DVD PS2 naar video

vbimport

Wie weet of het mogelijk is een DVD film van af de PS2 naar de videorecorder te tapen ? Via de RGB kabel met audio/video output naar de recorder. Zo’n goedkoop DVD’tje van 18 piek van de Mediamarkt gaat perfect maar een film als de Gladiator geeft happeringen/flitsen na de opname tijdens afspelen (macrovisio) !
Weet iemand een goed werkende oplossing.

Grtz…

Heel misschien een oude videorecorder die zich weinig aantrekt van Macrovision beveiliging?

ik kan via de s-vhs ingang aan de voorkant van onze philips tv direct naar video opnemen van dvd, pc, psx en snes bijvoorbeeld misschien lukt dat ook bij een ps2

Ik heb inderdaad ook al geprobeerd rechtstreeks op de Samsung HIFI recorder in te pluggen vanaf de rgb kabel met audio/video output. De Macrovision zit dus in de PS2 en waarschijnlijk net als de regiocodebeveiliging in de bios ic. Ik heb helaas geen oude recorder om te kijken of het op die manier lukt. Op mijn huiskamer DVD Cyber Home speler kan ik middels het menu WEL de macrovision uit zetten. Maar mijn vraag is puur voor de PS2 console. Had gehoopt op een snelle cdfreaker die er al weer een stukje verder mee was als ik. Wellicht komt dit nog ! De ombouw van een PS2 is per slot van rekening ook gelukt. De PS2 spellen kun je zonder problemen backuppen zoals dit ook gaat met PSone spellen.
Wie helpt me uit de brand :slight_smile: ?

[Edited by XiNiX on 04-03-2001 at 17:42]

Originally posted by Da_Taxman
Heel misschien een oude videorecorder die zich weinig aantrekt van Macrovision beveiliging?

Dan kan je een oude video2000 recorder gebruiken :slight_smile:

wat ik dus bedoelde was: de ps2 aan de tv hangen en dan via de tv opnemen naar de video… zou echt moeten lukken…

De PS2 ‘hangt’ dus al aan de tv via de rgb kabel. Ook dat werkt niet want de macrovision is dan nog steeds aktief.
Ook op die manier krijg ik de bekende macrovision ellende die de opname ‘stoort’. Diverse kabel aansluitingen al geprobeerd maar niks werkt goed. Het eigenaardige is dat het bij zo’n flut dvd’tje van 18 piek de opname perfect is en bij dvd’s als jurasic park of gladiator de opnames zo sterk vermink zijn. Kan het niet zijn dat er interaktie is tussen de PS2 (macrovision) en de (beveiligde) DVD ?
Waarom zouden ze ineens met een DIVX player voor de PS2 op de markt komen ??
De ombouw van een PS2 is zo eenvoudig met die neo2 chip in combinatie met action reply2 v. 1.1 Voor die dvd beveiliging zal er toch ook wel een trucje zijn hoop ik.
Sony wins ???

Als je echt wanhopig bent kun je op zoek naar een speciaal apparaat dat video-signalen ontdoet van Macrovision-beveiliging, ik heb zo’n ding wel eens gezien ergens op internet (waar weet ik niet meer, ik neem aan dat je via een search engine wel iets vindt). Die goedkope dvd’tjes zullen wel helemaal geen Macrovision “Quality Protection” hebben (de filmmaatschappijen moeten tenslotte geld betalen om hun spul te laten “beveiligen” door Macrovision), en die dvd’s zijn meestal te goedkoop om te kopiëren (een vhs-kopie is niet veel goedkoper dan zo’n dvd’tje zelf…)

Bij heel veel elektronicazaken kan je dergelijke kastjes wel kopen (rond de 100 piek) Deze werkt zeker als je kopieert van video naar video, maar of tie ook werkt van dvd naar video weet ik niet. Zou ik een keer moeten proberen.

Originally posted by Clint
Bij heel veel elektronicazaken kan je dergelijke kastjes wel kopen (rond de 100 piek) Deze werkt zeker als je kopieert van video naar video, maar of tie ook werkt van dvd naar video weet ik niet. Zou ik een keer moeten proberen.

waar haal je die dingen dan??

waar haal je die dingen dan?? [/B][/QUOTE]

Bij bv http://www.conrad.nl Kies videoapparatuur en dan videotechniek toeb. Daar heb je de keus al uit 2.

Jep ,heb ook zon ding uit de Conrad , 100piek
werkt perfect ,neemt alles goed op (bijna) zonder kwaliteitsverlies. Ook beveiligde videobanden etc.