DVD films op PS2 of XBOX

vbimport

Hallo iedereen,

ik heb een vraagje, als ik backup’s maak van mijn DVD films, kan ik die dan afspelen op een PS2 of XBOX? Ze zijn niet gemod.
En welke media moet je dan nemen, + of - ?
In de search vond ik niet echt een duidelijk antwoord, omdat het daar meestal over games gaat, en niet over films.

Tanx, deadkennedy. :wink:

Hoi deadkennedy ,

Welkom op het forum.

Algemeen

Een niet-gemodde console kan zelden DVD films afspelen die niet expliciet tot de regio behoren , waar de console ook toe behoort ( In het geval van Nederland dus Regio 2 ; Europa )

Xbox

Het hangt een beetje af van wat voor productiedatum je xbox is ; Dit vertelt namenlijk meer wat voor een DVD speler er in zit.
Ik heb vrij goede ervaringen met Ritek 4x +R schijfjes (Gekocht in de cdfreaks shop). Deze worde , zelfs als ze op 4 speed gebrand zijn , in 99% van de gevallen herkend. Gebackupde games worden zelfs op een DVD+RW goed herkend.

Je hebt wel een gemodde Xbox nodig , tesamen met een nieuw dashboard en een dvd afspeelprogramma (Bijvoorbeeld DVDx 2.0)

Playstation 2

Ik weet het niet zeker , maar ik geloof dat een PS2 beter overweg kan met DVD- dan met DVD+. Naar mijn weten hoef je verder aan je PS2 niets meer aan te passen, behalve dat hij gemod moet zijn.

Ok, bedankt . :wink: