Dvd's kopen in de Nederland of Duitsland

Aangezien het niet meer mogelijk is om als Belg dvdr’s te bestellen via internet en ze in Belgie 3x zoveel kosten ben ik nu op zoek naar een winkel waar je ze persoonlijk kan halen en betalen.

Ik ben dus op zoek naar winkels in Nederland of Duitsland tegen de Belgische grens.

Heeft er soms iemand adressen hier van?
Liefst een waarvan de prijzen zijn zoals cdfreaksshop en cdrwinkel.

Hopelijk kan er me iemand helpen.

Probleem is al opgelost via een achterdeurtje in de wet:cool:

Hoi , kan je even mededelen wat dat achterpoortje precies inhoud , ben namelijk in hetzelfde geval.

Thnx , jefke

Bij http://shop.cdfreaks.com kun je in iedergeval in Luxemburg kopen.

Je kan inderdaad nog bestellen vanuit Belgie, maar sinds 18sept. betaal je nu 3x meer dan wanneer je vanuit een ander land besteld.

cdfreaksshop:

Vanaf Heden zijn we verplicht voor alle Belgische particulieren de AUVIBEL heffing reeds vooraf door te rekenen. Deze bedraagt 0.59 € ex btw op DVD recordable en 0.12 € op CD-recordable extra

Vb: Verbatim DVD+R 16x (50) kosten vanuit Belgie 53,70€ en vanuit Nederland 17,50€

Bij cdrwinkel

Beste klant,

In een rechtszaak zaak van auvibel (www.auvibel.be) tegen verschillende webshops heeft de rechtbank van eerste aanleg te Brussel in kortgeding beslist dat er geen CD en DVD zonder heffing meer naar België mag worden verkocht.

Wij mogen dus geen leveringen van CD en DVD naar Belgische particulieren uitvoeren.
Andere artikelen kunnen uiteraard wel nog besteld worden.

Bedrijven die geen eindgebruiker zijn kunnen wel nog CD en DVD bestellen.
Indien U als bedrijf wil bestellen en de produkten niet voor eigen gebruik bestemd zijn gelieve ons dan even te mailen (info@cdrwinkel.com)
Wij zullen dan uw account aanpassen zodat U wel nog media kan bestellen.

Wij zijn het helemaal niet eens met de beslissing van de rechtbank maar kunnen momenteel niets anders doen dan de verkoop van media tijdelijk te staken.
Natuurlijk gaan wij tegen deze beslissing in beroep.

Wij hopen dan ook snel een passende oplossing klaar te hebben.

Dank u voor het vertrouwen.

Maar na lang zoeken heb ik nu toch een webshop gevonden in Duitsland die nog voor normale prijzen verzend naar Belgie.

Heb je het adres van deze webshop aub !!

http://www.nierle.com/

thnx , ga ik ff bekijken

Volgens de site wordt er geen levering gedaan naar Belgie.
Het is enkel mogelijk om je bestelling af te halen in hun magazijn in Aken (duitsland).

Dat klopt.
Maar als je bestelt en kiest voor afhaling, dan krijg je een mail waarin staat dat ze het toch opsturen voor 9,95€ naar Belgie.

Probeer anders maar eens met een valse naam en een kleine bestelling, je zal wel zien.

Ik heb gisteren mijn bevestiging gehad dat het verstuurd was.

Kun je bij cdrwinkel ze zelf niet afhalen?
Ik ben zelf ooit bij cdrwinkel geweest maar zijn nu verhuist naar .nl
Maar is ook niet zo ver van de .be grens.

Schandalig is het gewoon.
Alweer een grondige reden om beschaamd te zijn als Belg.
Wat is het volgende tax op:

• hd’s (kun je ook data opslaan)
  • internet (kun je warez mee afhalen)
  • pc’s (is een middel tot …)

Mja, ik ga gewoon effe naar Aken is max 20 km van mij af :slight_smile:
Wat willen ze toch maar invoeren in KLEIN BELGIE. lol

Is Belgie niet lid van de EU? Voor degenen die hiermee onbekend zijn: dit is een organisatie die als belangrijkste doel heeft het vrije verkeer der goederen…

Just my 2 eurocents.

Je kan bij cdrwinkel niet (meer) afhalen.
Ik heb daarvoor gemaild

Vandaag is alles netjes thuis bezorgd :clap:

mja ik kan jullie spijtig genoeg allemaal zeggen, dat die wetteksten voor tax op hd’s en pc’s en begin 2008 zullen worden doorgevoerd…in belgië toch alleszins…

Afgaand op de datum van je reply’s heb je er precies weken lang op moeten wachten :clap: lol. Maar beter laat dan nooit, en al zeker voor die prijs. Trouwens, hoe wisten ze naar welk land jou bestelling moest worden opgestuurd? Vermits je belgie niet kan kiezen!! Luxemburg geselecteerd misschien? Of heb je erbij vermeld in je bestelling dat het adres eigenlijk in belgië is? En verder wens ik nog te zeggen dat binnenkort de zwart markt klanten erbij zullen hebben dankzij die debielen in hun apenpak van de wetstraat. En in plaats van bestellingen van 50 a :disagree: 100 dvdkes zullen het er misschien 600 a :iagree: 1200 zijn die de mensen zullen aanschaffen uit schrik voor die ZOTTE GEKKE MONGOLISCHE prijsverhogingen taksen die ze ons opleggen in belgië.

gr kabster,

[QUOTE=snowie;1555420]Aangezien het niet meer mogelijk is om als Belg dvdr’s te bestellen via internet en ze in Belgie 3x zoveel kosten ben ik nu op zoek naar een winkel waar je ze persoonlijk kan halen en betalen.

Ik ben dus op zoek naar winkels in Nederland of Duitsland tegen de Belgische grens.

Heeft er soms iemand adressen hier van?
Liefst een waarvan de prijzen zijn zoals cdfreaksshop en cdrwinkel.

Hopelijk kan er me iemand helpen.[/QUOTE] Er is een zeer voordelige firma, kijk eens op OPUS

Om bijna llemerken van CD’s en DVD’s voordelig thuis te krijgen is, bestellen bij “OPUS” bij voor beeld 100 verbatim cd’s € 19,70 … 50 DVD’s 4,7 GB print. € 17,00 dfoe je voordeel