DVD speler en macrovision. Goede en goekope macrovision remover gevraagd

vbimport

Even wat achtergrond info :

Ik heb een Mustek DVD speler , een JVC videorecorder en nu ook een klein computertje (celeron 500 met tv out voor de div-x films) bij mijn tv meubel erbij staan.

Ik heb de DVD speler en het divx-bakje via een scart switch aangesloten op mijn videorecorder.

De videorecorder gaat van via gewone coax naar een splitter , die gaat weer naar een tv en een tv in kaart op een andere computer (het moet wel leuk blijven :slight_smile: ).

Het puntje is nu dat de Mustek DVD speler niet macrovision vrij is. Het %$#%ding stuurt dus alleen videocd's en mp3's op dit moment goed aan en verder snapt de videorecorder er niks van.

Nu heb ik een website gevonden met een schakeling om dit probleem op te lossen , echter dan moet ik steeds een switch indrukken (ik lig graag op de bank als ik tv kijk).

Verder heb ik op de Conrad website een apparaatje gevonden , de Macro 2000 genaamd. Deze haalt automatisch alle macrovision troep er uit (Errug handig dus) , maar kost zo'n 250 piek !

In duitsland die er ook , ook de macro 1000 (stukje slechter) , maar toch ook rond die prijs.

Vraagje is nu : is er in nederland een toko waar die dingen goedkoper zijn of is er misschien een ander apparaat of een mustek setup instelling om deze macrovision vrij te maken ?

Anders koop ik me dat Macro 2000 maar.

Is die Mustek dvd speler een stand-alone speler of speler voor in je pc?

Wanneer hij in je pc zit en je je beeld via een tv-out op de tv krijgt, dan kun je het programma ‘tvtool’ ( www.tvtool.de ) gebruiken. Hierin zit een optie om macrovision uit te schakelen.

ik heb zelf zo’n video enhanger en werkt goed (kocht um toen ik van video naar video wilde copieren)

neem aan dat deze specifiek voor DVD is ? maar goed, Conrad is niet moeilijk, dus als het niet werkt, retour…

Als ut een “huiskamer” modelletje is, kan je net zo goed voor 100 piek meer een Cyberhome kopen, in A’dam kost deze nu 329 piek (in de van Woustraat) speelt ook mp3 af en dus regiovrij EN macrovision kun je uitschakelen.

Ik moet even kijken welke type het is, koor ut wel als ik moet zoeken :slight_smile:

Originally posted by Upp3rd0G
[B]Is die Mustek dvd speler een stand-alone speler of speler voor in je pc?

Wanneer hij in je pc zit en je je beeld via een tv-out op de tv krijgt, dan kun je het programma ‘tvtool’ ( www.tvtool.de ) gebruiken. Hierin zit een optie om macrovision uit te schakelen. [/B]

nee , is stand alone

Er bestaan ook schakelingen waarbij je niet steeds op een switch hoeft te drukken, en je dus gewoon lekker met je grolsch beugelfles en zak chips op de bank kan blijven liggen…

Zal ff voor je zoeken!

Originally posted by Sorcerer
[B]Er bestaan ook schakelingen waarbij je niet steeds op een switch hoeft te drukken, en je dus gewoon lekker met je grolsch beugelfles en zak chips op de bank kan blijven liggen…

Zal ff voor je zoeken! [/B]

muchas gracias

een paar vage bekenden in de electronica hobby boer sfeer beweren dezelfde schakeling die conrad heeft met ongeveer 14 gulden aan componenten te kunnen maken , dus da’s ook wel handig :slight_smile: zij gaan ook op zoek

Kijk eens op www.vcdhelp.com

Originally posted by Dee-ehn
Kijk eens op www.vcdhelp.com

ik heb er even rondgespookt , maar die hebben geen scart <-> scart macrovision decoder :frowning:

Update

Ik heb bij JSW Electrical in Engeland een goede macrovision decoder gevonden die ook auto switched tussen PAL en NTSC.

Er zit zelfs 2 x output op , dus ik zou in principe mijn eigen VHS kopieerstation kunnen beginnen :stuck_out_tongue: (Niet dat ik daar aan begin)

Het beestje is redelijk betaalbaar , inclusief verzendkosten 35,89 pound sterling (rond de 127 gulden)

Hier vind je meer info.

Trouwens zeldzaam dingetje , ik vond geen enkel andere MKK 2 op Google of varianten.

Mijn tvkaartje bleek trouwens ook in staat Canal Plus te ontvangen en dankzij ouwe software (Cablecrypt decoder of zoiets) kan ik nu ook Canal+ redelijkerwijs kijken op mijn pc’tje.

Het begint al leuker te worden :slight_smile:

mijn vader heeft ongeveer een 6tal maanden geleden zo’n macro 2000 toestel gekocht voor 3500 BEF (€90 of zoiet zeker). deze kan alle videos en dvds kopieren naar vhs.

Ik zal strax eens vragen mijn vader die gekocht heeft (ergens in lier dat is tot nu toe alles wat ik nog weet)