DVD-video branden

Nee, het is niet de vraag “Hoe moet ik een film op dvd branden” … :confused:

Komtie dan:
Ik heb hier in huis 2 standalone dvd-spelers (een Philips en een JVC-home cinema set). Ik heb diverse kopieën van films, deze staan allemaal op een dvd-r, en werken in de JVC zonder enig probleem. In de Philips werken deze kopieën meestal niet, maar sommige kopiën weer wel… :confused:
Als ik dan een kopie van de kopie wil maken, doe ik het volgende: ik kopieer ze naar de harddisk mbv DVDshrink, en dan brand ik ze op een dvd-r mbv Nero. Ga ik de kopie die ik dan gemaakt heb afspelen, dan werkt deze NOOIT in de JVC, en heel af en toe wel in de Philips. Dat er kopieën tussen die niet werken in de Philips vind ik wel te begrijpen, aangezien deze dvd-speler al zo’n 3,5jaar oud is… :wink:
Als ik dan een kopie op een dvd+r brand, dan werkt deze meestal wel in de Philips, maar ook nooit in de JVC.

Vraag is dus: heeft iemand enig idee of ik de dvd’s op een nog andere manier kan branden zodat ze wel zullen werken in de JVC (dat ze niet werken in de Philips maakt me niet zoveel uit), of ligt het misschien aan het merk dvds dat ik gebruik??

Ow ja, de dvd-brander die ik heb is een NEC ND-1300A en de dvd-r’s zijn van Sony/TDK en de +r’s zijn van HP. De kopieën (die dus in de JVC meestal wel werken) waar ik een kopie van wil maken zijn meestal van DataWrite. :bigsmile:

We hebben het hier toch wel over legale kopietjes he? :cop:

Mooi!

Wat precies de oorzaak van je probleem is weet ik niet, maar je hebt grote kans dat beide DVD spelers met bepaalde media of formaten (- of + R) niet goed om kunnen gaan. Over het algemeen kun je hier weinig aan doen, tenzij de fabrikant van de DVD speler een firmware update aanbiedt, waarmee de speler wellicht wel met een voorheen niet werkend formaat om kan gaan. Voor zover ik weet bieden zowel Philips als JVC geen firmwares aan, maar je zou wellicht eens contact met ze op kunnen nemen.

Wat je ook eens goed kunt doen, is een kijkje nemen op http://www.dvdrhelp.com; je kunt namelijk op deze website opzoeken welk type DVD speler welke formaten ondersteunt (tip: lees ook de “reviews” van gebruikers op die website) of dat er bekende problemen zijn.

Als laatste kun je nog eens nagaan of je media wellicht niet het probleem is. Je kunt natuurlijk proberen je media langzamer te beschrijven (alhoewel ik je daar weinig kans geef), of gewoon eens andere media te pakken. En natuurlijk, gebruik altijd de laatste firmware voor je drive (of een alternatieve firmware, deze herkent meer media).

Succes en laat maar wat van je horen :slight_smile:

Het kan ook aan je instellingen in Nero liggen. Hier kun je een kleine tutorial vinden over hoe je in Nero een DVD-Video compilatie moet maken: Setting up a DVD-Video compilation in Nero.