DVD speler

vbimport

Heeft iemand ervaring met de DVD PIONEER 16/40X ? Hij kost hier bij de plaatselijke computer store 269,- exclusief inbouw en ik wil nu toch wel een keer een dvd speler hebben anders kan ik geen dvd’s spelen toch?

Maar in ieder geval weet iemand of dat een goede dvd speler is of kan ik beter voor 219,- de creative 12/40x nemen?

Pioneer is de beste.

Punt uit.

-DiViDeZeRo-

ok dat lijkt me duidelijk

Dan iets anders hoe sluit je zo’n kreng aan? Moet je die gewoon net zo aansluiten als de cdrom speler of kan ik er beter iemand met verstand naar laten kijken?

Ik ga in ieder geval niet naar de Vobis want dat zijn afzetters :mad:

Jij kun gewoon aansluiten zoals CDRom maar als jij DVD film ook op TV set willen bekijken zijn dan moet moet jij ook 1 DVD/MPEG-2 Playback card van REALmagic ( Hollywood Plus ) er bij kopen . Het is 1 goede kaart . Heb ik ook .

Pioneer rulez heb er zelf een en is ook makkelijk regiovrij te maken! www.divx-digest.com :slight_smile:

MPEG kaart heb je niet nodig als je een beetje goeie videokaart hebt maar dat zijn mijn ervaringen :slight_smile: :slight_smile:

ik heb op mn werk heel veel met die dingen te maken en dan blijkt duidelijk dat de pioneer stukken beter is dan de creative de creative is ontzettend langzaam met gewone cdroms en ook dvd willen nog weleens hakkelen terwijl de pioneer altijd vlekkerloos loopt. en dxr kaarten raad ik al helemaal af aangezien ik het beeld ontzettend vind trillen met zon kaartje…
en elke moderne videokaart toch al perfect dvd
af kan spelen…
het loopt zelfs perfect op een powercolor s3 trio met 8 mb…

Ik geef je helemaal gelijk xian,

Heb dus zelf die Pioneer zie eerdere post en dat gelul dat je perse een MPEG kaart nodig hebt is gelul.

En dat de Pioneer ook gewone cd’s speelt is ook zo speel er ook spellen mee en draait ook goed muziekcd’s! :slight_smile: :slight_smile:

Dus houd maar op met deze topic en koop die Pioneer!

Wel ff de goedkoopste natuurlijk

www.tweakers.net

asje

zelf pas een aangesloten vandaag

net zoals cdrom enzo

IDE kabel erin, power kabel erin plugge en audio erin, en master/slave juist zetten, en boot up :slight_smile:

ok lijkt me duidelijk ik ga zo meteen naar de plaatselijke computerboer om een afspraak te maken voor het laten inbouwen van een pioneer 16/40x dvd speler.

Is het trouwens verstandig om nu een dvd speler te kopen of komen er binnenkort geen nieuwe en betere op de markt?

Pioneer daalt meestal niet zo heel snel in prijs, dus je kan em kopen als je em “nodig” hebt… :wink:

Heb zelf SCSI Pioneer DVD-spelertje…en moet zeggen…
perfect ding. Mpegkaart heb je ook absoluut niet meer nodig als je tenminste een beetje een aardig systeempje hebt die het decoden een beetje aankan.

Wil je het op een 200Mhz-bakkie doen en alleen voor films dan raad ik wel aan om een MPEG-kaartje te kopen.

En oohja…altijd goed uitkijken met de jumpers heh. Niet dat je per ongeluk dat dingetje aansluit en er meteen voor zorgt dat ie voor altijd LOCKED is op 1 regio. :expressionless:

Zal je altijd zien…

Headless gewoon een kwestie van de bios flashen! En voila het probleem is verholpen!

Dat moet ook kunnen met de SCSI!

Ik heb het “probleem” natuurlijk zelf niet gehad, maar der staat op die digital-digest site dat ie dan voor eeuwig locked blijft op de code waarop die dan staat.

Trouwens dat flashen kan je ook niet al te vaak doen met die cdrom/dvdspelertjes, omdat het van die fuckin el cheapo eeprommetjes zijn die maar beperkt meegaan!! :smiley:

Heb het zelf geprobeerd en het is geen probleem voor mij! :slight_smile:

Ik zeg ook niet dat het niet kan, maar dat je het niet te vaak moet verneuken, want op een dag komt er keer dat het EEPrommetje nie wil flashen :smiley:

One day…

Ja ok dat is zo! :slight_smile: Maar je hoeft het maar een keer te doen en dan is het goed! :slight_smile:

Het blijft natuurlijk je eigen risico! :stuck_out_tongue:

het gaat hier dus om een DVD-Rom

Originally posted by Euphoria
het gaat hier dus om een DVD-Rom

nee toch? wat ben jij vroeg wakker :slight_smile:

uit hetgeend at gepost word leid ik af dat iedereen al tot die conclusie gekomen was :wink:

lol

Ik dacht al…16/40x dat zijn een hoop DVD spelers… :wink:

Heb gister een pioneer 106s gekocht en dat flashen is no problemo heb ook de firmware van digital-digest!!! Dus Headless gewoon voor die gaan kost 269,- ofzo dus da valt zeer zwaar mee :slight_smile: