DVD simuleren

Voordat ik een image op CD cq DVD brand controleer ik de werking altijd even mbv een virtuele speler zoals Deamon Tools.
Ik ben nu wat aan het proberen met film op DVD te zetten. Ik heb nu een map VIDEO_TS en AUDIO_TS gecreeerd welke ik mbv Nero op DVD kan branden. Mijn vraag is of er ook programma’s zijn om het functioneren van een DVD te controleren wanneer het nog in de vorm van de twee eerder genoemde mappen is…

Onder andere met powerDVD is het mogelijk …

Wat wil je precies controleren?

Ik heb ook wel eens met dit soort programma’s gestoeid, maar mijn ervaring ermee is niet al te positief. Zelfs de “brand een image, mount het image en probeer het met en software player” methode werkt bijlange niet altijd perfect. Ik gebruik doorgaans PowerDVD en WinVLC om DVDs te bekijken/proberen, maar het komt van tijd tot tijd wel voor dat hete ene programma wel goed functioneert en het andere niet (en ook andersom).

Het is overigens wel zo, dat wanneer je Nero aan het branden zet, Nero snel controleert of de .ifo en .bup bestanden (en hun referenties) ok zijn. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat er geen problemen met de DVD kunnen zijn, maar op makkelijk detecteerbare en veel voorkomende fouten wordt gelukkig al getest.