DVD2One & Nero Probleem (?)

Wie kan mij helpen met het volgende probleem.

Ik ben onlangs bezig geweest om DVD-film S1mone te kopieren.
eerst geript naar mijn HD met Smartripper, vervolgens via DVD2one de overbodige audiotracks en subtitles eruit gehaald.
daar de originele dvd te groot was op op 1 dvd+r over te branden…is DVD2One het ideale programma wat dit toch mogelijk maakt, en ik heb het al regelmatig met succes gebruikt.

uiteindelijk had ik de files met DVd2One klaar, en kon ik de dvd gaan branden. hiervoor gebruik ik altijd Nero.
Zo ook deze keer, alleen liep er blijkbaar iets niet goed.

Na het branden van de dvd gaf nero keurig aan dat het brandproces succesvol is voltooid…geen foutmeldingen dus.
Maar toen ik daarna even de dvd film wilde bekijken kwam ik tot mijn grote verbazing tot de ontdekking dat de hele dvd niet meer te benaderen was. ik kan hem helemaal niet lezen. ook niet in andere drives of in mijn home cinema set.
Ik heb de vobs die via DVD2one gemaakt zijn op mijn HD afgespeeld, en die doen het prima.

Ligt het probleem bij Nero?
een eigenaardig probleem…en zeker omdat alle processen zonder fouten verlopen zijn.

Wie weet de oplossing? iemand toevallig met dit zelfde probleem?

ik gebruik:

HP 300i dvd+r(w) brander
DVD2one v.1.0.0
Nero Burning Rom 5.5.10.7

Ik denk dat de versie van Nero (Nero Burning Rom 5.5.10.7) het probleem veroorzaakt…upgraden naar 5.5.10.15 zou ik zo zeggen.

Melch

Dat heb dus ook gedaan, maar hielp niet.
ik heb de nieuwste versie van Nero gebruikt en ik heb het ook geprobeerd met CopytoDVD.

Met beide programma’s wordt het brandprocess succesvol afgesloten zonder enkele foutmelding.
Alleen de dvd’s zijn onleesbaar. Ik heb het 3x geprobeerd. 1x is de hele dvd onleesbaar geworden, en de andere 2x kan ik de dvd wel openen in de windows, maar is er totaal geen inhoud op de dvd aanwezig, terwijl de dvd toch echt helemaal beschreven is.

Originally posted by PrOxYoN
[B]Dat heb dus ook gedaan, maar hielp niet.
ik heb de nieuwste versie van Nero gebruikt en ik heb het ook geprobeerd met CopytoDVD.

Met beide programma’s wordt het brandprocess succesvol afgesloten zonder enkele foutmelding.
Alleen de dvd’s zijn onleesbaar. Ik heb het 3x geprobeerd. 1x is de hele dvd onleesbaar geworden, en de andere 2x kan ik de dvd wel openen in de windows, maar is er totaal geen inhoud op de dvd aanwezig, terwijl de dvd toch echt helemaal beschreven is. [/B]

Welke instellingen gebruik je ?
Nero > no multisession DVD iso/udf > udf 1.02 no joliet ?
met de bovenstaande "settings moet’t lukken…
Ik gebruik dit in combinatie met DVD decrypter en dvd2one…
probleemloos !

nero staat bekend om zijn problemen met compatibiliteit betreft het branden van DVDR’s…misschien dat het daar aan ligt. Ik heb er zelf ook problemen mee gehad.

Ik heb een probleempje met dvd2one en nero.

ik heb pas een dcdbrander gekocht en gelijk mijn eerste dvdtje gebackuped. dit was een zogenaamde “DVD9” waarvan de film kleiner was dan 4.3GB ik kon dit probleemloos backuppen met Dvddecrypter, DVDMeastro en Nero Burning Rom 5.5.10.7

nu probeerde ik Harry potter (DVD9) te branden en daar begonnen de problemen. ik krijg foutmeldingen met Nero, ik heb het op verschillende manieren geprobeerd: zowel volledige disk als alleen film met dvddecrypter en daarna dvd2one, nero blijft het vertikken op het uit te schrijven. ik kom op 100% en daarna krijg ik een melding dat “disk at once” mislukt is. ik kan het wel afspelen op mn pc. het gekke is dat ik het als image wegschrijf en dat open met “Daemon tools” mn pc het wel herkent als dvd. ik heb het ook met copytodvd geprobeerd te branden maar ook dan kan ik het niet afspelen op mn standalone.

ik heb een matshima dvd ram - writer

iemand enig idee waar het aan kan liggen

1. DVD9 is Dual layer ! altijd Mode > File gebruiken in DVD Decrypter,
    Gebruik zoveel mogelijk de “default” instellingen, heb je (te) veel hier aan verandert, installeer de app. opnieuw !

Met de combinatie DVDDecrypter > DVD2one > Nero, kan eigenlijk
niks meer mis gaan, check even of je de nieuwste versies hebt,
en dan hoef je eigenlijk nog geen eens naar www.dvdrhelp.com
of www.doom9.org etc. te gaan

Originally posted by Fugitive
[B]

Dat vindt ik vreemd, want ik heb daar nooit last van gehad,
zelfs niet met oudere versies van Nero… ik gebruik HP dvdr
media, of Vetabim (4x)

Ligt misschien aan type DVD writer ? heb je een plus of een
min writer ?

Nero heeft altijd correct gebrand met mijn drive,
(tenzij ik me niet aan de “regels” hield)
je voegt ook altijd de lege AUDIO_TS folder toe ?
alle file names zijn in capitals/hoofdletters ?
Je gebruikt het udf 1.02 formaat ? [/B]

nou ik doelde meer op het afspelen na het branden op stand alone machines. Op mijn 2 stand alone dvd spelers gaf ie geen problemen, wilde ik de dvd op een andere dvd speler afspelen bij iemand anders dan gaf hij wel eens problemen. Dit heb ik bij meerdere mensen gehad. Dus persoonlijk ben ik niet zo een fan van Nero om dvds te branden…

heb zelf de 104 van pioneer.

Originally posted by pietpaulusma
[B]

nou ik doelde meer op het afspelen na het branden op stand alone machines. Op mijn 2 stand alone dvd spelers gaf ie geen problemen, wilde ik de dvd op een andere dvd speler afspelen bij iemand anders dan gaf hij wel eens problemen. Dit heb ik bij meerdere mensen gehad. Dus persoonlijk ben ik niet zo een fan van Nero om dvds te branden…

heb zelf de 104 van pioneer. [/B]

Met afspelen op standalone (redelijk oude) heb ik
ook geen problemen, speelt ook goed af op Playstation2
mijn drive is een ND1100A “clone”
gebruikvan 't begin af aan de DVD Decrypter DVD2one,
en Nero combinatie, en dat werkt tot nu toe uitstekend,
juist andere software gaf bij mij problemen.
Het enige wat ik nog zoek is software die makkelijk een
DVD-video maakt van DV-avi file…

hoi

als ik een dvd wil rippen kan ik toch gewoon gelijk dvd2one gebruiken en daarna met nero branden of moet ik hem ook eersy rippen met DVD decrypter?

Originally posted by Ratje
[B]hoi

als ik een dvd wil rippen kan ik toch gewoon gelijk dvd2one gebruiken en daarna met nero branden of moet ik hem ook eersy rippen met DVD decrypter? [/B]

Ligt er aan, maar weinig (goedkope) dvd’s zijn niet “versleuteld”
en bestaan uit 1 laag, die zijn qua volume dus niet groter dan
dvd r media, en kun je dus direct kopieeren met Nero,
Maar… de meeste zijn dus… versleuteld, en bestaan uit 2 lagen,
DVD20ne kan niet “ontsleutelen” , daar moet je dus een “ripper”
voor gebruiken, met DVD20ne kan je dus een enkelzijdige 2 laags
op een dvd r (media) zetten

na een half jaar met een “oude nero” altijd tot volle tevredenheid dvd’s te hebben gebrand een nieuwe versie van nero erop 6. huppeldepup en ja hoor genoeg onbruikbare schijfjes om de hele kerstboom ermee op te tuigen. Oude nero erweer op en ja hoor kwaliteitje. Mijn vermoeden is dat nero in combinatie met verkeerde serials = coasters. Wie herrinert zich niet cdrwin een aantal jaren geleden cdrwin+verkeerde serial schijnbaar goed branden maar lege en onbruikbare cd’s

Tja Hank, je mag ook geen Nero gebruiken met illegale serial… :cop:

Ik heb hetzelfde probleem echter ook gehad met Nero 6.0.0.11 en 6.0.0.15. Bij mij bleek de oorzaak te liggen in de aanwezigheid van Pinnacle instantcopy 8. Na deze verwijderd te hebben, werkte Nero weer naar behoren.

Ps. Ik beschik over een originele Nero…

illegaal da’s toch iets wat nie mag. :bow: Maar ja hoeveel procent van alle software in de nederlandse huiskamers zou zgn legaal zijn. Kosten cd’tje ± 1 euro. Windows xp voor meneer Gates wat kost dat 175 euro. Beetje verschil toch. En ja ik weet wel dat personeel van meneer Gates kost ook een paar centen.

Originally posted by hank
illegaal da’s toch iets wat nie mag. :bow: Maar ja hoeveel procent van alle software in de nederlandse huiskamers zou zgn legaal zijn. Kosten cd’tje ± 1 euro. Windows xp voor meneer Gates wat kost dat 175 euro. Beetje verschil toch. En ja ik weet wel dat personeel van meneer Gates kost ook een paar centen.

Tja of je het nu eens bent of niet met de prijzen en praktijken van Microsoft en co (Nero is trouwens van Ahead), het is gewoonweg wettelijk niet toegestaan van materialen met auteursrecht te kopieren (dit geldt dus ook voor XP/Nero). Misschien is het een goed idee als je onze regels eventjes erop naleest?

Maargoed, genoeg offtopic gebrabbel…