Een dilemma

vbimport

Stel je loopt over straat. Het is een rustige straat met weinig passanten. Daar in die straat kom je een jongen en een meisje tegen, pakweg een jaartje of 20 jong. De jongen gaat in eerste instantie flink tegen het meisje tekeer en gaat op een gegeven moment totaal door het lint. Het komt tot een handgemeen: het meisje wordt geslagen.

Je ziet dit alles van 2 meter afstand… wat doe je? De jongen in kwestie ziet er flink getraind uit en is een stuk breder en groter dan je zelf bent. Aangezien het een louche type is, sta je er niet van versteld indien hij een wapen draagt.

Dit is me dus vanavond overkomen. In eerste instantie wil je natuurlijk het relatief weerloze meisje helpen. Helaas ben ik zelf (fysiek) niet opgewassen tegen de doorgedraaide spierbonk.

Ik ben dus hard doorgelopen en heb meteen contact opgenomen met de politie (duurt gvd 3 min voordat je iemand aan de lijn krijgt). Dit klinkt wellicht laf, maar aangezien ik verdoemde goed weet dat ik nooit tegen dat figuur opgewassen zou zijn leek het me toch de beste keuze.

Een leuk (sarcastisch bedoeld) feitje is trouwens dat de politie een kwartier later pas aankwam…

Ik loop fijn door en bel de politie. Ze zoeken het allemaal maar uit.

Er is nog niemand geweest die mij hielp op tijdstippen waar ik niet in staat was mijzelf te verdedigen. Vroeger op school was het meestal “ik tegen de rest”. Hedentendage is het niet veel anders.
Nou , “de rest” kan het graf in voor mijn part.

En over dat “weerloze meisje” geleuter. De meeste zijn prima in staat zichzelf te verdedigen en beginnen zelf met een grote bek als je ook maar een kleine opmerking maakt over de ruzie tussen haar en haar “belager”.

Dat de politie pas na een kwartier komt verbaast me helemaal niets. Ze mogen niets , ze kunnen niets en ze doen niets.

Als de belager toch besluit mij aan te vallen , kan ie het krijgen ook. Mijzelf verdedigen gaat me prima af.

Ik doe niets, had ze maar niet zo stom moeten zijn om met zo’n louche type te gaan. Je kan d’r opwachten.

En Mr. Belvedere heeft helemaal gelijk, zodra je je d’r mee bemoeit, begint het grietje die gozer te verdedigen en te zeggen dat je je bek moet houden en moedigt ze 'm nog aan om jou even te bewerken.

'k Denk dat’k zou proberen dat ze me zou zien (oogcontact ofzo). Als ze dan niet om hulp smeekt, dan zal’t allemaal wel zo erg niet zijn. Zelf is het heel moeilijk om in te schatten in wat voor situatie die jongen en meisje zitten en hoe de ruzie ontstaan is.

Moest ze dan om hulp vragen, dan zou’k eerst de politie bellen en vervolgens die gast inlichten dat hij daarom beter ophoudt. Keert ie zich dan tegen mij, dan heb’k die week een extra kickboks training.

Denk dat ik wel zou proberen de knaap tot rust te brengen.

Paar mensen die mij kennen hier weten dat als ie zich op mij zou keren het m’n dood zou betekenen :wink:

ik loop door en bel de politie

Wat je ook altijd nog kan doen als het echt uit de hand loopt bijvoorbeeld een winkelraam ingooien of hard “politie” roepen.
Zelf denk ik dat ik helemaal door het lint zou gaan maarja dat kan je vooraf natuurlijk makkelijk zeggen.

Als ik de reacties zo lees krijg ik toch het idee dat ik niet zo “laf” ben als ik dacht te zijn.

Dat het meisje niet weerbaar is durf ik vrij stellig te beweren. Natuurlijk kan ze bij die jongen wel wat schade aanrichten, maar een op hol geslagen (wellicht door drugs en/of alchohol) gek zal absoluut niet bij haar het onderspit delven en wellicht alleen kwader worden indien ze zich tegen hem verzet.

Het is natuurlijk zo dat ze best wel eens verantwoordelijk kan zijn voor de problemen die ze hebben. Wat dat dan ook mag zijn, in mijn ogen mag dat nooit op een dergelijk handgemeen uitgevochten worden. Dit is immers zinloos en uiteindelijk zijn beide partijen nog verder van huis…

Gewoon rustig de politie een straat verderop bellen en hopen dat die rust kunnen brengen.

Dus Dee-ehn, volgens mij heb je goed gereageerd.