Een echte Dremel? of een B-Merk?

Ik ben van plan om een Dremel achtige hobbymachine aan te schaffen om o.a. mijn case een beetje te modden en ook evt. in de toekomst te gebruiken wanneer nodig.

Nu rust mij de vraag, is het de moeite waard om een echte Dremel te kopen, of kan ik net zo goed af met een B-merk Dremel achtig apparaat (bijv. ‘Kinzo’ van de Praxis) die een heleboel accessoires erbij heeft en ook nog een flexibele as voor de helft van de prijs van de meest simpele Dremel met maar 5 accessoires?

:confused:

"k weet niet uit wat voor materialen die b merken bestaan , meestal gaan b merken niet zo lang mee.

maar laat een Dremel verkoper je gewoon overtuigen … vraag hem/haar waarom je perse een dremel zou moeten hebben. Ik denk dat een deskundig persoon bij een of andere Gamma/Praxis/Karwei je ook wel kan uitleggen wat nu kwaliteit is en niet.

He,

Ik heb zelf een B merk en gebruik 'm best vaak ( al 1,5 jaar ) en hij bevalt prima!

Grtz

Mja ik ben idd niet echt van plan er dagelijks gebruik van te maken, dus dan zal ik aan een B-merk genoeg hebben.

'K heb ook ffies op het (:Z ) tweakers forum zitten rond neuzen, daar bleek men ook redelijk tevreden te zijn over deze ‘Kinzo’ b-merk Dremel.

Morgen ga ik maar eens langs de Praxis :slight_smile:

Ik ben zelf in het bezit van een Kinzo Dremel cloon, en ben er prima tevreden over.

Nja, me eerste was na 2 minuten al kapot, maar nadat deze omgewisseld was heeft mijn Kinzo al heel wat klusjes geklaard.

Er zal vast een kwaliteitsverschil tussen de dure en de goedkopere modellen zijn, maar of dat voor de gelegenheidsgebruiker een grote rol speelt? Ik denk het niet…

Deze Kinzo heeft een vermogen van 110W en doet dus niet echt onder voor de gewone dremels. Alle tools die erbij zitten werken naar behoren (ja zelfs de flexibele as) dus waarom niet?

Ik heb er bij Gamma 29,95 voor betaald. Verder gebruik ik meestal schijfjes van ProxyOn.

Originally posted by Dee-ehn
[B]Ik ben zelf in het bezit van een Kinzo Dremel cloon, en ben er prima tevreden over.

Nja, me eerste was na 2 minuten al kapot, maar nadat deze omgewisseld was heeft mijn Kinzo al heel wat klusjes geklaard.

Er zal vast een kwaliteitsverschil tussen de dure en de goedkopere modellen zijn, maar of dat voor de gelegenheidsgebruiker een grote rol speelt? Ik denk het niet…

Deze Kinzo heeft een vermogen van 110W en doet dus niet echt onder voor de gewone dremels. Alle tools die erbij zitten werken naar behoren (ja zelfs de flexibele as) dus waarom niet?

Ik heb er bij Gamma 29,95 voor betaald. Verder gebruik ik meestal schijfjes van ProxyOn. [/B]

Dank u Dee-ehn, dat is wat ik wou horen.

Hij is nu bij praxis in aanbieding voor €25.-
Gaat ik daar vanavond maar eens langs.

ik heb een echte dremel en die is ook zwaar kut! :(Veel te weinig toeren, en hij vreet schijfjes en boortjes) Zo’n ding is leuk voor modelbouw… Maar alles wat je op de reclame ziet, dat kan hij dus NIET! :frowning:

Wat een onzin ding…

Originally posted by Mr. Belvedere
Ik denk dat een deskundig persoon bij een of andere Gamma/Praxis/Karwei je ook wel kan uitleggen wat nu kwaliteit is en niet.

Probleem is dat in zulk soort winkels je veel geluk moet hebben om een deskundig persoon tegen te komen…

Nah, ik heb mezelf net een Kinzo aangeschaft, mooi dingetje.
ziet er degelijk uit.

nu nog kijken of het door me 1mm dikke kast heen komt :wink:

Originally posted by Upp3rd0G
[B]

Probleem is dat in zulk soort winkels je veel geluk moet hebben om een deskundig persoon tegen te komen… [/B]

Weet ik ook , maar dat heb je snel genoeg door.
Overigens is het wel vaak zo dat als je meer om kwaliteit vraagt en minder naar geld kijkt , je beter geholpen wordt. En dat heeft niet altijd met meer geld verdienen te maken. Ook de experts houden er wel van als een klant eindelijk zinnige vragen stelt :slight_smile:

ik had een goede verkoper, hij zei dat deze z’n werk redelijk goed deed, en niet meer of minder power had dan de duurdere variant van dremel zelf.

ook bij het uitzoeken van snijschijfjes of hoe die dingen ook hette gaf hij me van 2 verschillende types er 2 mee, kon ik kijken welke het fijnste was en dan pas een paar kopen :slight_smile:

heel netjes :slight_smile:

Ik kan je de versterkte schijfjes van Dremel aanraden. Deze schijfjes zijn met glasfiber versterkt en breken veeeeel minder snel dan de reguliere schijfjes. Ook de slijtage is veel lager. Ze kosten dan wel iets van 5 eurootjes per stuk, maar dat heb je er zo uit.
Om te oefenen zou ik echter gewone schijfjes nemen… ennuh vergeet aub geen echte beschermbril te dragen! De gevolgen kunnen anders nogal ernstig zijn!

die verstekte heb ik idd al, die gewone heb ik ook.

morgen (ehm…vandaag) ga ik eraan beginnen.

Je hoord nog wel hoe het afloopt :slight_smile:

't gat is gemaakt, viel reuze mee, maar 3 schijfjes verbruikt…

als de casemod af is post ik wel foto’s :slight_smile: