Een Laptop

Ik wou me eens zo`n ding aanschaffen maar ik heb me eigenlijk nooit zo bezig gehouden met die dingen te duur enzow… Anyway
wat zijn een beetje goede laptops voor zo ongeveer tussen de 2500 en 3000 gulden…

Ik heb ze voor die prijs gezien in het makro krantje daar stond eentje voor 3000 ofzo…

ow jah ik vroeg me af.

weet iemand misschien waar je op moet letten als je een laptop koopt ?

Laptops worden wel steeds goedkoper omdat een aantal technologieën nu eenmaal goedkoper te produceren zijn (op dit moment met name de TFT schermen), maar onder de 3000 gulden heb je maar erg weinig.

Originally posted by whatever
weet iemand misschien waar je op moet letten als je een laptop koopt ?

Het hangt er natuurlijk allemaal ook vanaf wat je met de laptop wilt doen, voor welke doeleinden (programma’s) moet deze geschikt zijn.

Maar zorg in ieder geval dat je een TFT (en geen DSTN) scherm hebt. Verder maakt het eigenlijk niet uit welke processor (AMD of Intel) je pakt, maar over het algemeen ook hier levert AMD meer waar voor je geld. Een Pentium III mobile processor is wel weer krachtiger dan een Celeron processor.

Nog meer vragen die je jezelf moet stellen:

[ul]
[li]Is het design belangrijk voor je, of mag het een lompe bak zijn?
[/li][li]Is de hoeveelheid geheugen nog van belang (hangt sterk samen met de programma’s die je wilt gaan draaien)?
[/li][li]Waar moet het beeld aan voldoen (in verband met de videokaart die erin zit, al dan niet met TV-Out)?
[/li][li]Moet er een DVD speler in zitten of is een CD-ROM genoeg?
[/li][li]Moet er InfraRood (IrDA) op zitten (in verband met draadloze communicatie met bepaalde printers, PDA’s of mobiele telefoons)?
[/li][li]De modem is vaak al ingebouwd, maar moet er een netwerkkaart in (soms is die al ingebouwd op het moederbord, soms moet je die extra kopen via USB of PCMCIA)
[/li][li]Hoe lang wil je zonder stroom kunnen werken (NiMH accu’s gaan minder lang mee dan de Li-Ion accu’s)?
[/li][/ul]
Zoals je ziet, er zijn veel vragen die je voor jezelf moet beantwoorden alvorens ook maar iemand jou van advies kan dienen. Je kunt bij ieder component van een laptop wel de vraag stellen of je het nodig hebt, of dat je het gewoon wilt hebben omdat een ander het ook heeft.

Wat in ieder geval heel belangrijk is is de garantie. Wat valt er wel onder de garantie en wat niet? Is de dekking alleen binnen Nederland, of ook in andere landen? Is de garantie on-site (komen ze aan huis) of moet je als er iets mis is naar de winkel terug (bring-in)? Hoe lang is de garantie?

Naast de vraag of een bepaald component nodig is, moet je jezelf ook de vraag stellen of het component voldoet aan jouw verwachtingen/eisen (bij sommige laptops kun je zelf kiezen welk merk componenten gebruikt wordt, het is zeldzaam, maar toch).

Ik geloof dat www.gericom.com wel redelijk goedkope (en kwalitatief redelijke) laptops heeft.

thx a lot :slight_smile:

De compaq Armada M700 is best wel een goede koop, maar niet voor ieders budget weggelegd, onder de 6000 gulden kan je nog niet meepraten.
Waar je op moet letten? Als je een tweedehands koopt, zeker op de staat van de batterij(en) die zijn dikwijls een reden voor verkoop. Vraag of je hem even mag testen bij de verkoper thuis. Als ie na 10 minuten zonder stroomkabel al uitvalt kun je best terug naar huis toe gaan.

Originally posted by jupilleke
De compaq Armada M700 is best wel een goede koop, maar niet voor ieders budget weggelegd, onder de 6000 gulden kan je nog niet meepraten.
Waar je op moet letten? Als je een tweedehands koopt, zeker op de staat van de batterij(en) die zijn dikwijls een reden voor verkoop. Vraag of je hem even mag testen bij de verkoper thuis. Als ie na 10 minuten zonder stroomkabel al uitvalt kun je best terug naar huis toe gaan.

hmz ik geloof niet dat ik voor een 2ehandsje gaat ofwel? ennuh een nieuw batteriepackje is toch nie zo duur?? :wink:

Originally posted by wilma

Lithium ion accu’s voor laptop kosten idd maar een peuleschil>vanaf fl 350.-

pcies…en dat op een hele lapdoos van 3 ruggen…valt best mee toch? maar uhh then again…hij gaat denk ik voor een nieuwe dus dan heb je daar zowiezo geen last van! :wink:

Toshiba Satellite 4100 XCDT met 14,1 scherm en 128 MB
ging gisteren weg voor f 1750,-

Dus het hoeft niet duur te zijn.

Originally posted by the_Matrix
[B]Toshiba Satellite 4100 XCDT met 14,1 scherm en 128 MB
ging gisteren weg voor f 1750,-

Dus het hoeft niet duur te zijn. [/B]

Waar ging die voor die prijzen weg? Dat zijn namelijk wel erg interessante prijzen :slight_smile:

Originally posted by Pyromaniac
[B]

Waar ging die voor die prijzen weg? Dat zijn namelijk wel erg interessante prijzen :slight_smile: [/B]

Pc Dump zeker…:eek:

Ik krijg er soms wat aangeboden die “gevonden” zijn.
Krijg morgen een PIII-500 laptop - 10gb - 128mb - usb - tvout enz.
Ik koop die dingen meestal voor zo’n 1000 / 1250,=
Je hoeft niet te reageren want deze houd ik voorlopig voor mezelf :cool:

Originally posted by Keith
Je hoeft niet te reageren want deze houd ik voorlopig voor mezelf

Ok dit is geen reactie maar als je er een keer een hebt die je niet voor je zelf wilt houden dan heb ik zeker wel interesse zeker in die prijsregionen :smiley:

Ik help het je anders wil herinneren via PM :cool:

You can count me in 2! :stuck_out_tongue:
Een 2e laptop is altijd leuk voor die prijs :cool:

Laat het wel duidelijk zijn dat ik niet in die dingen handel.
Als ik ze koop doe ik dit voor familie en vrienden van me !!
Dus ga geen mailtjes sturen if zoiets, want ik ga daar niet op reageren.

Het is natuurlijk wel handig om zo’n adresje van iemand te hebben die na veel zoeken allerlei dingen vind :wink:
Hij had laatst ook nog een digitale fotocamera van sony, die dingen kosten al gauw zo’n 1700,= in de winkel, ik had 'm voor 700,= :stuck_out_tongue:

[B]Laat het wel duidelijk zijn dat ik niet in die dingen handel.
Als ik ze koop doe ik dit voor familie en vrienden van me !!
Dus ga geen mailtjes sturen if zoiets, want ik ga daar niet op reageren.

Het is natuurlijk wel handig om zo’n adresje van iemand te hebben die na veel zoeken allerlei dingen vind :wink:
Hij had laatst ook nog een digitale fotocamera van sony, die dingen kosten al gauw zo’n 1700,= in de winkel, ik had 'm voor 700,= :stuck_out_tongue: [/B]

jaja ons wel lekker maken met dat soort prijsjes en het ons dan niet verkopen…:stuck_out_tongue:

ik wil ook zo’n digitale cameraaaaaaaaaa :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:
ik geef je een rug voor die cam! :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: ongezien :P:P

Volgens mij had ik beter niet kunnen reageren…

inderdaad niet nee! :frowning:

Wees blij. Je staat nu wel bij mij in mijn icq lijst :stuck_out_tongue:

Mocht ik ooit nog een aanbieding krijgen van iets dan zet ik het wel bij “vraag en aanbod”

ik raad altijd iedereen aan een laptop bij www.quickshop.be te kopen. Die gasten bouwen ze wel zelf maar er zitten enkel toshiba en teac onderdelen ofzo in, allé altijd topmerken.

Qua prijs valt het zeeeeer goed mee, zeker ivm toshiba ofzow.
Ik heb er zelf nu 1e en die doet perfect alles wat hij moet.

Maarja is wel in België :wink:

grtzz
poorhaas