Een dikke vette muis

sjonge jonge,

Gisternacht lag ik heel de nacht badend in het zweet wakker vanwege zon ritselende muis.
Ik lag rustig naar “met het Oog op morgen” te luisteren (radio) en ik zette om 0:00 de radio af en toen begon het geritsel. Ik dacht nog “het zal toch niet…” dus ik met alle moed het licht aan en kijken waar het geritsel vandaan kwam. Het kon immers geen … zijn, want dat dacht ik. Was het dus toch wat ik dacht dat het niet kon zijn :slight_smile:
Gisteren dus 4 muizenvallen gekocht. Want ik dacht, beter 4 dan 1. Maar vannacht niets gevangen.
Ik heb heel mijn kamer uitgeplozen, met de stofzuiger, want dan zou ik hem ook in 1x op kunnen zuigen dacht ik… maarja, ik hoorde niets ritselen en ook niets wegschieten.

Denken jullie dat ik de muis nog zal vangen met de 4 muizenvallen, of niet?

Trouwens, vrijdag ga ik om 15:30 terug naar huis. Vandaar dat die optie er ook bij zit :slight_smile:

Haha wat een wazig verhaal. Mag ik concluderen dat je op kamers woont en er een muis op je kamer zit?

Over het algemeen kun je muizen wel redelijk snel vangen, maar voor het beste zet je de vallen op de plaats waar de muis zich vaker tegoed doet aan eten. Ook als je ergens muizekeuteltjes vind kun je daar goed een val neerzetten.

Succes met je mousehunt :smiley:

Een dikke vette is misschien wat voorbarig.

Zorg wel voor het goede aas, anders vang je 'm nooit. 't Schijnt dat muizen gek zijn op kaas, koek, spek of pindakaas. Met de juiste voorbereiding gok ik erop dat je hem vanacht al heb…

Ik stem voor helemaal niet. Ik hoop morgen in de Metro een sappig verhaal te lezen over een muis die een jongen in een studentenflat aanviel en daarbij enkele ledematen van hem afbeet , daarna met een Ak47 op de rest van de wijk uitmoorde. :slight_smile:

Muizen houden trouwens ontzettend van vet.

Als ie daar nog ergens rondhangt, vang je hem wel. Dat beest moet toch ook eten. Misschien best eens rondkijken of er nergens geen openingen naar andere ruimtes zijn, anders kun je nog lang blijven jagen. :slight_smile:

Mwja ik heb er stukjes kaas op gezet. Ik ben ook maar student en ga niet die muis duurder eten geven dan ikzelf eet :wink:

owow, ik hoop zo dat ie vanavond bijt. Kan ik hem zo van 4 hoog naar buiten flikkeren. Ik heb nu al zin in die actie :slight_smile:

Maar stel je voor dat ie nog zon beetje leeft. Dat eigenlijk alleen de staart vast zit… daar moet ik niet aan denken :confused:

Jouw schoenmaat is vast groter dan die hele muis in dwarsdoorsnede , dus dat zal wel meevallen. Zo’n muis kan niet veel hebben hoor.

Dat is zielig. :sad:

Nah, alleen als ie dood is he. Dan gooi ik hem van 4 hoog. Dat is niet zielig, want dat houdt de “circle of life” in stand.

Wel zielig is het als ie nog half leeft en hem dan van 4 hoog naar beneden flikkeren.

Maar Mr.B zegt dat zon muis niet veel kan hebben; zou zon muis dan halverwege verstikken omdat ie geen lucht kan happen tijdens zon val?

Want ik kan hem natuurlijk ook verdrinken. volgens mijn broer zou dat de “vriendelijkste” dood, omdat je eerst bewusteloos raakt ofzo.

Maargoed, om kort te gaan, ik heb die muis nog niet gevangen en ook nog niet gehoord. Ik ben benieuwd of ie nog terug durft te komen :bigsmile:

Ik kan je alvast afraden om er op te schieten. In de garage zaten ook een keertje muizen en ze volgden meestal hetzelfde pad langs een muur. Dus wachtte ik af tot er weer eentje voorbij rende. Ik miste niet, maar de kogel schampte af op de vloer en tegen de muur, om vervolgens in rechte lijn terug te keren. Hij “aaide” m’n gezicht net naast m’n oog (da’s trouwens behoorlijk warm).

Good hunting! :slight_smile:

Hoe weet je zo zeker dat het een muis is ???
Je hoort ook vaak over slangen en ander eng spul…
En een beetje slang pak je niet met een muizevalletje.
Kortom: goede nachtrust vanavond! :slight_smile:

Grote vette harige spinnen kunnen ook een dergelijk geluid maken.
Deze kruipen bovendien nog wel eens in de mond tijdens de slaap.
Ze houden van donkere vochtige holletjes.
Hmmm, je draagt toch wel een onderbroek s’nachts… :stuck_out_tongue:

Klopt.

Laatst liep ik op de overloop bij mij thuis en het was al schemerig, en ik hoorde iets ritselen/knarsen. Ik had geen idee wat het was. Doe ik het licht aan op de overloop, zie ik een enorme dikke zwarte harige spin van minstens 4 cm grootte tegen één van de deuren opstaan. Probeerde dat stomme beest dwars door die deur heen te gaan. :confused:

Heb het beestje opgepakt en een paar honderd meter verderop losgelaten.

Namoh hoopt niet dat spinnen net als honden en katten een zintuig hebben om hun huisje terug te vinden!!

nou ik weet zeker dat het een muis is, want ik zag hem toen die 1e nacht wegschieten. Komt nog bij dat ik net ff iets banger ben voor muizen dan voor spinnen en ik durf enkel in de stapel kleren te meppen met de stofzuigerslang. Als het een spin was, durfde ik zo wel met mijn handen die stapel kleren te doorzoeken.

Waarom het wel een spin zou kunnen zijn is omdat ik 4 muizenvallen heb gezet en nog steeds niets heb gevangen.

nahja, ik ga er straks verse kaas in doen, dan zie ik na het weeekend wel weer.

Dus jij eet nu droog brood! :wink:

idd :slight_smile:

iig klopte mijn hartje vol verwachting toen ik zondag-avond de deur opendeed. Helaas, geen vangst.
Ik heb er nu pindakaas in gesmeerd. Schijnt dat dat nog beter werkt. Ik zal die kutmuis nu vangen ook! Desnoods loop ik naar de dierenwinkel >:)

Ik had begrepen dat juist GEEN verse kaas veel beter was.
Maar als dat beest nu nog niet dood is en door je kamer rondrent wordt het toch eens tijd om de stofzuiger te pakken en de kamer wat schoon te maken , want een muis is niet zo gezond bezig.

nee, jullie begrijpen het niet. sinds die ene avond heb ik hem niet meer teruggezien.

de vallen staan nu alleen preventief :slight_smile:

Misschien een (mede)studenten grap!! :stuck_out_tongue:

ik weet zeker dat ik de muis deze nacht dan eindelijk ga vangen!

Ik heb vandaag heel mijn kamer muis-onvriendelijk gemaakt. Ik heb mijn bed verplaatst en mijn bank ook.
Achter mijn bank zag ik in ene een vergeten plastic zak met vergeten oude kranten (voor het witten van mijn kamer gebruikt volgens mij). Helemaal aangevreten.

Ik weet dus zeker dat die muis achter de bank / kast zit.
De bank heb ik verplaatst en helemaal stof ge zogen. De kast kon ik helaas niet verplaatsen, maar ik heb wel 2 muizenvallen gezet bij die kast.

Ik weet dus zeker dat ik vannacht hoor:

muis denkt: “piep piep, hmm lekker kaas.”
muizenval doet: “pang”
Totibbs zingt: “het is stil, in de muizenval. stil in de muizenval…” :smiley:

Ik weet het gewoon zeker. Net als dat ik zeker wist dat NL vs Dui 2-1 zou worden. Uiteindelijk 1-1. Dus bijna goed :slight_smile: