DVD recorder bekijken in ene kamer, tv in andere

Ik heb vandaag een Marmitek gigavideo 80 gekocht. Ik wil graag mijn opgenomen series bekijken in de slaapkamer, terwijl mijn man ‘gewoon’ tv kijkt.

Ik heb een Philips harddisk recorder en een UPC decoder met harddisk. Dit alles is doorgelust met de tv.

De gigavideo80 heeft 2 aansluitingen voor de transmitter (dus UPC en harddisk). Helaas is door alle doorschakelingen alleen nog maar 1 scart over in de harddiskrecorder. Niet erg, ga ik die in de slaapkamer bekijken.

Het werkt, kan zelf met de afstandsbediening werken. Totdat in de woonkamer bijv. de UPC of gewone tv wordt aangezet, dan zie ik in de slaapkamer ook dat verschijnen.

Er is ook een aansluiting AV/out voor de tv, maar ook deze kan ik niet aansluiten omdat ook daar de scarts vol zitten. In de slaapkamer kan ik gewoon tv zien via de kabel dus heb ik dat ook niet nodig.

Niemand heeft er hier verstand van, dus een vraag hier op het forum.

• Maak ik een fout met het doorlussen van de apparaten (tv, dvd recorder, UPC decoder, een dvd speler en een tuner/receiver). Diegene die deze lussen heeft gemaakt weet niet meer wat hij heeft gedaan :slight_smile:

• Kan je helemaal niet kijken naar het ene in de woonkamer en kijken naar het andere in de slaapkamer (dit hoop ik niet, want dan heb ik niets aan het systeem).

Alvast bedankt voor tips :bow: namens een wanhopige Ingrid die van niemand antwoord krijgt :sad:

Hallo Ingeping en welkom hier alvast namens mij. Pheew is nogal wat lol Ik denk dat je een beetje teveel aparaten bij elkaar hebt staan. want ik vraag me af wat je met EN een DVD recorder doet, EN een DVD speler?

Maar goed I will take my best shot en ik ga er van uit dat elk toestel 2 scartaansluitingen heeft en de TV en de Decoder elk ook nog een HDMI aansluiting

Je antennesignaal komt binnen in de meterkast (oid)
Dat antennesignaal gaat naar de UPC Decoder
Vanuit de UPC decoder 1 signaal naar de TV (HDMI)
Vanuit de UPC decoder 1 signaal naar de DVD Recorder (Scart)
Vanuit de UPC decoder 1 signaal naar de Tuner receiver (Scart)
Vanuit de DVD speler 1 signaal naar de TV (Scart)
Vanuit de DVD recorder 1 signaal naar de Gigavideo1 (Scart)
Vanuit de Gigavideo1 naar de andere Gigavideo2 (Draadloos)
Vanuit de Gigavideo2 naar de TV slaapkamer (scart)

Volgens mij zou het zo moeten werken maar helaas is niets zeker in deze wereld.

Ow btw

Diegene die deze lussen heeft gemaakt weet niet meer wat hij heeft gedaan :slight_smile:
Een regel erboven zeg je

…Maak ik een fout met het doorlussen van de apparaten…
:stuck_out_tongue: Dus ik kan er van uitgaan dat JIJ degene van het doorlussen bent die niet meer weet wat ze gedaan heeft? lol

grtz Dúnedain

Hallo,

Bedankt voor je antwoord.

Mijn zoon heeft na veel gepruts de lussen gemaakt totdat het werkte :iagree:. Ik had een dvd-recorder en later kregen we UPC, ook met opnamecapaciteit.

Maar goed, even over het systeem van nu. Mijn man heeft op een gegeven moment de scart eruit gehaald en de stekkertjes aangesloten (rood, wit en geel). Toen werkte de dvd recorder in de slaapkamer… de scart die over was is schijnbaar eentje die niet goed was voor dit systeem.

Ik had een e-mail gezonden naar de helpdesk van Marmitek. Meestel krijg je nooit antwoord, maar ik kreeg dus wel antwoord :clap:. Er bestaan scartsplitters (had ik echt geen idee van :confused:). Deze heb ik dus vanmiddag gekocht en nu is alles ‘gewoon’ aangesloten zoals het moet en werkt het.

Het enige is dat als ik iets op de upc recorder wil zien mijn man niet in de kamer ‘gewoon’ de upc kan bekijken. Wel de gewone tv. Maar eigenlijk is dat logisch, want ik zit dan met de afstandsbediening in de slaapkamer de upc te bedienen.

Wel bewaar ik je antwoord, snappen we tenminste het doorlussen :rolleyes:

Groetjes van een dankbare Ingeping

Dus wat ik tegen je zei werkte neem ik aan. Dan even nog het volgende:

Het enige is dat als ik iets op de upc recorder wil zien mijn man niet in de kamer ‘gewoon’ de upc kan bekijken. Wel de gewone tv. Maar eigenlijk is dat logisch, want ik zit dan met de afstandsbediening in de slaapkamer de upc te bedienen.

dat is logisch maar daar is misschien wel een oplossing voor.

Je digitale signaal komt ook gewoon door de coaxkabel je huis in. Ik zit zelf bij Ziggo en ik kan voor €10,- een extra decoderkaart kopen bij hun. Als ik dan een nog een decoder aanschaf en die op de ander tv zet kan ik ook daar Digitaal tv kijken.

Het enigste wat ik dan behoef te doen is een splitter/versterker ( neem wel een goede van Hirschmann bijvoorbeeld!!) in de meterkast plaatsen waar het antenne signaal binnenkomt, en van daaruit een kabeltje (Hirschmann is ook hiervoor een goed merk) naar de andere tv te brengen zodat ik ook daar digitaal kan kijken. Ik weet niet of jij of jouw man vaak in de slaapkamer kijkt of jij, maar daar zou je dan de decoder met opname kunnen zetten en in de huiskamer de gewone decoder.

Zo kan jij opnemen en kijken wat je wil wanneer je dat wil, terwijl je man ook gewoon UPC kan kijken. Het enigste is dat je nu dus dat Gigavideosyteem aangeschaft hebt. Dat is dan weer jammer.

Lol misschien is het een idee om eerst even om een oplossing te vragen (hier bijvoorbeeld haha) alvorens je iets aanschaft. Maar goed dat is geen verwijt uiteraard, maar meer een tip voor de volgende keer.

grtz Dúnedain