DVD kopiëren

vbimport

Heb de FAQ gelezen, spijt me als ik een vraag stel die al 300x is gesteld.
Ik heb een dvd brander gekregen van mijn vriendin (hehe). De BenQ DW1620
Alles goed en wel wil ik nu een DVD (ook een kopie) kopiëren naar een lege DVD schijf van mijzelf. Dan hoef ik dus volgens mij niet te rippen etc. etc. maar gewoon te kopiëren. Wel nu zowel SonicDeluxe (bijgeleverd) als Nero zeggen helaas pindakaas. Bij SOnic zegt: brondbestand is groter dan dvd in de brander, bij Nero zegt ie gewoon: sorry branden gaat niet lukken. Iemand enig idee?? Ik heb schijfjes van philips dvd+r 4.7 gb, bron waar de film op staat dvd-r princo 1-4xspeed…

Nogmaals sorry voor eventuele duizendste post hierover, ben een forum noob :slight_smile:

Met DVD Decrypter eerst op je hd schijf zetten die film en dan bij nero dvd-video nemen,en dan al de bestanden die je met DVD Decrypter op je hd gezet hebt,deze in de map video_ts en dan branden zou moeten lukken!Maar je spreekt dat de bron dvd princo is,is wel niet het beste merk he!

tja, ik dacht dus dat dat rippen niet nodig was… en princo is prut maar de film die er op staat is prima. Ik heb daarentegen philips schijfjes. Ik dacht dat ik gewoon net als met een cd rechtstreeks kon kopiëren…balen

Nog een tip gebruik verbatim of platinum en wil niks anders meer!En dat rippen is een kleine moeite he!

Kan CloneDVD dit niet??

Weet ik niet,gebruik ik niet!!!

Het punt is dat ik een oude computer heb met nog maar weinig harde schijfruimte. Zo’n dvd rippen kost toch wel een paar gigabyte. Ik dacht juist dat hele klone gedoe te kunnen omzeilen d.m.v. onder mijn dvdspeler een brander te hangen en dan 1 op 1 te kunnen kopiëren, volgens mij kan dit ook gewoon! maar hoe!

CloneDVD kan het inderdaad maar ik vraag me af waar de foutmelding vandaan komt die je krijgt Amsterdammer. Je kunt een trial versie van CloneDVD downloaden via www.elby.ch

Kies hier voor de derde optie, “Schrijf bestaande data” en kies als bron uiteraard de DVD speler waar je origineel in zit. Als doel selecteer je je DVD brander en gaan met die banaan. Ik zou zelf niet sneller dan 4x branden omdat de meeste DVD speler sneller niet bij kunnen houden.

Mocht CloneDVD nou ook een fout geven dat je doel te klein is (te weinig ruimte dus op de DVD) dan zou ik het origineel eens grondig bekijken. Is deze zeker weten kleiner dan 4.4GB? Misschien is het een dual layer schijfje? Als dit allemaal niet het probleem is zou je misschien eens naar andere recordable DVD schijfjes kunnen kijken. Misschien kan je DVD brander de DVDR die je nu gebruikt gewoon niet lezen omdat hij deze niet ondersteund. Succes!

Wanneer je DVD Decrypter opent kun ej zien hoeveel data het ingelegde schijfje bevat. Zou je wellicht deze gegevens hier kunnen posten? Wellicht valt er wat aan af te lezen!

Mijn brander is de BenQ DW1620A DL, daar is volgens mij niets mis mee in de zin dat hij alle typen DVD schijven (+/-) moet kunnen ondersteunen! Zoals gezegd het is een PLenco schijf en ik weet dat het een minder merk is maar de inhoud van de dvd waar een film op staat is niet groter dan dat de brander aan zou moeten kunnen. Niettemin zal ik jullie adviezen nog eens nalopen, heel erg bedankt voor het reageren. Ik hoop dat het wat oplevert anders heb ik ‘niets’ aan die brander.

Nu nog een vraag (ik ben een noob…) kan je wel een dvd film overzetten op een dvd schijf middels de brander? (en dan bedoel ik dus niet een gehuurde film van de videotheek ofzo, maar een film die iemand anders al op een dvd heeft gezet…) of moet je ALTIJD rippen en kan het niet 1 op 1?? :confused: