DVD Speler

vbimport

Ben van plan om een DVD speler voor in de PC te kopen maar weet nog niet welke als ik een goedkope pak ben ik bang dat ik er later spijt van krijg dus wat zouden jullie kopen…

gewoon toshiba :wink:
aangeraden door clonecd
en natuurlijk scsi :wink:

grtzz
poorhaas

Ik heb zelf nu sinds kort een Pioneer 16/40…Dat is gewoon een hele goede dvd speler met een snelle leessnelheid van cd’s en van dvd’s…En wat wil je nog meer dacht ik zo :smiley:

Zoeken binnen Dutch fora voor eerder gegeven advies… :wink:

Toshiba, Pioneer of AOpen…zijn allemaal goede drives…ga je voor SCSI of ga je voor IDE?
Wil je echt DVD filmsbekijken, of alleen DVD Data uit kunnen lezen? (films: denk ook eens na over een MPEG kaart)

Tja als ik mag adviseren zeg ik neem een SCSI drive. Toch wel zijn voordeeltjes tov IDE.
Voor zover ik weet horen Pioneers momenteel tot de beste DVD spelers, zowel IDE als SCSI. Ohja, ze zijn ook makkelijk regiovrij te maken…

Misschien is het echter de moeite van het wachten waard aangezien er wordt verwacht dat Plextor deze zomer met een DVD drive komt… (dat zijn trouwens maar speculaties hoor)

Ik moet ook een nwe DVD speler hebben, heb nu een vet oude die op 4x werkt! :wink: Gaan me DVD’s van haperen! :mad:

Ik zat zelf te denken aan de Pioneer 16/40 IDE, die hebbie toch ook met zo’n frontlader?! (zonder lade)

Ik heb een A-open (pioneer loopwerk) 16/40 slot-in. Dat dingetje werkt echt goed. Kan hem echt aanraden. :slight_smile:

koop er in ieder geval 1 met een tray die met slot in kunnen nog wel eens problemen geven is mij al 2 keer overkomen met pioneer en a-open

heb ook een 4x , ik kan niet echt zeggen dat ik er on tevreden mee ben,maar kwaliteit is daar ver van,dat komt ervan als je de nieuwste dingen moet hebben…:frowning:

Heb zelf een sony. Deze is zeker niet aan te raden er zijn er veel veel betere. Ik kon niet w8en tot er andere modellen beschikbaar waren. Haast en spoed is zelden goed

Originally posted by RaSta
Haast en spoed is zelden goed

Behalve als je poepen moet! :wink:

Ff serieus jongens! Dus met zo’n slot-in is een afrader?! Anders zoek ik er 1 met lade natuurlijk! Leek me wel gemakkelijk dat je nie dat laadje hoefde dicht te doen als de cd naar buiten komt! hehe! Ja, ik ben lui! :slight_smile: (wisten jullie al!)

Ik heb hele andere ervaringen met slot in.

Het werkt bij mij perfect, sterker nog ik heb niet eens een cd-rom speler in mijn systeempie.

De pioneer 105s werkt snel genoeg daarvoor.

Originally posted by mu_zik
Het werkt bij mij perfect, sterker nog ik heb niet eens een cd-rom speler in mijn systeempie.

Ik ook niet. Ik heb zelf de TOSHIBA SD-M1502 (16x/48x) die werd aanbevolen voor CloneCD. Ik vind het een erg goede drive (kan alles lezen wat voor mij belangrijk is zoals SafeDisc, SecuRom, etc.) maar de Pioneer zal ongetwijfeld ook wel een goede DVD zijn. Ik zou wel voor een 16x gaan. Die zijn lekker snel :slight_smile:

Originally posted by G@M3FR3@K
[B]

Ik ook niet. Ik heb zelf de TOSHIBA SD-M1502 (16x/48x) die werd aanbevolen voor CloneCD. Ik vind het een erg goede drive (kan alles lezen wat voor mij belangrijk is zoals SafeDisc, SecuRom, etc.) maar de Pioneer zal ongetwijfeld ook wel een goede DVD zijn. Ik zou wel voor een 16x gaan. Die zijn lekker snel :slight_smile: [/B]

grappig, toen ik een beslissing ging nemen over welke DVD speler zat ik te twijfelen tussen die jij nu hebt en die ik nu gekozen heb. :slight_smile:

Het zijn allebei gewoon goede spelers, en inderdaad 16x

Ik raad een Pioneer ten strengste af. Ik heb nl. zo’n anderhalf jaar geleden een Pioneer-114(10/40) gekocht voor 115 DM(nieuw, bij de C&C). Maar daar heb ik zeker een week aan geklooid voordat ik een film kon kijken:( . Windows zag hem wel gewoon, maar PowerDVD e alle andere DVD programma’s gaven foutmeldingen dat ik de DVD niet in file mode kon afspelen. Ik was ten einde raad, nadat ik werkelijk alles had geprobeerd. Ik had toen op het net gelezen van iemand die hetzelfde kreng had. Hij zei dat het enige wat hielp was om de schijf opnieuw te formatteren. Zo ver ben ik niet gegaan, maar ik heb wel m’n windows volledig verwijdert. Nadat ik alles weer opnieuw geïnstalleerd, begonnen de dingen eindelijk soepel te lopen. Zo kon eindelijk eens mijn region code selecteren. Na en dikke week klooien kon ik eindelijk The Matrix kijken…en rippen.

Coclusie: als je een probleemloze dvd-speler wilt, dan moet je GEEN Pioneer kopen. Welterusten:rolleyes:.

Originally posted by eMiNeM
slot-in.

Kan iemand mij even vertellen waar slot-in voor staat?

Ik heb ook een pioneer 16/40 en ik ben er gewoon heel erg tevreden mee. Ik heb hem in de winkel laten inbouwen zodat ik wist dat die helemaal perfect zou zijn. En dat was die dus ook.

Robbie ik denk dat daar jouw probleem ook ligt. Ik weet niet of je hem zelf hebt ingebouwd maar of je hem hebt laten inbouwen maar als je hem zelf hebt ingebouwd dan denk ik dat je wat verkeerd hebt gedaan. Zoals je kunt zien aan de meningenen ervaringen hier dan lijkt het me toch duidelijk dat Pioneer een van de betere dvd speler fabrikanten is

RObby je doet je naam als newbee wel eer aan.

Als je dit soort dingen zegt: Conclusie: als je een probleemloze dvd-speler wilt, dan moet je GEEN Pioneer kopen. Welterusten.

Moet je luisteren als je niet precies weet hoe het zit ga dan niet een beetje populair lopen doen met een oneliner die nergens op slaat.
Als ik jou opmerking serieus moet nemen dan kunnen we dus eigenlijk geen enkel merk meer kopen.
Er zullen ongewtijfeld wel honderden misschien wel duizenden mensen zijn die wat te klagen hebben over Philips, Sony,of weet ik veel wat voor merk.

Nee RObby begrijp me niet verkeerd,ben helemaal niet kwaad of zo :slight_smile: maar je moet niet zomaar wat roepen.
Anderhalf jaar geleden is ook alweer een hele tijd terug (bijna het begin van de eerste DVD-spelers)

Pyromaniac, slot in staat voor het feit dat je (in dit geval DVD-speler) geen lade hebt die eruit komt maar gewoon een opening hebt waar je de schijfjes in doet.
het voordeel is dus dat als je er een schijfje in wilt doen je niet eerst op een knopje hoeft te drukken,en het staat gewoon sneller
Het is absoluut niets slechter of beter dan met lade.

[:p]
heb nu net een partij RAM ingeslagen dus no money left voor een nwe DVD speler! hehe!
[/:p]

heb zelf n aopen met tray

win98/winME/Win2000 kent em, DMA aan/uit ivm dod speedripper
no problems
powerdvd kent em, DAE, DvD genie kraakt em zo
ga maar door…

koop geen slot in, als er een vuiltje op zit met n hard korreltje ofzow en hij trekt de cd erin, kras erop … (net als die autoradio cd spelers met slot in, nou crap !!!)

A-Open 12x40, niets te klagen. Heb hem zelfs gewoon in de winkel gekocht. F220 was ie… dus… Hij kan altijd goedkoper.

http://www.tweakers.net/pricewatch/13684

Is dus voor 150 te krijgen zie ik net, maar ja… had zin om geld uit te geven :wink: