DVD probleem

Ik heb weer eens wat.

Een goeie vriendin (18 jaar, lang haar, leuk lijfie je kent het wel) wil DVD kijken op der tv.

Ze heeft een pc met een Gforce2 mx 400 met TV-out (composite + SVHS uit)

Nou heb ik het volgende probleem ik heb de laatste drivers gisteravond geinstalled en op zich de TV out (beide) aan de gang gekregen op der tvtje. Dus ik krijg wel windows enz op het monitortje en tvtje.

Nou heb ik powerdvd geinstalled en als ik nou daarmee een DVD ga afspelen dan zie ik het wel op mijn monitor maar NIET op der TV daar blijft gewoon het windows scherm staan.

Kan dat toevallig iets met die macrovision te maken hebben.

Ik heb al in alle instellingen van de kaart en Powerdvd gekeken ik kan niets relevants meer vinden…

en ik wil dat meisje ff graag helepen snappie.

Iemand een ideetje nog.

hmmm misschien dat je kunt kiezen welke je eerst en welke je 2e scherm is dus monitor op 2 zetten en tv op 1 of dat je de monitor uitschakelt… je moet ffe met die settings pielen van de videokaart volgens mij.

succes ermee

Je kunt je TV out in verschillende modes gebruiken:

1. Clone -> Kloont je desktop op je TV
  2. Strech -> Vergroot je desktop in de breedte op je TV
  3. Single mode -> Schakelt de VGA uit en geeft alles op de TV weer

Mode 3 moet je dus hebben :wink:

Originally posted by spooky20
(18 jaar, lang haar, leuk lijfie je kent het wel)

Van DVD weet ik niets, maar als ze zelf een film wil opnemen, laat maar komen :slight_smile:

Ik heb zoiets gelijkaardigs gehad met PowerDVD. De videokaart was een MatroxG400 Dual Head. Als ik de TV-out enabled had in de videosettings, dan zag ik ook m’n desktop op TV, maar er was met geen stok DVD af te spelen op de TV.
Wanneer ik echter de TV-out terug uitschakelde, vervolgens PowerDVD startte en DAN PAS de TV-out terug inschakelde, dan kreeg ik wel DVD op TV. :confused: Soms moest zelfs PowerDVD spelen, alvorens ik de TV-out mocht inschakelen; anders werkte het niet.

Je kan het eens proberen of het zo werkt. 't Is uiteraard erg omslachtig en niet erg vrouw-vriendelijk om dat zo voor elke film opnieuw te veranderen (hoewel, je weet nooit ;)). Ik heb er toen geen echte handige oplossing voor gevonden. Maar als het met deze methode niet werkt, dan weet je dat het in jouw geval een ander probleem is en dan is er misschien nog hoop :slight_smile:

Dit is een probleem met overlay. De oplossing over het algemeen is alleen gebruik te maken van de TV-out. Niet de mooiste maar werkt altijd