Een geschikt forum

vbimport

Hai,

Voor een project ben ik op zoek naar een forum waar ook bestanden op kunnen worden gepost/geattached (zoals hier bij cdfreaks). Bijvoorbeeld:

1. Iemand stelt een vraag
  2. Iemand geeft antwoord en zegt “kijk eens in dit bestand” en post dit bestand op het forum.

Weten jullie een forum dit dit mogelijk maakt.

alvast dank,

VBulletin

Ik weet niet of UBB die mogelijkheid ook biedt, maar ik vermoed van wel.

Ik weet niet of er een gratis script is dat deze mogelijkheid biedt.

phpBB heeft veel uitbreidingen, misschien zit daar tussen wat je zoekt :slight_smile:

Jep phpBB kan dit inderdaad :slight_smile:

De vraag is ten eeste of de software gratis of commercieel moet zijn? Gratis betekent zo ongeveer meteen phpBB (wat best een mooi stukje software is, en met uitbreidingen al zeker), commercieel gezien bestaat er wat meer keus, maar het kost je centen.

Software die dit van huis uit niet ondersteunt kan het meestal wel middels een toevoeging (vaak hack genoemd) gaan ondersteunen. Of zo’n oplossing echter wenselijk is, kan ik je natuurlijk niet vertellen. Hacks zijn doorgaans geen officieel ondersteunde uitbreidingen, met als gevolg dat in probleemsituaties je geen of minder hulp krijgt van de producent. Daarnaast is het vaak zo dat na een update alle hacks verdwenen zijn en die opnieuw geinstalleerd dienen te worden.

ik heb de laatste versie van phpbb gedownload en deze kan dit niet standaard. Ook heb ik geprobeerd om het dmv een hack werkend te krijgen, maar daarna deed heel het forum het gelijk niet meer :smiley: . Dee-ehn zou jij mij kunnen vertellen welke versie van phpbb jij gebruikt heb waarbij dat wel kan

bij mij werkt het wel op mijn phpbb forum (check mijn link).
bij mijn vorige forum had ik de hack ook geinstalleerd en werkte ook perfect. Heb nu een compleet nieuw phpbb forum geinstalleerd, en werkt ook goed. :slight_smile:

Sorry, durf het je niet te zeggen… is alweer meer dan 2 jaar geleden dat dat forum draaide…!

download hier de laatste versie van phpbb (versie 2.0.9).
ff installeren en configureren.
daarna download je deze hack, en die installeer je op je forum.
wel een backup maken, anders moet je iedere keer helemaal opnieuw beginnen.

ik zal dit van het weekend eens uit gaan proberen. Hopelijk werkt het

en, is het gelukt???

nee nog steeds niet, wel een aantal keren opnieuw geprobeerd maar elke keer krijg ik errors in mijn forum. Heb de hoop een beetje opgegeven

Ik weet of je nog steeds naar een forum zoekt.
Maar ik gebruik zelf een premodded versie. Dat is een complete phpBB forum inclusief heel veel hacks, waaronder dus ook om bijlage’s te kunnen plaatsen.

download hier.