Economie is best leuk

vbimport

jantje komt thuis van school en zegt tegen vader:“we hebben het vandaag over ECONOMIE gehad, maar ik snap er helemaal niks van!” :confused: vader zegt:“dan zal ik proberen aan je uit te leggen wat economie is. kijk ik breng hier in huis het geld binnen dus ben ik het KAPITAAL. :smiley:
mamazorgt dat hier in huis ales in orde is, zij is dus de REGERING.:cool:
het dienstmeisje, annie, werkt voor ons, zij is dus de arbeid.:rolleyes:
en jij jantje en je kleine zusje marietje jullie zijn nog jong en daarom de TOEKOMST.snap je nu wat economie is jantje snapt er totaal niks vanen berust daar maar in. :wink:
'snachts word jantje wakker omdat zijn kleine zusje ligt te huilen, hij gaat naar zijn ziusje en ruikt meteen waarommarietje zo huilt jantje dacht :“ze moet een nieuwe luier hebben”.
hij gaat naar de slaapkamer van zijn oudersmaar ontdekt, alleen mama in bed die in diepe slaap is verzonken.:eek:
“ach” denkt jantje, " ik moet ook niet bij mama zijn maar bij het dienstmeisje”. Als hij echter de slaapkamer seur van het dienstmeisje open doet ontdekt hij dat ze echter niet alleen is, nee, want papa ligt erbij, en die 2 hebben het veel te druk met lichamelijk oefeningen.
dus wil jantje die 2 ook maar niet storen.
öch"denkt jantje “dan zal ik die vieze poewpkuier van mijn zusje zelf moeten verschonen”.:frowning:
als jantje smorgens beneden komt gaat hij naar zijn vader toe en zegt:“NU weet ik eindelijk wat ECONOMIE is”. "oh ja?“zegt vader:“vertel op”.
“NOU” zegt jantje het KAPITAAL naait de ARBEID, de REGERING slaapt, en de toekomst kan de rotzooi opruimen”.:smiley:

HAHAHAH LMOA en het is nog waar ook…

Originally posted by flits

“NOU” zegt jantje het KAPITAAL naait de ARBEID, de REGERING slaapt, en de toekomst kan de rotzooi opruimen".:smiley:

100% gelijk!, zou tax dit ook geleerd hebben tijdens zijn economie lessen ;)?

LOL

Dit is een leukere economieles die ik altijd gehad heb.

Wat mij het meeste is bijgebleven is het volgende:

Als iemand een vraag stelt dan kun je deze nooit zomaar beantwoorden. De vraag die je dan weer moet stellen is altijd “Dat hangt er vanaf”

Er zijn namelijk altijd factoren die een rol spelen die niet vernoemd worden, je moet altijd aannames doen. Als iemand vraagt “Moet ik links- of rechtsaf”, dan moet jij zeggen “Dat hangt er vanaf”. Dat hangt af van waar je naartoe wilt bijvoorbeeld :wink:

Originally posted by Da_Taxman
[B]“Dat hangt er vanaf”

[/B]

deze moet ik onthouden voor maandag, dat geldt toch niet enkel en alleen voor economie?

Originally posted by Mattel007
[B]

deze moet ik onthouden voor maandag, dat geldt toch niet enkel en alleen voor economie? [/B]

Ik gebruik em erg veel, ook bij andere vakken etc. :wink:

Originally posted by Da_Taxman
[B]LOL

Dit is een leukere economieles die ik altijd gehad heb.

Wat mij het meeste is bijgebleven is het volgende:

Als iemand een vraag stelt dan kun je deze nooit zomaar beantwoorden. De vraag die je dan weer moet stellen is altijd “Dat hangt er vanaf”

Er zijn namelijk altijd factoren die een rol spelen die niet vernoemd worden, je moet altijd aannames doen. Als iemand vraagt “Moet ik links- of rechtsaf”, dan moet jij zeggen “Dat hangt er vanaf”. Dat hangt af van waar je naartoe wilt bijvoorbeeld :wink:
[/B]

daarom wordt in de economie bijna altijd van autonome situaties uit gegaan :wink:

lol nice one :wink:

Originally posted by pietpaulusma
[B]

daarom wordt in de economie bijna altijd van autonome situaties uit gegaan :wink: [/B]

En die komen in het echte leven ook zo vaak voor ja… :wink: