DVD speler gezocht

Hallo,

Ik heb sinds een paar jaar een Loomax dvd speler in bezit, deze heb ik toen gekocht omdat deze goedkoop was, én Divx kan afspelen. Ik ben echter niet super tevreden met deze dvd speler omdat:

• De ondertitels soms niet lekker lopen
    • Niet gesynct
    • Buiten beeld
    • Kent geen bijzondere tekens
    • Subtitles vallen weg als je op pauze druk of gaat spoelen
  • De divx na een tijdje kijken niet meer kloppen met beeld en geluid (out of sync)
  • Het bedrijf is failliet, en er komen dus geen firmware updates meer, waardoor je sommige divx films niet meer kan openen.
  • Als in divx gaat spoelen dan kan die vastlopen, en dan moet je eerst het apparaat uit en aan zetten om hem weer aan de praat te krijgen
  • Hij leest echt moeilijk:
    • Hij leest niet alle dvd’s
    • Hij heeft moeite met bijna alle gebrande dvd’s, vooral in de laatste chapters, dit is met dvd’s die op de PC echt perfect lopen, net zoals bij andere mensen thuis.
    • Hij is dus veel te gevoelig.

Ik zoek een goedkope dvd speler die alles vreet, en goed, en dan echt goed, met divx om kan gaan (en xvid). Iemand tips?

Ik mag het eigenlijk niet zeggen maar koop een Xbox laat deze ombouwen en draai er Xbox Media Center (XBMC) op deze speelt alle DivX en XviD films incl subs perfect af. Deze kan je zowel vanaf hd (als je er een grotere hd in laat zetten) als streamend over je netwerk afspelen, ook vanaf dvdr werkt prima. Daarnaast speelt XBMC zoeen beetje elke media af van DivX tot Quicktime, WMV, MP3 etc etc. Als je even een beetje rodn kijkt op Marktplaats.nl koop je een omgebouwde Xbox met een grotere hd al snel voor rond de 100 euro, bespaard je een hoop ellende en irritatie. Mocht XBMC er niet op staan dan is deze wel in niewsgroepen of P2P kanalen te vinden en is er zo op gezet.

Een demonstratie filmpje van XBMC kan je [b]hier[/b] vinden. Ook is het mogelijk om script in te voeren waardoor als je Xbox in je netwerk hangt bv de nieuwste film trailers te laten streamen. Daarnaast kan je ook skins gebruiken waarvan de meest populairste de MC360 skin (ziet er precies uit als de interface van een Xbox360) is, een filmpje er van kan je [b]hier[/b] vinden. XBMC is echt een geniaal stukje programatuur.