Dvd kopie box

He ik wil een een dvd copy tower kopen. Je kan em ook sluiten op je pc als externe brander. Dat gebeurt via USB 2.0 . Volgens mij heb ik 1.1 (weet niet hoe je dat kan zien) maar pakt ie em dan nog steeds ?

alvast bedankt

Wat voor moederbord heb je?
Op die specificaties kun je zien welke USB aansluitingen je hebt. Als je PC minder dan anderhalf jaar oud is, is de kans erg groot dat er een USB 2 aansluiting op zit (zelfs ik schijn het te hebben :wink: ).

USB 2 apparaten werken ook op USB 1 aansluitingen, maar de doorvoer is stukken kleiner en voor DVD branders is dat geen aanrader…die kunnen sneller branden dan dat de data aangevoerd kan worden…komt de kwaliteit niet ten goede (iedere seconde burnproof)

ok het blijkt dat ik dus geen usb 2.0 heb.

maar wat bedoel je met 1 seconde burnproof ? En als ik die copybox via een wat oudere usb aansluit is de kwaliteit dan zichtbaar slechter ?

om een dvd te branden heeft de dvdbrander een constante datastroom nodig. De specs van usb zijn goed genoeg om die datastroom te leveren. USB1 heeft een te lage datadoorvoer. Op de meeste dvdbranders is een functie ingebouwd dat een te lage datastroom opvangt door even het brandproces te onderbreken en dat later weer op te vangen. Echter onstaat daardoor wel een klein gat op de dvd. Een dvdspeler kan wel met een aantal van die kleine gaten op een dvd overweg. Alleen door de trage doorvoer van usb1 zal er iedere seconde een gat onstaan waardoor de kans groot is dat de video zal haperen.
Je zou wel kunnen kijken naar insteekkaarten die je in het pci slot van je pc drukt, en op die manier usb2 toevoegt zoals deze. http://www.boekensoft.com/index.php?action=detail&id=112225&p=toebehoren

ik dacht dat ik usb 1.1 had omdat ik een computer ouder heb dan 1,5 jaar maar ik weet het toch niet zeker… is er een manier om dat te checken zonder me pc open te rammen ?

ja hoor, daar is google dan weer uitermate geschikt voor. De eerste link in google was gelijk raak
(zoekterm usb check)
deze link dus http://www.usbman.com/Guides/checking_for_usb_2.htm

ok ik heb doorgelezen maar als ik dan dit heb heb ik toch usb 1 of 1.1

geen 2.0 toch ?

Ik denk dat je gelijk hebt een geen USB 2.0 hebt aangezien er TE veel verschillen zijn…

mzzl Dúnedain