DVD-Video informatie

vbimport

Bestaat er een programma die informatie van een DVD-Video geeft over:

• resolutie (PAL/NTSC)
  • geluid (DTS, DD 5.1/2.0, welke talen)
  • ondertitels (welke talen)
  • menu ja/nee
  • extra’s ja/nee
  • gemiddelde videobitrate

Als je een DVD afspeelt in bijvoorbeeld PowerDVD kun je een informatie scherm tevoorschijn halen dat de resolutie toont en het type geluid. Welke ondertitels kun je ook snel zien door met de rechtermuisknop op het afspeelscherm te klikken en dan te kiezen voor Ondertitels. Of de DVD een menu heeft zie je natuurlijk snel genoeg wanneer je de DVD afspeelt, hetzelfde geldt voor Extra’s. Enige wat je met een afspeelprogramma zoals PowerDVD niet kan zien, zover ik weet dan, is of het PAL of NTSC betreft en de gemiddelde video bitrate.

Maar waarschijnlijk zoek jij een programma waarin je een DVD kan laden welke dan automatisch alles verteld over de dingen die jij wenst. Volgens mij is dat niet mogelijk.

Ik ben bang dat dit inderdaad niet nodig is. De eerste punten zouden wel uit te lezen moeten zijn, maar zowel de extra’s als de gem. bitrate lijken me vrij moeilijk te analyseren te zijn. Extra’s is enkel een naam die wij aan bepaalde videofragmenten geven. De gem. bitrate is natuurlijk wel uit te vogelen, maar daarvoor zou de gehele DVD geanalyseerd moeten worden. Dat is dus niets binnen enkele seconden op je beeld getoverd kan worden. Helaas!

Je komt een heel end met het programma ifo edit. Als het uit te lezen valt dan kan dit progje het lezen. :slight_smile: