Easy Audio Lock

vbimport

Heeft iemand ervaring met dit programmatje om eigen audiocd's te beveiligen?
Ik weet dat het min of meer werkt zoals Cactus, maar dat klopt niet helemaal.

Daarnet heb ik even geprobeerd om een cloneCD-image van een muziekcd te beveiligen met Easy Audio Lock. De TOC werd aangepast en CloneCD gaf een waarschuwing toen ik het nadien terug wou branden, maar de cd werd uiteindelijk gebrand. Ik kon de CD inderdaad niet lezen in m'n Plextor40TS, zelfs niet door manueel sectors te selecteren met CDRWIN om die naar .wav te rippen.
Dat lijkt dus te werken, alleen als ik em dan via de headphone-uitgang afspeel (met CDROM), blijkt het één lange track te zijn. De TOC is dus veranderd, maar de pauzes zijn ook weg.
Hoe bewaar ik dus die pauzes?

Ander probleem: ik heb het op een RW'tje getest en nu wil die niet meer gewist worden :o M'n Plextor 12/4/32-scsi blijft proberen en lichtjes knipperen, maar hij komt niet aan wissen toe. Zelfs niet als ik een andere RW invoer en (vlak voor het wissen start) manueel de RW vervang (je weet wel, met een paperclip de lade openen;)).

Nee, ik ben niet van plan om backups voor anderen te beveiligen :wink: Ik wil er gewoon een beetje mee testen om te zien hoe dat werkt en hoe het dan weer te omzeilen is (stel dat de platenmaatschappijen het gaan gebruiken).

Zoals je zelf gemerkt hebt is het grootste probleem met EAL de compatibiliteit van de cd met reguliere apparatuur. Daarom worden de truuks van EAL niet door de platenmaatschappijen gebruikt.

Ik ben er ondertussen in geslaagd om de RW terug te wissen.
Met Feurio en een Plextor40/12/40 ging het wel.

Achja, het was het proberen waard :slight_smile: