Dvdwriter

vbimport

kun je met een dvdwriter ook dvd’s lezen en heb je hier een speciale kaart voor nodig?

Ik denk het wel maar die dingen zijn behoorlijk duur dus maar ik neem aan dat je daarmee wel dvd’s kan lezen

Over het algemeen lijkt me dat wel logisch ja…
Met een CD-Writer kun je ook CD’s lezen…

Maar wees ervan bewust dat er nog niet een eenduidige standaard is bij DVD schrijvers…
Dit in combinatie met de hoge prijzen van blanco DVD’s met een beperkte opslagcapaciteit (vergeleken met de maximale capaciteit die geperste DVD’s kunnen hebben) lijkt me een CD-R(W) op dit moment een veel aantrekkelijkere optie nog…

Maar ja, als je geld teveel hebt of echt grote backups moet maken kun je een DVD writer kopen (hoewel ik voor grote backups eerder OnStream zou adviseren, 50 GB SCSI, goedkoper, makkelijker en misschien zelfs wel sneller, maar daarvoor heb ik te weinig verstand van beide apparaten)

Originally posted by Da_Taxman
[B]Over het algemeen lijkt me dat wel logisch ja…
Met een CD-Writer kun je ook CD’s lezen…

Maar wees ervan bewust dat er nog niet een eenduidige standaard is bij DVD schrijvers…
Dit in combinatie met de hoge prijzen van blanco DVD’s met een beperkte opslagcapaciteit (vergeleken met de maximale capaciteit die geperste DVD’s kunnen hebben) lijkt me een CD-R(W) op dit moment een veel aantrekkelijkere optie nog…

Maar ja, als je geld teveel hebt of echt grote backups moet maken kun je een DVD writer kopen (hoewel ik voor grote backups eerder OnStream zou adviseren, 50 GB SCSI, goedkoper, makkelijker en misschien zelfs wel sneller, maar daarvoor heb ik te weinig verstand van beide apparaten) [/B]

Wat kost zo’n ding nu eigenlijk???

blanco dvd, voor 80 min (film, mpg 2) capaciteit 300 bef

Ik bedoel een dvd-writer.
:stuck_out_tongue:

Veel!!! 2000 piek ofzo?! Was het welis! :wink: