Een fatsoenlijke ftp-server aub!

vbimport

ik heb momenteel serv-u ftp 3.0 build 9

deze zegt bij het opstarten dat ie verouderd is en gaat dan naar de website,

maar dit is de nieuwste!!

ik weet dat het een beta is maar ik wil niet terug gaan naar 2.5 (want die suckt)

Het grote probleem nu is dat ik sinds dat ie zegt dat ie verouderd is ik geen werkende ftp server kan maken…
ik heb alle instellingen al geprobeerd…

nu vraag ik mij af of iemand er een crack ofzo voor heeft (want die valt niet te vinden)

of dat iemand een andere goeie ftpserver voor onder win2000 kent?

Persoonlijk vind ik serv-u niet echt handig. G6ftp server vind ik veel beter (meer opties, duidelijker).
Andere mogelijkheid in win2k is altijd de ftp server die standaard bij win2k zit. Zelf geen ervaringen bij, maar schijnt goed te werken.

grtzz
poorhaas

dit suckt…

ik heb net die andere ftp server geprobeerd… (G6)
en daar heb ik exact hetzelfde probleem (iemand die probeert in te loggen krijgt een socket error…)

als ik darentegen zelf inlog lukt het wel perfect!

weet iemand waar dit aan kan liggen (mijn firewall heb ik al afgezet en ik heb geen thuisnetwerk…)

Beide progs uninstallen en opnieuw installen werkt misschien …

ik denk dat het ergens ligt aan mijn win2000 instellingen…

weet iemand waar de instellingen om van buiten af in te loggen in win 2000 staan?

Ik weet niet of je veel beveiligingsopties geweizigd hebt in win2k, want ik gebruik G6 ftp server en alles werkte van de eerste keer. Let er wel op dat sommige kabeloperatoren bepaalde poorten afsluiten. Zo zit ik zelf bijvoorbeeld op telenet en daar hebben ze poort 21 afgesloten. Bijgevolg werkte mijn server pas als ik poort 2000 nam of zo. Alle poorten werken wel als ze maar niet door een ander programma gebruikt worden.

grtzz
poorhaas

ik zit ook bij telenet…

ik heb al vele verschillende poorten gebruikt, maar die gaven allemaal hetzelfde probleem…

en ik heb idd al veel zitten kloten in die win2000 instellingen,

want toen mijn pc bij een vriend stond in het netwerk, lukte het eerst ook niet om het delen aan te zetten, uiteindelijk (na HEEL VEEL gekloot) is dit toch nog gelukt…

weet er hier niemand hoe die instellingen moeten staan om een ftp server aan het werken te krijgen?

Begreep dat die G6 ftp server nogal CPU consuming is…

Draai hier met tevredenheid Serv-U (voornamelijk om mijn PC als data opslag te gebruiken, want de diskettestations in de bieb op de KUB zijn vaak zo gaar als wat, nu hoef ik niet met diskettes te slepen)…

Originally posted by Da_Taxman
[B]Begreep dat die G6 ftp server nogal CPU consuming is…

Draai hier met tevredenheid Serv-U (voornamelijk om mijn PC als data opslag te gebruiken, want de diskettestations in de bieb op de KUB zijn vaak zo gaar als wat, nu hoef ik niet met diskettes te slepen)… [/B]

persoonlijk vind ik die serv-u ftp 3.0 ook de beste (qua layout dan vooral),
maar als ie niet wil werken heb ik er nogal weinig aan he…
:slight_smile:

Ik ben ook een Serv-U fan en heb er nog nooit geen probs meegehad. Heb hem al getest op win98, winme en win2000

Ben ook bezig wat te rommelen met Serv-U, maar tot nu toe werk ie bij mij toch zeer stabiel…

:cool: Lathieza :cool: