DVDspeler

Ik heb laatst een dvdspeler gekocht en nu wil ik films daarop kijken, geen dvds maar vcd en svcd etc. Maar nu vroeg ik mij af wat is de beste kwaliteit, vcd;svcd of andere mpeg. Heb namelijk films in avi en mpeg formaat en weet niet welke formaat de dvdspeler afspeelt en wat het mooiste is.

Alvast bedankt

svcd is de beste kwaliteit, het is eigenlijk de opvolger van de VCD, zowel vcd als svcd hebben het mpeg formaat, alleen is de vcd standaard in mpeg 1 en svcd in de opvolger mpeg 2.
Avi formaat kan verschillende indelingen hebben, Avi is alleen een file formaat, geen standaard compressie. Maar een Avi kan nooit afgespeeld worden op een dvd speler. Tenzijn het een Avi is met divx 4 of hoger dan is ie afspeelbaar op de sinds kort verkrijgbare kiss dvd players.

Hmm bedankt voor je reply, maar dit doet mij een beetje teleurstellen want ik geloof dat svcd ook nog redelijk zuigt kwa kwaliteit.

Originally posted by Tommilio
Hmm bedankt voor je reply, maar dit doet mij een beetje teleurstellen want ik geloof dat svcd ook nog redelijk zuigt kwa kwaliteit.

Neej hoor een SVCD die met een goede encoder (CCE) goed ge-encode is (VBR 4-pass) kan een beeldkwaliteit hebben die niet veel voor DVD onder doet…

Oh das wel beters, moet je me toch effe de rest uitleggen :slight_smile:
Ik heb mijn avi en nu welk proggie kan ik dan beste gebruiken? En welke instellingen?

Ehm, ben effe nog op zoek gegaan heb nu het proggie TMPGEnc en een ander proggie waarmee je bitrates ofzoiets berekend…Videocalculator van Thomas Zavodny schijnt handig te zijn.

Zijn de eigenschappen van de film.

Dit moet je dan aanpassen geloof ik bij tmpgenc maar wat moet daar staan precies?En moet je nog meer invullen in tmpgenc?

Nou hoop ik dat je me de link kan uitleggen hoe en wat ik moet invullen in dit proggie om eruit te komen wat ik moet invullen bij tmpgenc. Weet het wel een beetje maar net niet helemaal:a

Alvast bedankt weer:D

misschien dat je hier wat aan hebt.

Deze site geeft een antwoord op (bijna) al je vragen: http://www.vcdhelp.com/

SVCD ondersteund mijn dvdspeler niet, dus converteer hem nu naar vcd maar heb nu nog 1 vraagke heb straks dus mpeg bestand maar kan ik dat los op de cd branden of moet dat nog in directories en moet ik hem ook nog op een speciale manier labellen:confused:

Je kunt het zondermeer op een cd branden. Wel de lengte in de gaten houden! Maar misschien is dit ook een mogelijkheid : http://users.pandora.be/andrevb/SVCD%20met%20VCD%20header.htm

Hmm tnx ik zal de volgende keer het proberen heb namelijk nu al een uur lopen converteren :slight_smile:
Ehm dan brand ik hem gewoon er los op en dan hoor je het resultaat wel. Tnx voor de hulp

je kunt `m niet zomaar op een cd branden, je gebrandde cd zal een vcd indeling moeten hebben, dit kun je het makkelijkste met nero of winoncd doen.

Nou het resultaat met het neppen en dus svcd maar doen alsof het vcd is is niet echt geslaagd krijg waardeloos groenig beeld :a

op de site doom9.org staat ook een heleboel nuttige info. over converteren etc. van allerlei formats.

Originally posted by xian
svcd is de beste kwaliteit, het is eigenlijk de opvolger van de VCD, zowel vcd als svcd hebben het mpeg formaat, alleen is de vcd standaard in mpeg 1 en svcd in de opvolger mpeg 2.
Avi formaat kan verschillende indelingen hebben, Avi is alleen een file formaat, geen standaard compressie. Maar een Avi kan nooit afgespeeld worden op een dvd speler. Tenzijn het een Avi is met divx 4 of hoger dan is ie afspeelbaar op de sinds kort verkrijgbare kiss dvd players.

Ook Revoy leverd een dvdspeler die DivX afspeelt —> Zie deze Site