet ik wel dat je er niet met je neus boven op moet gaan zitten maar heb je al eens een voetbal wedstrijd op zo’n scherm gezien. Soms staan er stukken grasveld gewoon stil op het moment dat de camera toch naar links of naar rechts gaat. Nee analoog 50 Hz is voor mij toch nog wel een optie.

huh ? haal je hier niet 2 dingen die totaal niets met elkaar te maken hebben door elkaar heen ? je hebt toch ook digitale tvs met een 50 hz beeldbuis net zoals je analoge tvs hebt met een 100 hz beeldbuis ??? :confused: :confused:

bedankt guys.

ik ken er een paar die zweren bij 100 hz, maja…

trouwens C@rlo, dat “digitale” wat je met je schotel binnen krijgt is dat niet gewoon compressie, want dat heb ik ook namelijk (gehad) ook effe kleuren lijken niet te bewegen ook hier gaat ut dan ook weer om compressie, maar ik weet dus niet of dit in jouw geval ook zo is…

ik vind overigens 100 hz wel ERG veel, zeker als je dit vergelijk met een doorsnee monitor (haal je in de regel 85 hz gemiddeld)

Trouwens, je zegt dat over 3 jaar breedbeeld word uitgezonden, weet je misschien of dit ook ut geval is voor alle commerciele zenders en andere zenders zoals BBC (publieke zenders)?

Hoe dan ook het verschil is tussen 50 en 100Hz zeer groot… digitaal of niet!

Breedbeeld of niet? Tja, kweet het zelf niet. Als ik momenteel een tv moest kopen en geld zou geen grote rol spelen, dan zou ik voor een grote breedbeeld tv kopen zodat je ook een goed 4:3 beeld hebt.

Over Philips ga ik hier geen woorden vuil maken. Als je mijn mening over Philips:( wilt weten moet je ff kijken naar de link die Xian hierboven al aangaf!

Volgens mij moet je om een 100 Hz beeld te krijgen het analogen antenne signaal altijd digitaliseren om vervolgens ieder beeldje 2 keer weg te schrijven. En dat zie heel goed vind ik. Het lijkt wel of ze er een bepaalde compressie over loslaten.

Maar er is vast wel iemand die hier ons alles over kan vertellen.

Ik heb vorig jaar een Philips Breedbeeld gekocht voor maar 1000piek en nee is niet gejat of 2ehands maar nieuw. Dat ding doet ut super en dat schelle geluid is mij niet bekend heb sowieso de speakes uit staan (gaat alemaal door versterker heen :wink: ) maar dat van dat korrelige beeld heeft ie wel gelijk in. Maar voor de rest prima ding

analoge tv`s hebt met een 100 hz beeldbuis

Ik heb dat vandaag nog eens na gevraagd toen mijn TV weer gerepareerd was (168,50 dus dat viel mee) maar 100 HZ en toch analoog beeld dat is er dus niet. Het beeld moet gedigitaliseerd zijn om vervolgens ieder beeldje 2 keer te laten zien. Dus …:rolleyes:

Originally posted by C@rlo
[B]

Ik heb dat vandaag nog eens na gevraagd toen mijn TV weer gerepareerd was (168,50 dus dat viel mee) maar 100 HZ en toch analoog beeld dat is er dus niet. Het beeld moet gedigitaliseerd zijn om vervolgens ieder beeldje 2 keer te laten zien. Dus …:rolleyes: [/B]

K, wist ik dus echt niet…dacht dat dat dus gewoon de verversings frequentie was, alweer wat geleerd :):slight_smile:

het is ook de verversingsfrequentie ! Normaal wordt bij PAL (ons systeem) 25 beelden per seconde (in halve beelden , de even en dan wwer de oneven lijnen). Als je deze 50 Hz wilt verhogen tot 100 Hz moet je het beeld tijdelijk opslaan om in een “beeldperiode” van 20 ms twee keer een beeld op het scherm te schrijven. Daarom is 100 Hz altijd digitaal. Wat die korreligheid betreft : dit komt voornamelijk omdat bij niet-breedbeeld uitzendingen het beeld uitgerekt (en dus grover) wordt om de zaak beeldvullend te maken. Als ik een DVD op mijn 85 cm Philips breedbeels afspeel ziet er echt super uit. Wat het geluid betreft : valt echt niet tegen alhoewel (zeker bij DVD !) het zowieso veel beter over je (Pro Logic ?) geluidsinstallatie klinkt…

Eric (werk toevallig bij Philips ;))

Originally posted by EricsMp3Cds
Eric (werk toevallig bij Philips ;))

:wink: nog wel…

Philips: Menschen, koop allen nederlandsche waar, dan helpen wij elkaar! (Think Global)

Nee, koop lekker een Sony Wega die ondersteund gewoon NTSC 1 EN! 2. Mijn import PSX1 (US) gaf n.l. zwart/wit beeld op een philips. Komt nog eens bij dat de levensduur van de “buis” zelf erg kort is bij een philips.

achja…
:rolleyes:

Ik heb dus zo’n 3 maanden geleden een breedbeeld tv gekocht van het merk JVC. Dit is een 72 cm 100Hz tv. Het is niet zo dat als je naar zo’n tv kijkt dat je dan kunt zien aan het beeld of het 50 of 100Hz is. Dat zie je in de winkel, waar je allemaal tv’s naast elkaar ziet. Dan kun je echt het verschil zien tussen de tv’s. Maar ik denk ook niet dat het zo veel uitmaakt, immers als je zo’n tv thuis hebt staan zie je er toch niet aan of het 50 of 100Hz is…

Mijn tv heeft echter bij een GEWONE uitzending ook een VOL beeld. Mijn ouders hebben een Loewe breedbeeld tv en deze tv heeft (zoals heel veel tv;s) bij een gewone uitzending 2 van die verticale zwarte balken aan de zijkanten van het beeld. Dit heb ik NIET en het beeld is niet vertekend. Ik snap dat het op de een of andere manier toch wordt uitgerekt maar dat is niet te zien. Heeft iemand enig idee hoe dit mogelijk is, en waarom andere tv’s dit niet hebben ?

Mvg,

Tha Sentinel (A.ka. Neefje)