Een Minolta of een Canon digi camera?

vbimport

Minolta Dimage 2330 Zoom USB+Serieel kost 1399,00
of de
Canon Digital IXUS Mega-klein USB+Serieel kost 1699,00

Ik niet hoger gaan dan 1800, heeft iemand ervaring met een van de 2 (eventueel zelf genoemen kiekjes)

natuurlijk zullen elder goedkoper zijn, maar tis wel Mycom, perfecte service, vandaar

IXUS betaal je ook voor een groot gedeelte voor de compactheid…
de IXUS is meer een speledingetje, voor de specificaties zou ik een andere nemen. ALs het ook compact moet zijn dan heb je met de IXUS een mooi apparaatje

nou, het uiterlijk is niet belangrijk, moet vooral in kwaliteit/prijsverhouding uitblinken, je hebt onzettend veel keuze, en als ze nou allemaal ongeveer even goed waren, dan was de keuze snel gemaakt, dan kijk ik wel naar het uiterlijk, bij Computer Totaal hebben ze een test gedaan, 3,1 megapixels (als ik het goed heb) komen allemaal goed door de beoordeling, alleen zijn die krengen over de 2000 piek, das me gortig.

die Canon komt niet zo best uit de Computer Totaal test, had ik begrepen (de test was wat rommelig)

Veel testen in PC bladen zijn ook niet helemaal betrouwbaar. Hoe meer je adverteert, hoe beter je testresultaten :wink:

In de ene test komt de ene camera er beter uit dan in een andere. Je moet goed kijken naar wat ze beoordelen. Soms wordt er erg veel gewicht toegekend aan de gebruiksaanwijzing, terwijl een andere op wellicht voor jou belangrijke punten beter scoort.

Canon S20 (is boven de 2k) kwam er een tijd geleden erg goed uit. Olympus scoort volgens mij ook altijd wel goed volgens mij… Ik zou in ieder geval gaan voor een merk dat zich op het gewone fotogebied (normale camera’s) al bewezen heeft qua lenzen en dergelijke.
(ben nu niet meer op de hoogte van tests en dergelijk helaas)

okie Da_Taxman thanx voor je reactie, ik vind het maar moeilijk, heb het idee dat die camera’s helemaal geen mooie plaatjes kunnen schieten, das puur gebaseerd op niets natuurlijk, maar dat komt omdat ik geen enkel kiekje kan vinden op internet, ja alleen hier : http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM alleen zijn die vergelijkingen wat krom (foto’s zijn soms enorm slecht compressed volgens mij)

nouja, ikke nog verder kijken dan maar.

Hier heb je wat voorbeelden van Casio als het goed is:
http://www.casio.com/ad_redirect.cfm?ad_id=18

Ik vind nog steeds dat een gewone camera en een redelijke scanner een beter resultaat leveren, alleen niet zo snel :wink:

Ik heb de Canon S10 en hiervoor had ik een Sony Mavica nou die Canon maakt echt super scherpe foto’s.

een echte aanrader.
Maar de grote vraag is waar ga je die camera voor gebruiken?