DVD via netwerk?

vbimport

Wij hebben thuis een netwerk en mijn pappie heeft een dvd-speler. Ikzelf heb een 21-inch scherm en hij een 17-inch. Daarom wil ik bij mij kijken op een groter scherm;).Ik heb al verschillende proggie’s geprobeerd, maar het lukt:mad:niet. Nu denk ik zelf dat het iets met de hardware te maken heeft, maar ik hoop dat jullie mij iets meer hierover kunnen vertellen.

Als je toch gewoon die DVD shared en vervolgens vanaf jouw pc de DVD film opstart. Dan moet het toch werken…

wat heb je allemaal al gedaan dan?
Kan je je dvd-speler niet gewoon delen in windows, en dan gewoon openen op jou computer…?
ik heb zelf geen dvd speler, dus weet niet of dit ook echt kan, maar ik zie zo geen probleem hierin.
succes ermee

yep dat gaat hoor :
ff in netwerk instellingen harde schijfen op delen zetten

dan moet je rechtermuisknop op je vaders DVD drukken en dan moet je tabblad delen kiezen en dan zet zet je hem op volledig delen of alleen lezen dat maakt eigenlijk geen zak uit. dan ga je dus op uw PC in netwerkomgeving of zoiets en dan ga je uw vaders DVD gedeeld zien staan en ga je er dus in en kan je van daaruit je vaders DVD film lezen op jouw eigen pc :wink:

Nee jongens dit helpt ook niet.

Werkt de rest van het netwerk wel?
Kun je bijvoorbeeld wel een gewoon bestand van zijn computer naar die van jou halen?
Lukt dat ook als je een CD-ROM in de DVD speler doet en dan een bestand van die CD-ROM wilt kopieren via het netwerk?

Als dit namelijk wel lukt is het delen in ieder geval goed ingesteld en moet je met een DVD software een bestand kunnen selecteren dat afgespeeld moet worden (de hele playlist zelfs).

Weet alleen niet hoe lekker dat zal gaan lopen via een netwerk…geen idee hoe snel de data getransporteerd moet worden…

Helaas maar dit kan ik dus al. Bestanden over copieren lukt wel. Alleen dvd niet. Misschien verkeerde proggie’s. Ik weet het ook niet. Mijn pa heeft een Ati-kaart, de software voor dvd-proggie kan ik niet bij mij installeren, omdat hij dan de dvd niet vinden kan. Daarom heb ik het met andere proggie’s geprobeerd maar dit lukt ook niet.

ATI software kan alleen geinstalleerd worden op een systeem waar een ATI kaart in zit.
Probeer dan eens WinDVD of PowerDVD…misschien dat het daarwel mee zal lukken, want ik begrijp dat het netwerk prima werkt, maar dat het programma de DVD niet kan vinden…

Deze proggie’s had ik ook al geprobeerd. Hij doet dan niks.

Misschien kan het wel niet in verband met beveiligingen ed van DVD’s.
En er staat natuurlijk redelijk veel MB op een DVDtje, dus misschien is je netwerk er wel te langzaam voor.

Succes,

BitBit3r

Ik denk niet dat dit de redenen zullen zijn, maar ja zolang niemand mij kan helpen geloof ik er maar in.:mad:

je kan nooit spul vanaf de dvd copieeren (nou ja, dat zou moeten… via windows verkenner oid iig niet)

en volgens mij wil DVD software een DVD speler ‘zien’ voordat ze iets af gaan spelen…
en als het via het netwerk gaat wil dat volgens mij niet echt bij die software…

mijn gok…

anders eerst proberen een dvd-tje te rippen met smartripper ofzo en die dan af proberen te spelen…

Om terug te komen op wat delerium zei. Heb ik zelf ook aan gedacht om het te rippen, maar dat duurt wel 3 dagen, want mijn pa heeft een slome bak, dus dat schiet ook niet op.:mad:

Waarom schroef je die dvd speler niet bij je pa uit z’n comp :slight_smile: als hij dan dvd nodig heeft komt ie maar bij jou kijken :slight_smile:

Is ook mijn idee, maar ja dat wil ie nie.

Ja dat gelul met die dvd-films heb ik ook, als ik bijvoorbeeld een CB-dvd in pc-A stop (met de dvd-speler) kan ik op pc-B wel software vanaf de dvd via het netwerk installeren maar de film die op dezelfde dvd staat kan ik niet bekijken.
Nou zal dat mij verder worst wezen maar maf is het wel want op beide pc’s staat dezelfde software (divx-drivers etc).
Zal wel een windows-beperking zijn, daar leer je wel mee leven. :wink:

Ik doe mijn:mad:best maar het is toch nog wel moeilijk.