Een nieuwe pc! Yoepie :) (ideeën/tips welkom! :) )

vbimport

Hèhè, krijg eindelijk een nieuwe pc!!!:smiley: :smiley:

Ga al m’n hardware denk ik halen bij gistron (www.gistron.com), geen gezeik met verzenden en alles want is hier dicht bij…

Nou vroeg ik me af of jullie nog tips/aanraders hebben voor moederboards, videokaarten enz… Heb zelf al wat ideeën maar een beetje hulp kan geen kwaad

Alvast bedankt!

Greetz
Mess

Tis natuurlijk wat je wilt uitgeven en wat je met de PC wilt. Maarja over het algemeen adviseer ik steenvast AMD systemen aangezien deze goed, snel en relatief goedkoop zijn.

Mijn favo setje van het moment? MSI mobo (DDR ondersteuning), een Athlon (1,5Ghz ofzow) erop en nog eens 512MB DDR geheugen. Wat het kost? Ik schat in NL een 1200 piekjes… maar dat weet ik niet zekers hoor…

DAT WIL IK OOK! :mad:

ik hou het maar bij mijn compaqje!

effe terug op de topic:

AMD is idd een goede keus!

Originally posted by Dee-ehn
Mijn favo setje van het moment? MSI mobo (DDR ondersteuning), een Athlon (1,5Ghz ofzow) erop en nog eens 512MB DDR geheugen.
tnxs

Iemand nog tips voor videokaarten, dvdspelers, coolers en kasten?

Bedankt

Greetz

Edit:

Nog even dit… Wat raden jullie aan: Win Me,Win2000 of Win Xp??

voor kast best zo’n low noise case nemen, anders erger je je constant aan je hd en vent die ratelen :wink:

Low noise case is veeeeeeeeel te duur :slight_smile:

Videokaart: wat doe je zoal? Games? Of niet? Wat wil je eraan uitgeven?

DVD: Pioneer of Toshiba

Coolers: euh wil je overklokken? Alpha Pal 8045 Power koelt vet goed… :slight_smile:

Kast… tja als het maar een goede airflow heeft en een 300W voeding…

het ligt eraan hoe erg je betrokken bent in de FTP scene. maar als je lid bent van een aantal FTP boards, dan zou ik iig geen dvd-speler kopen. Veels te duur, en die DVD’s zijn ook iets van 70 piek ps geloof ik.

VideoKaart: Geforce3 is veelste duur
Geforce 2 kan.
Dimond VIper is ook goed geloof ik
Let iig goed op wat je koopt. Bijv. TV-out. Hiermee kun je films of iets op je TV spelen. Moet je TV het wel weer ondersteunen. Maar TV’s van 2 jaar oud, hebben dat over het algemeen wel. Dan is je TV dus je monitor…
Het kost 20.- meer dan een vidkaart zonder…

Raad je aan om een dual moederbord te steken ff w88 en de eerste dual amd processoren zijn uit (athlon PM genoemd) anders steek 2 intel PIII 1000 MHZ op een abit moederbord min 512 mb ram een geoforce 2 of 3 een een harddisk minimum 7200 toeren.
Als je veel geld heb neem je 2 Pentium 4 processoren

denk dat dit wel een goede basis is

Mess, als je nou ff verteld wat je uit wil geven en wat belangrijk voor je is…dan kunne we ff een geil systeempje uitzoeke :stuck_out_tongue:

Dual systeem? Euh ok…

Ten eerste moet je voor een dual systeem een geschikt OS willen runnen (WinNT, 2k, XP Pro of Linux bijv).
Ten tweede maken de meeste applicaties van de 2e CPU geen gebruik of is de extra performance van de 2e CPU slechter te merken dan 1 dure CPU.
Ten derde is er voor zover ik weet nog geen optie voor een DUAL P4 (of ben ik hier verkeerd ingelicht?).
Ten vierde (en dan hoor ik op met zeuren) is een Atlon MP (niet PM;)) icm met een Dual bord (een Tyan bv?) extreem duur… voor een Dual 1,2 met een Tyan bord ben je wel een dikke 2500 piek kwijt -en dan heb je een kaal systeem-…

Neej dan kun je beter ff een paar weken wachten en de snelste Athlon XP met DDR mem kopen… veel goedkoper en ik denk geen slechtere performance… tenzijn je extreem veel met video bewerking etc werkt

Denk zo’n 3000/3500 piek… (incl monitor)

Belangrijk, ach ja, wil er games op spelen, DivX bekijken, grote hd mag wel(2keer 40 gig ofzo), denk zo’n 512 mbram, 19inch beeldscherm… Een AMD processor. Weet niet echt of er een dvd speler in moet (wat zeggen jullie?). Brander koop ik denk ik is een keer apart erbij dus dat hoeft niet… en dan nog een goede cooler, kast en de rest :slight_smile: En de pc moet ook niet al teveel lawaai maken…
(Alles wel bij gistron hè)

Ennuh, wat raden jullie voor OS aan?? Win XP, Win2000 of Win ME?

Tnxs in advance

Greetz

Hmmz ff snel wat verzinnen… wat zou je zeggen van een AMD Athlon 1,4 op een MSI K7T Turbo R met 512MB SDR geheugen, 2x 40Gb IBM 7200 rpm schijf aan de raid controller van het bord, een Geforce 2MX-400 als VGA, een Soundblaster Live en een Pioneer 16x40x DVD speler als DVD/CDROM drive (niet veel duurder dan een CDROM maar je kunt wel je iegen divxjes maken…).
Verder een goeie koeler op je CPU (Alpha PAL 8045 Silent is wel errug fijn) en een willekeurige Miditower. Als monitor pakken we een Samsung Samtron 19" (niet al te duur en een goed beeld voor het geld!).

Wat het kost weet ik niet (mag je zelf ff uitrekenen) maar daarmee heb je toch wel een aardig systeem… :)…

Ik kan een DVD speler wel aanraden… Die dingen kosten niet veel meer dan een CD-ROM en mijn Toshiba SD-M1502 is echt een super lezer… Tevens ook een 48x gewone CD-ROM dus zeker snel genoeg. Ik denk dat je deze DVD voor onder de fl. 200,- kunt kopen en dat is geen geld. Daarnaast kan deze DVD zoals ik al zei echt alles lezen. Ik weet niet of je veel aan spellen kopiëren doet maar dan is een DVD die de volle SubChannel Data kan lezen zeer aan te bevelen…

Succes d’r mee.

Originally posted by G@M3FR3@K
[B]Ik kan een DVD speler wel aanraden… Die dingen kosten niet veel meer dan een CD-ROM en mijn Toshiba SD-M1502 is echt een super lezer… Tevens ook een 48x gewone CD-ROM dus zeker snel genoeg. Ik denk dat je deze DVD voor onder de fl. 200,- kunt kopen en dat is geen geld. Daarnaast kan deze DVD zoals ik al zei echt alles lezen. Ik weet niet of je veel aan spellen kopiëren doet maar dan is een DVD die de volle SubChannel Data kan lezen zeer aan te bevelen…

Succes d’r mee. [/B]

uhm…kan deze dvdspelert ook on the fly op 16x data aanleveren zonder troubles en rippen van sound ook snel?

Bedankt voor al jullie info, nu moet het wel lukken om een leuk systeempje te kopen!

Greetz
Mess

Originally posted by Mess
[B]Bedankt voor al jullie info, nu moet het wel lukken om een leuk systeempje te kopen!

Greetz
Mess [/B]

heb je em nou nog nie gekocht dan? :stuck_out_tongue: :wink:

kijk eens hier misschien helpt je dat wat verder

ffies zien hoor :

PC Advies High-End September 2001:

Mis alleen een camera maarja die heb ik ook niet :stuck_out_tongue:
CTX monitor wil ik never nooit niet meer, 2 x probs mee gehad (beide probs waren identiek)
Microsoft Intellimouse Explorer, zou eerder kiezen voor een Logitech cordless optische muis (heb de MS-I hier liggen en vind hem nogal HUGE vergeleken bij die Logitech)

Nee, NOG niet…

Waarschijnlijk dit week-end…

Greetz

MAAR WELKE OS MOET IK NU NEMEN EN WAAROM??

Originally posted by Dee-ehn
[B]Dual systeem? Euh ok…

Ten eerste moet je voor een dual systeem een geschikt OS willen runnen (WinNT, 2k, XP Pro of Linux bijv).
Ten tweede maken de meeste applicaties van de 2e CPU geen gebruik of is de extra performance van de 2e CPU slechter te merken dan 1 dure CPU.
Ten derde is er voor zover ik weet nog geen optie voor een DUAL P4 (of ben ik hier verkeerd ingelicht?).
Ten vierde (en dan hoor ik op met zeuren) is een Atlon MP (niet PM;)) icm met een Dual bord (een Tyan bv?) extreem duur… voor een Dual 1,2 met een Tyan bord ben je wel een dikke 2500 piek kwijt -en dan heb je een kaal systeem-…

Neej dan kun je beter ff een paar weken wachten en de snelste Athlon XP met DDR mem kopen… veel goedkoper en ik denk geen slechtere performance… tenzijn je extreem veel met video bewerking etc werkt [/B]

Ten eerste wat wil je anders draaien een windows 2000/xp en een linux zijn toch voldoende
Ten tetweede kan je op elke processor een OS draaien zonder dat deze elkaar beinvloeden
Ten derde de eerste Dual P4 moederborden komen er aan beetje geduld
Ten vierde had ik me vergist heb wat last van dyslektie

Dus hangt het er vooral vanaf wat hij er mee wil doen. Is het een werkpc of een vrijetijd pc?

Originally posted by RaSta
[B]

Ten tetweede kan je op elke processor een OS draaien zonder dat deze elkaar beinvloeden
[/B]

hoe bedoel je ? op elke processor een os draaien ? tegelijkertijd ???