DVD+r /+rw welke?

Ik ben van plan binnenkort een DVD writer te gaan kopen.
Mijn keuze wordt in ieder geval een recorder die +R media kan branden.
Na een paar uurtjes over het net te snuffelen zit ik nog met de volgende vragen.
Ik krijg de indruk dat Ricoh MP5125 de orginele is en dat de philips DVDRW228K en de HP 200i intern het zelfde zijn.
Ik zag net nog dat A-open met de 2412Pro komt (2-9-2002 bij Dynabyte voor €399 als je een oude cd-rom player inleverd) Is dit ook weer eigenlijk een Ricoh???
En als ik op pricewatch kijk dan zie ik dat de Philips er in 3 versie’s verkrijgbaar is 228K 228R 228B…wat is het verschil.
Het schijnt dat je voor de Ricoh MP5125 steeds als eerste firmware update’s hebt en de rest soms volgt.

Weet iemand hoeveel fabrikanten er eigenlijk DVD+r /rw recorders maken?

Na effe zoeken met google (ik wil er namelijk ook eentje kopen) kwam ik een paar tests tegen. De ricoh komt er eigenlijk steeds als een der besten vanaf. En hij kost ook niet te veel (nu circa 425 europese roepies)
Ik denk dat ik voor die ga.

PS. HP en philips koop ik dus nooit meer (zie het debacle in de welke ‘welke writers-thread’) TROEP !!

Originally posted by iammadaboutwarez
[B]Na effe zoeken met google (ik wil er namelijk ook eentje kopen) kwam ik een paar tests tegen. De ricoh komt er eigenlijk steeds als een der besten vanaf. En hij kost ook niet te veel (nu circa 425 europese roepies)
Ik denk dat ik voor die ga.

PS. HP en philips koop ik dus nooit meer (zie het debacle in de welke ‘welke writers-thread’) TROEP !! [/B]

€ 425 :slight_smile: waar???

Kijk maar bij pricewatch (tweakers).

Kep um binnen:)
Het is inderdaad de Ricoh MP5125A geworden. voor 430 incl btw bij http://www.gistron.com/
Zit zowel DVD+r , DVD+rw cd-r als een cd-rw bij.
Plus een kluts software, waaronder NERO.

Je moet wel de zoek funktie gebruiken om hem in de prijslijst te vinden (logies zou d’n TAX zeggen;) )

Ik zal hem eens in gaan bouwen.

L8r

Heb je hem al ingebouwd? Zoja; hoe doet ie t :wink: ? Ik wilde net een thread gaan beginnen over DVDwriters :smiley:

Ikzelf wil er ook eigelijk wel een, maar: Hoe snel is dat ding? Hoe lang doe je over een dvdtje? Kan je ook andere dingen doen tijdens het branden (AMD K7 1200 mhz, 512 MB RAM)?

Paar practische tips en ervaringen met het ding zouden leuk zijn :wink: Wat ik wel weet is dat ik de DVDrs bij http://shop.cdfreaks.com ga kopen dan :wink: !

Jip hij zit er in. En hij doet het perfect.
Het is allemaal wel een heel verhaal geworden.
Ik had een Verbatim DVD+RW mee laten komen en heb daar eerst gewoon met Nero (die er trouwens ook weer bij zat (kep er nou 5 geloof ik)) een videofilmpje er op gezet. Deze was niet te lezen in mijn Toshiba en Samsung DVD players. Toen ik hem in mijn Hiteker BI-600-E stopte had ik het zelfde resultaat alleen kon ik de DVD er niet meer uit krijgen. Dus heel dat app. open (ik wist niet dat je dat aan de onderkant met een kruiskop schroevendraaier ook voor elkaar kon krijgen). Toen dezelfde test met de DVD+RW van Ricoh zelf eens geprobeerd en dat ging perfect. Mijn Hiteker is echter nooit de oude geworden. Hij wilde op een gegeven moment zelfs geen gewone vcd meer afspellen.
Ik heb de boel toen eens goed bekeken en om een lang verhaal kort te maken, het binnen werk van die Samsung zit nu in mijn Hiteker. Hij draait nu super (dus ook miniDVD) hij is veel stiller dan voorheen, sneller heeft hij gezien wat voor cd dat er in zit enz…
Alleen bij miniDVD maakt hij wat meer toeren, maar niet hinderlijk. Met een hetelijm pistool de frontjes er op geplaatst en klaar was C@rlo.
Vreemd genoeg doet de Verbatim DVD+rw het nu wel (in mijn een PC dus niet).
Als je een DV of D8 video camera hebt dan is een brander zeker aan te raden. Ik geloof wel dat ik op zoek moet gaan naar Adobe Premiere 6.5 om te renderen in DVD formaat.

De snelheid weet ik niet precies maar ik geloof dat hij over een film zo’n 20 minuten deed. Het app. ondersteund Justlink voor bufferunderun protection dus je zou wat anders kunnen gaan doen.
Maar ja ik heb hier 4 computers staan dus dat is voor mij geen bezwaar als dat niet zou kunnen.
Maandag kun je bij Dynabyte die A-open kopen, maar ik weet nog steeds niet of deze het zelfde binnenwerk heeft als de Ricoh MP 5125. Voor 30 euro heb ik het risico maar niet genomen.

Ik ben nog wel op zoek naar een adres waar je DVD+r en DVD+rw kunt kopen voor een goede prijs
Tot op heden is http://www.opussupplies.nl/ het goedkoopst

Goede aankoop dus… gefeliciteerd.
Als je met meer soorten dvd-r’s etc problemen hebt post het dan effe.
Dan hoef ik (en anderen) niet dezelfde narigheid tegen te komen.

Groeten.

Zal ik zeker doen. Heb vanaf vandaag 3 weken vakantie dus veel tijd om te prullen.

Even nog een tip.

Kijk op deze site http://64.192.66.101/600advd/ voor als je het DVD binnen werk wil vervangen van je Hiteker Bi-600-E. Er staat hier een lijst welke je daar voor kunt gebruiken. Ik had dus een samsung SD-616 en die werrkt dus niet stabiel. Hij doet alles perfect behalve DVD films laten draaien :confused: :a

Wordt vervolgd

De Hiteker is weer orgineel. Mini DVD slaat ook nergens op als je een DVD brander hebt.
Ondertussen zo’n 20 DVD’s gebrand zonder problemen (1 DVD niet helemaal omdat mijn harddisk door overhitting er mee stopten ) Ook een video montage op een schijfje gezet wat er perfect uit ziet. Was een montage gemaakt op een analoge Miro DC 10 kaartje. Ik had de files bewaard op cd-r’s zodat ik ze later (nu dus) nog eens op DVD kon zetten. Eerst de miro aangesloten op mijn sony TRV120 D8 camera via analoog in en daarna via firewire weer naar DV-avi bestanden gezet.Vervolgens met Ulead DVD workshop een DVD image aangemaakt.
Dit lijkt eenvoudig maar dat viel dus nog wel een beetje tegen. Ik zal daarover nog een nieuwe tread starten genaamd “zelf video film maken”. Ik gebruik Platinum DVD+R schijfjes van 3,56 euro per stuk. http://www.opussupplies.nl/produkten.asp?pid=14
Het zijn de goedkoopste schijfjes die ik kon vinden maar ze doen het perfect. Ik heb tot op heden nog maar een kerel gehad die de DVD+r niet kon lezen met z’n 12 speed A-open DVD speler.
Vorige maand had hij het zelfde probleem met DVD-R wat is opgelost met een firmware upgrade. Zal hij nu ook wel weer nodig gaan hebben.