DVD-r's kopen voor Sony dru500a

Hoi,

Ik hoop met deze post erachter te komen welke dvd-r’s werken met de sony dru500a ik heb namelijk een spindel van 10 princo dvd-r’s 2x general use gekocht en deze worden dus niet door de drive herkent.

Tevens had ik problemen om met dvd decrypter (nieuwste versie) 2 dvd images te branden op een phillips dvd+r hij schijft wel een leadin maar geen leadout dus is de disk is niet bruikbaar maar nu had ik elders hier op het forum al gelezen dat er schijnbaar een manier is om deze toch te finalisen met dvd decrypter en eventueel een ander programma. Met dvd decrypter schrijft ie wel goed naar een phillips dvd+rw hierbij doet ie leadin en leadout alleen niet bij een dvd+r.

Mijn eigenlijke vraag is welke dvd-r’s werken met de sony dru500a en waar kan ik deze eventueel bestellen.

Alvast bedankt voor jullie hulp,

Morpho

Hier een berichtje voor je:

We are aware of lack of compatibility between some Verbatim branded 2X speed DVD-R discs and the new Sony DRU500A DVD writer. This incompatibility can cause write errors on the drive when using some 2X DVD-R media manufactured at our Singapore factory between May and August of 2002.

This incompatibility is isolated to the new Sony drive. Verbatim brand 2XDVD-R discs are fully compatible with all other DVD-R drives and video recorders in the market, including those sold by Pioneer, Apple, Sony, Compaq, Panasonic, Cendyne and other manufacturers.

The problem was corrected as soon as it was identified in engineering verification tests, so that all Verbatim 2X speed DVD-R discs being sold into our sales channels are now fully compatible with the Sony DRU500A. Other Verbatim DVD media, including DVD-RW, DVD+RW, DVD+R, 4X speed DVD-R, as well as most 2X speed DVD-R discs are not affected by this issue and are fully compatible with the Sony DRU500A.

If you have a DRU500A drive and wish to use Verbatim recordable media in that drive, we recommend use of the DVD+R 2.4X speed media or the new 4X DVD-R
media which will be available in the US and Canada from December 2002.

Ook andere media gaven problemen. Maar de niewste media moet het nu wel doen.

Dit klopt hetzelfde bericht werd ook meegelevert op een blaadje met de sony dru500a :slight_smile: tevens zijn er ook problemen met de mitsubushi media.

Ik heb mijn sony besteld bij opus.nl en daar zie ik ook nog arita en thats write staan alleen de verbatim die op het moment verkocht word is niet compatible met de dru500a dus voordat ik nieuwe dvd-r’s ga bestellen wil ik graag weten welke zullen werken inplaats van geld te verspillen.

Aangezien Ppus de meeste en beste materiaal koopt qua media. Zou ik toch eens kontakt opnemen met Opus. Ze verkopen een drive dus zullen ze ook weten welk media er op dit moment geschikt voor is. Ik wil deze drive ook gaan kopen. Maar als er echt zoveel problemen zijn dan wacht ik nog wel ff.;( Hou me in ieder geval ff op de hoogte! :bigsmile:

De drive opzich werkt perfect, er gaan geruchten rond dat deze een rebadge zou zijn maar ergens heb ik gelezen dat deze drive 100% sony developed and produced is om het zo maar te zeggen alleen de andere niet combo drives van sony zijn rebadges.

Maar oke :slight_smile: ik had opus dus gemailed hun reactie op mijn vraag was dus dat ik het beste verbatim dvd+r en arita of thats write dvd-r schijfjes kon gebruiken maar tevens vermelde ze er ook bij dat deze drive nogal nieuwe is en vandaar dat er niet veel bekent is over de compatibility met de media’s misschien dat ik beter eens een repost kan maken in een van de engelse forums hier op cdfreaks misschien dat ik dan meer informatie zal krijgen :slight_smile: